Volkswagen sa náchádza v krízovom období. Zisk klesol o viac ako 40 %
V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.
Nemecká automobilka Volkswagen za prvý štvrťrok 2025 oznámila pokles zisku po zdanení o viac než 40 %. Tento negatívny vývoj spôsobilo viacero faktorov, medzi ktoré patrí predovšetkým vysoké jednorazové náklady a slabé výsledky na kľúčovom čínskom trhu, ktorý dlhodobo predstavuje jednu z najdôležitejších oblastí predaja pre automobilky.
Volkswagen dosiahol zisk po zdanení vo výške 2,19 miliardy eur, čo je pokles o 40,6 % v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Tržby automobilky sa však zvýšili o 3 % na hodnotu 77,56 miliardy eur. Tento nárast bol podporený lepším predajom, keď Volkswagen v prvom štvrťroku predal 2,10 milióna áut, čo predstavuje medziročný nárast o 0,9 %. Napriek tomu, že objem predaja vzrástol, zisk bol výrazne ovplyvnený viacerými mimoriadnymi nákladmi, ktoré sa podpísali pod nižší zisk.
Slabé výsledky na čínskom trhu a náklady v batériovej divízii
Vývoj zisku bol negatívne ovplyvnený slabšími výsledkami na čínskom trhu, kde Volkswagen zaznamenal pokles zisku. Tento pokles sa týka najmä predaja áut, ktorý nebol v porovnaní s predchádzajúcimi rokmi taký silný. Ďalším problémom bola prehĺbená strata v batériovej divízii automobilky, čo znamenalo ďalší negatívny vplyv na celkový finančný výkon.
K tomu sa pridali aj jednorazové náklady vo výške 1,1 miliardy eur, ktoré sa týkali emisných limitov v Európskej únii, pokračujúcej reštrukturalizácie softvérovej divízie Cariad a vyčlenenia ďalších rezerv v súvislosti s dlhodobým emisným škandálom. Tieto faktory viedli k poklesu prevádzkového zisku o 36,9 % na 2,87 miliardy eur.
Náročné obdobie a výhľad na zvyšok roka
Volkswagen v súvislosti s výhľadom na zvyšok roka uviedol, že očakáva výsledky skôr na dolnej hranici predpokladaného rozsahu. Dôvodom sú faktory, ako je silnejšia konkurencia na globálnych trhoch, prísne emisné normy, ktoré je potrebné dodržiavať, a napätie vo svetovom obchode, ktoré môže ovplyvniť predaj a ziskovosť. Automobilka sa pripravuje na ďalšie výzvy v podobe regulácií a zmien v spotrebiteľskom správaní, ktoré môžu ovplyvniť jej pozíciu na trhu.
Volkswagen teda stojí pred náročným obdobím, keď bude musieť čeliť nielen ekonomickým výzvam, ale aj prísnym regulačným požiadavkám, ktoré si vyžadujú zodpovedný prístup k výrobe a predaju. Zaujímavé bude sledovať, ako sa automobilka vyrovná s konkurenciou a ďalšími faktormi, ktoré ovplyvnia jej ďalší vývoj.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Prenesie 1 000 Gb za sekundu. Vyvinuli čip, ktorý využíva svetlo namiesto elektriny
Koniec drahého odsoľovania: Z morskej vody vedci získajú čistú vodu aj drahú surovinu
Môže vybuchnúť každú chvíľu. Prebúdza sa gigantická sopka, ktorá v minulosti spôsobila katastrofu
Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
Ušetria ti kopu práce každý deň. TOP 10 rozšírení do prehliadača, ktoré absolútne potrebuješ
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rusko pripravuje masívny útok, ktorý má definitívne ukončiť vojnu na Ukrajine. Analytici varujú pred následkami
Elitný architekt Prekop: Slovensko trpí komplexom druhej kategórie a architektúra na to dopláca
Osudových 33 sekúnd: Čierna skrinka odhalila posledné momenty letu Air India. Príčina pádu je odhalená
Žena skončila na pokraji zlyhania pečene po užívaní obľúbeného bylinného doplnku. Vedci dvíhajú varovný prst
TOP 10 krajín, ktoré prevalcovali ekonomický rast svetových veľmocí. Skryto prepisujú mapu globálneho bohatstva
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Slováci tajne dovážajú smartfóny z Ázie za stovky eur lacnejšie. Prečo sa im to oplatí a ako škodia operátorom?
- Televízory Slovákov úmyselne zhoršujú kvalitu obrazu. Je to špinavý marketing, takto ho opravíš
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Televízory Slovákov úmyselne zhoršujú kvalitu obrazu. Je to špinavý marketing, takto ho opravíš
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Záhadný kameň v Egypte nechal vedcov v nemom úžase. Odhalil tajomstvo ukryté 5000 rokov
- Sci-fi „kladivo“ je realitou. Nová zbraň Západu desí nepriateľov, nemajú proti nej šancu
-
- Rusi ani netušili, čo im zlikvidovalo najdrahší systém. Ukrajina použila zbraň, akú svet ešte nevidel
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Televízory Slovákov úmyselne zhoršujú kvalitu obrazu. Je to špinavý marketing, takto ho opravíš
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP