Americký technologický gigant Meta, prevádzkujúci obrovské sociálne siete Facebook, Instagram a po novom aj Threads, ukončí propagovanie politických príspevkov. Ako upozorňuje CNN, rozhodnutie prichádza pred prezidentskými voľbami v USA a má aj háčik – Meta totiž takýto obsah nijak bližšie nedefinovala a experti sa obávajú, že môže mať tento krok negatívny dopad.

Bude algoritmus problémom?

Podľa vyhlásení spoločnosti sa Meta bude snažiť vyhýbať propagovaniu a odporúčaniu politických príspevkov od profilov, ktoré používateľ nesleduje. Ako dôvod firma uviedla snahu umožniť ľuďom vybrať si, či chcú interagovať s politickým obsahom – zámer môže byť dobrý, avšak ignorovanie politickej situácie, ktorá ovplyvňuje životy každého jedného z nás, nemusí byť práve najlepšou voľbou.

Experti sa tiež obávajú algoritmu takýchto sociálnych sietí, ktorý môže neúmyselne propagovať rôzne dezinformácie bez toho, aby boli tieto príspevky vyvážené. Obavy panujú najmä okolo chýbajúcej definície politického obsahu, keďže je takýmto slovným spojením možné označiť veľkú časť príspevkov. Na to poukázali viacerí, avšak Meta pripomienku ignorovala.

Je tiež nutné dodať, že i keď Meta nebude samostatne propagovať takéto príspevky, s ich platenou propagáciou naďalej problém nemá – od roku 2018 si tak prilepšila až o 4 miliardy amerických dolárov.

Používatelia sa boja, že rozhodnutie spoločnosti ovplyvní aj príspevky zaoberajúce sa klimatickými zmenami, nesmierne dôležitou problematikou ohrozujúcou celú planétu. Na problémy môžu naraziť aj LGBTQ aktivisti či príspevky zaoberajúce sa ľudskými právami. Používatelia preto volajú po jasnej definícii politického obsahu, ktorej sa zatiaľ nedočkali.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú