Stávka Microsoftu na nový Edge sa vyplatila. Stále má však obrovský deficit

Nový prehliadač Edge prišiel na trh začiatkom tohto roka ako odpoveď Microsoftu na konkurenčný Chrome. Pôvodnej verzii Edge používatelia nevenovali mnoho pozornosti a dosahoval chabý podiel na trhu. S príchodom Microsoft Edge s jadrom Chromium sa pozícia prehliadača zlepšila a získal si ďalších priaznivcov, informuje Windows Latest.

Podľa najnovších štatistík má aktuálne prehliadač Edge s jadrom Chromium na trhu podiel 8,84 %, ktorý získal do konca septembra. Pre porovnanie mal pôvodný Edge pred rokom trhový podiel 5,38 %. S príchodom novej verzie si tak prehliadač Microsoftu získal ďalší podiel 3,46 % za rok, čo svedčí o tom, že spoločnosť spravila správny krok vpred. V kombinácii s Internet Explorerom majú tieto dva prehliadače Microsoftu celkový trhový podiel 12,72 %.

Zobraziť celú galériu (0)
Microsoft / FonTech

Hoci si Edge medziročne polepšil o niekoľko percent, za najväčším konkurentom stále výrazne zaostáva. Trhu totiž dominuje Google Chrome, ktorý má takmer 70 % podiel. Rozšíreniu prehliadača Edge pomohlo aj jeho nasadenie do nových aktualizácií pre Windows 10 či agresívna reklama Microsoftu, ktorý ho propaguje aj v mnohých častiach systému.

Zdroj: Windows Latest, NetMarketShare 

Pošli nám TIP na článok