Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Čínsky telekomunikačný gigant Huawei Technologies v piatok oznámil nárast tržieb za 1. polrok 2023 aj napriek americkým sankciám, ktoré mu blokujú prístup k procesorovým čipom a ďalším technológiám z USA. TASR o tom informuje na základe správy AP a Bloomberg.

Tržby Huawei za šesť mesiacov do konca júna 2023 vzrástli o 3,1 % na 310,9 miliardy jüanov (39,14 miliardy eur). Spoločnosť neposkytla žiadne údaje o zisku, uviedla len, že jej zisková marža dosiahla 15 %, čo zodpovedá približne 45 miliardám CNY a predstavuje zvýšenie marže zo 4,3 % v 1. štvrťroku.

Tržby divízie infraštruktúry dosiahli podľa Huawei 167,2 miliardy CNY, spotrebiteľské tržby boli 103,5 miliardy CNY a tržby novovzniknutej automobilovej divízie, ktorá dodáva sieťovú a inú technológiu pre elektrické autá, boli 1 miliarda CNY.

USA za vlády bývalého prezidenta prezident Donalda Trumpa obmedzili niektorým čínskym spoločnostiam vrátane Huawei prístup k americkým procesorovým čipom a ďalším technológiám. Americkí predstavitelia tvrdia, že predstavujú bezpečnostné riziko a môžu uľahčiť Číne špionáž, čo Huawei popiera.

Huawei je najväčším svetovým výrobcom sieťových zariadení. V roku 2020 predal svoju lacnejšiu značku smartfónov Honor. Stále však predáva mobilné telefóny pod značkou Huawei, ale zameriava sa na čínsky trh, zatiaľ čo predaj v zahraničí klesol.

Polovica z 207 000 zamestnancov Huawei pracuje vo výskume a vývoji. Spoločnosť tvrdí, že bola schopná vyvinúť náhrady za komponenty v USA a dosiahla prelom vo vývoji vlastných návrhových nástrojov pre procesorové čipy. Huawei Technologies dosiahol rast tržieb aj v 2. štvrťroku, už tretí kvartál po tom, čo mu nové divízie, ako sú cloudové služby a oživenie výroby smartfónov pre domáci trh, pomohli zmierniť následky amerických sankcií.

Tržby spoločnosti za tri mesiace do konca júna vzrástli o 4,8 % na 178,8 miliardy CNY. Čistý zisk sa podľa výpočtov Bloomberg takmer strojnásobil na 26,8 miliardy CNY. Huawei a Apple boli jediné dve veľké značky, ktoré zaznamenali nárast predaja smartfónov v Číne v 2. štvrťroku.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú