Streamovacia služba Max na Slovensku i vo svete opäť zmenila svoj názov. Silný globálny hráč sa dnes 9. júla premenoval späť na HBO Max a uzatvára tak zvláštnu kapitolu so zmenou svojho imidžu, ktorý sa zmenil štyrikrát za tri roky. Divákov sa čerstvá zmena nijako nedotkne, samotnú službu však vyjde na desiatky miliónov.

Účet je astronomický

Platforma Max bola na Slovensku spustená v roku 2022 ako HBO Max, kedy nahradila HBO Go. Už o rok neskôr však prišiel rebranding na Max, ktorý priniesol nový názov, ako aj zmenu dizajnu smerom k fialovému logu i rozhraniu.

Warner Bros. Discovery chcel podobnou zmenou osloviť širšiu cieľovú skupinu divákov. Vysvetľoval, že značka HBO môže niektorých potenciálnych predplatiteľov odlákať, keďže evokuje vážnejší a dospelejší obsah. Max mal podľa nich pôsobiť neutrálnejšie a univerzálnejšie.

Realita však ukázala opak a Max sa zaradila medzi tuctové platformy bez jasnej identity. Kritici pripomínali, že značka HBO bola desaťročia vnímaná ako záruka kvality a služba sa odstránením názvu strelila do nohy. Ukazuje sa, že mali pravdu. Z Max sa totiž opäť stáva HBO Max a súčasťou zmeny je aj návrat k čiernemu dizajnu a rozhraniu služby, ktoré diváci v službe mohli postrehnúť už na jar tohto roka.

HBO max logo
Warner Bros. (úprava redakcie)

Dobrou správou je, že z pohľadu používateľa ide len o zmenu mena a vizuálu. Aplikácia HBO Max sa automaticky aktualizuje, nie je potrebné nič sťahovať ani meniť prihlasovacie údaje. Všetky profily, histórie sledovania či nastavenia zostávajú zachované. Zmení sa logo, farebná schéma a samozrejme aj názov služby.

Menej dobrou správou je, že za chaotické kroky Warner Bros. Discovery poriadne zaplatí. Len účet za poradenstvo totiž predstavuje 155 miliónov dolárov, pričom ide o mimoriadne úsmevný príbeh. Warneri najskôr v roku 2022 zaplatili poradenskej spoločnosti McKinsey 55 miliónov dolárov za radu, že sa majú spojiť s mediálnou spoločnosťou Discovery.

Následne rovnakej konzultačnej spoločnosti zaplatili 37 miliónov za ďalšie odporúčania, ako napríklad odstrániť z názvu služby HBO a premenovať sa iba na Max. To však nevydržalo dlho a spoločnosť McKinsey následne za 63 miliónov dolárov odporučila zmeniť názov späť na HBO Max a navyše sa tiež rozdeliť s Discovery. Celková suma za kolotoč zlých rád a ich následnú nápravu tak podľa Advanced Television predstavuje 155 miliónov dolárov.

Čítajte viac z kategórie: Filmy & seriály

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP