V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.

Nemecký výrobca športových áut Porsche, ktorý patrí pod koncern Volkswagen, oznámil zhoršenie svojich hospodárskych vyhliadok na aktuálny rok. Firma tak reaguje na nepriaznivý vývoj v Číne, zavedenie dovozných ciel v USA a klesajúci dopyt po elektromobiloch.

Porsche AG pôvodne očakávalo ročné tržby medzi 39 a 40 miliardami eur. Po úprave svojich odhadov manažment teraz predpokladá tržby v nižšom pásme, konkrétne medzi 37 a 38 miliardami eur. Očakávania spoločnosti sa tak výrazne priblížili k výsledkom z obdobia pandémie, čo poukazuje na narastajúce napätie v globálnom automobilovom priemysle.

Ziskovosť pod tlakom

Okrem zníženia očakávaných tržieb Porsche ohlásilo aj pokles prevádzkovej marže. Pôvodne sa pohybovala v rozmedzí 10 až 12 percent, aktuálne však automobilka očakáva maržu len medzi 6,5 a 8,5 percenta. Pre porovnanie, v minulom roku dosiahla prevádzková marža výborných 14,1 percenta, čo bolo jedným z najsilnejších výsledkov v automobilovom sektore.

Na pokles rentability majú vplyv viaceré faktory. Predovšetkým ide o oslabenie predaja na čínskom trhu, kde sa nemecké prémiové značky stretávajú s rastúcou konkurenciou domácich výrobcov elektromobilov. Okrem toho zavedenie nových obchodných bariér v Spojených štátoch, ako aj spomalenie globálneho dopytu po elektrických vozidlách, vytvárajú tlak na strategické plány firmy.

Porsche
Unsplash

Elektromobily narážajú na realitu

Porsche výrazne investovalo do vývoja svojich elektromobilov. Napriek technologickému pokroku a rastúcej ponuke modelov však dopyt po elektrických vozidlách v posledných mesiacoch zaostáva za očakávaniami. Tento trend nie je výnimočný len pre Porsche, ale odzrkadľuje sa naprieč celým automobilovým sektorom.

Odborníci poukazujú na viacero dôvodov. Od vysokej obstarávacej ceny elektromobilov cez nedostatočne rozvinutú nabíjaciu infraštruktúru až po obavy spotrebiteľov zo životnosti batérií. Tieto faktory brzdia tempo, ktorým sa elektromobilita mala podľa pôvodných plánov ujať.

Porsche, ako výrobca luxusných a výkonných áut, sa teraz musí prispôsobiť náročnejším trhovým podmienkam. Firma však zároveň zdôrazňuje, že aj napriek nepriaznivému vývoju si zachováva silné produktové portfólio a zostáva odhodlaná investovať do budúcnosti mobility.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP