Umelá inteligencia (AI) kedysi predstavovala takmer neznámy pojem. Dnes sa však s označím AI stretávame takmer na každom kroku. S umelou inteligenciou prichádzajú najčastejšie výrobcovia automobilov, smartfónov, ale aj iných zariadení. AI sa využíva vo viacerých firmách či spoločnostiach, no zdá sa, že nie vždy je toto tvrdenie úplne pravdivé.

Technologický portál The Verge totiž prišiel s informáciou, ktorá hovorí o tom, že označenie umelá inteligencia sa dnes stalo jedným z najzneužívanejších termínov v rámci technologií. Dôkazom toho je najnovší prieskum spoločnosti MMC, ktorý prináša zistenie, že až 40 % eúropskych startupov, alebo inak povedané začínajúcich firiem, ktoré sú klasifikované ako spoločnosti s AI v podstate využívajú toto označenie neprávom.

Pravda je trocha iná

Podľa MMC Ventures totiž z 2830 startupov, ktoré sú klasifikované ako spoločnosti s AI z 13 európskych krajín zodpovedá presnému opisu spoločnosti s umelou inteligenciou len 1580 z celkového počtu. Skúmané boli viaceré faktory, akými sú napríklad programy, materiály, dokumenty či produkty na internetových stránkach. Pochybenie však nemuselo nastať len na strane firmy, nakoľko viacero spoločností využíva na takéto klasifikovanie tretiu analytickú stranu.

Zobraziť celú galériu (2)
Ilustračný/Pixabay

Na druhej strane je však označenie startupu s AI viac lukratívne. Začínajúce spoločnosti s označením AI totiž dokážu pritiahnúť lepších investorov a celkové finančné stimuly v porovnaní s bežnými spoločnosťami môžu predstavovať o desiatky percent väčšie finančné prostriedky.

Prečítajte si tiež!
Autonómne systémy áut majú problém. Nepresne rozoznajú ľudí s tmavšou pokožkou

Spoločnosti umelú inteligenciu najčastejšie využívajú na automatizáciu procesov, vďaka ktorým sú nahradené napríklad jednoduchšie administratívne práce. Umelá inteligencia však zahŕňa širokú škálu technológií, no ako ukázal aj prieskum, nie všetko predstavuje skutočne umelú inteligenciu v jej pravom slova zmysle.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú