Platiť za prístup k citlivým údajom používateľov mala aj spoločnosť Google

Nedávno bol odhalený ďalší škandál spoločnosti Facebook, pri ktorom dochádzalo k zbieraniu citlivých dát používateľov výmenou za 20 dolárov mesačne. Týkalo sa to dokonca aj súkromných správ či emailov a aj keď šlo o dobrovoľný krok, po odhalení týchto praktík došlo k veľmi negatívnym ohlasom.

Facebook však nie je jediný. Podobne konala aj spoločnosť Google a to prostredníctvom aplikácie Screenwriter. Tá fungovala na veľmi rovnakom princípe a taktiež to bolo formou odmeny, keď používatelia za účasť vo ‚‚výskume’’ získavali darčekové poukazy. Prvé spustenie aplikácie bolo v roku 2012, pričom odvtedy bola viackrát premenovaná. Zapojiť sa mohol ktokoľvek starší ako 13 rokov, hoc sa to bližšie neoverovalo (neskôr sa to obmedzilo len na plnoleté osoby).

Práve v tomto spočíva najväčšie riziko, nakoľko takto mladé osoby si ešte nemusia byť vedomé následkov a vidina peňazí a odmeny je v tomto prípade silnejšia. Na rozdiel od Facebooku sa však spoločnosť Google vyjadrila, že nikdy nemala prístup k šifrovaným dátam používateľov. Aplikácia bola určená pre zariadenia s iOS a medzičasom už bola zrušená.

Pošli nám TIP na článok