Známe spoločnosti zastavujú reklamy na YouTube. Sťažujú sa na množstvo pedofilov v komentároch

V posledných mesiacoch či rokoch reklama nadobudla zdá sa úplne iný rozmer. Rôzne plagáty, bilboardy či televízne reklamy dnes nahradili reklamy predovšetkým na sociálnych sieťach či internetových datábázach, akou je napríklad YouTube. Po najnovšom incidente sa však viaceré spoločnosti rozhodli svoje reklamy z databázy YouTube okamžite stiahnúť.

Pre tento krok sa firmy rozhodli po odhalení, s ktorým prišiel mladík vo svojom videu uverejnenom na YouTube. V ňom vysvetľuje nekalé praktiky pedofilov, ktorí zneužívajú videá najmä maloletých dievčat. Na prvý pohľad nenápadné videá však pre pedofilov znamenajú omnoho viac. V komentároch odkazujú na časovú značku vo videu a zdieľajú to ďalej aj prostredníctvom napríklad snímok.

Práve pred takýmito videami alebo počas nich sa objavili reklamy napríklad spoločností Disney, Nestlé, Epic Games či Dr. Oetker, ktoré sa rozhodli pre dočasné pozastavenie reklám na YouTube. Konať už začal aj samotný YouTube, ktorý vraj začal s mazaním účtov či kanálov, ktoré ohrozovali maloletých.

Zdroj: Bloomberg

Pošli nám TIP na článok