Slovenský e-commerce sektor zaznamenáva stabilný rast, ako odhalila nedávna analýza portálu Heureka. Napriek stagnácii tradičných kategórií internetového predaja sa do popredia dostávajú nové segmenty, ktoré hýbu trhom.

David Chmelař, generálny riaditeľ Heureka Group, poukazuje na prebiehajúcu konsolidáciu online trhu. „Zatiaľ čo zavedené kategórie ako notebooky či krmivo pre psov zaznamenávajú pokles, nové segmenty, napríklad klimatizácie a doplnky stravy, vykazujú výrazný rast. Niektoré e-shopy v týchto oblastiach dokonca hlásia dvojciferné nárasty,“ vysvetľuje Chmelař.

Prvá polovica roka priniesla pozitívne čísla. V prvom štvrťroku vzrástol sektor o štyri percentá, v druhom dokonca o päť percent. Priemerná hodnota online objednávok sa medziročne takmer nezmenila a pohybuje sa okolo 65 eur. Chmelař zdôrazňuje, že dostupnosť a výhodnosť internetového nakupovania podporujú aj menšie nákupy.

Spokojnosť zákazníkov so slovenskými e-shopmi je mimoriadne vysoká, dosahuje až 95,5 %. Napriek tomu je predpoveď vývoja pre tretí kvartál neistá. Tento štvrťrok nie je typicky silný z hľadiska objemu nákupov a kľúčovú úlohu zohrá spotrebiteľská nálada po skončení letnej sezóny.

Hoci má e-commerce na Slovensku potenciál rastu, môžu ho brzdiť obavy spotrebiteľov. V dôsledku nedávnych kríz pristupujú k väčším nákupom opatrnejšie a menej impulzívne. Napriek tomu analýza naznačuje, že slovenský online trh zostáva dynamický a adaptabilný, s novými príležitosťami v emergujúcich kategóriách.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP