V Nemecku do konca minulého roka skvalitnili softvér celkovo 4,3 milióna osobných áut s dieselovým motorom. Automobilový priemysel hovorí o „veľmi dobrom výsledku“.

Skvalitňovanie softvéru starších vozidiel s dieselovým motorom, ktoré menej znečisťuje životné prostredie oxidom uhličitým (CO2), napreduje. Údaj na dopyt nemeckej tlačovej agentúry DPA potvrdilo spolkové ministerstvo dopravy.

Na samite Dieselgipfel, na ktorom sa pred dvoma rokmi zúčastnili predstavitelia nemeckého automobilového priemyslu a spolkoví politici, šéfovia automobiliek prisľúbili, že novým softvérom znížia CO2 z 5,3 milióna áut. Tento výsledok chceli dosiahnuť do konca roku 2018. Nový softvér dostalo však „len“ 4,5 milióna áut.

Zobraziť celú galériu (0)
"Naše podniky intenzívne pracujú na tom, aby sa tento podiel ďalej zvyšoval," uviedlo združenie vo svojom stanovisku. (zdroj:Pexels)

„Ďalšie autá práve dostávajú nový softvér alebo sa nachádzajú krátko pred touto operáciou, prípadne je skvalitnenie ich softvéru vo výhľadovom pláne. To, že sa cieľ nepodarilo celkom splniť, súvisí s tým, že výrobcovia nedodali na všetky autá technické dokumenty,“ uviedlo spolkové ministerstvo dopravy.

Združenie automobilového priemyslu hodnotí splnenie predsavzatia na 85 % ako veľmi dobrý výsledok. Tým sa dosiahlo, že 4,5 milióna áut s dieselovým motorom vypúšťa do ovzdušia asi o 25 % menej CO2. Je to aktívny príspevok k zlepšeniu kvality ovzdušia. Súdy v niektorých mestách rozhodli o zákaze vjazdu áut s dieselovým motorom do ich centra. Politici sú však rozhodnutí tieto zákazy zrušiť.

Zdroj: TASR

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú