Netflix plánuje zásadnú zmenu v spôsobe, akým používatelia hľadajú obsah, a na pomoc si berie umelú inteligenciu. Počas kvartálnej konferencie pre investorov to potvrdil výkonný riaditeľ spoločnosti Greg Peters, ktorý oznámil vývoj novej interaktívnej vyhľadávacej funkcie postavenej na generatívnych AI technológiách.

Netflix má v ponuke tisíce titulov, no väčšina pozornosti sa sústreďuje na len niekoľko najpopulárnejších z nich. „Naše najväčšie tituly, o ktorých sa najviac hovorí, predstavujú iba 1 % celkovej návštevnosti,“ povedal Peters. Práve preto chce spoločnosť vylepšiť odporúčací a vyhľadávací systém, aby dokázala efektívnejšie spojiť používateľov s obsahom, ktorý ich skutočne zaujíma. Na tému poukázal portál  TechCrunch.

Cieľom je, aby každý predplatiteľ mohol jednoduchšie objaviť nové tituly, ktoré by ho mohli zaujať, aj keď nie sú práve na titulke alebo medzi najhorúcejšími novinkami.

Testovanie generatívneho vyhľadávania už prebieha

Podľa správy agentúry Bloomberg Netflix už testuje AI-poháňané vyhľadávanie v spolupráci s OpenAI v Austrálii a na Novom Zélande. Táto novinka umožní používateľom pýtať sa prirodzeným jazykom, napríklad: „Ukáž mi dobrodružné filmy odohrávajúce sa v stredoveku“ alebo „Čo mám pozrieť, ak sa mi páčil Stranger Things?“ Umelá inteligencia následne odporučí výber z katalógu na základe štýlu, atmosféry, deja či hereckého obsadenia.

Spolu s novým vyhľadávaním testuje Netflix aj úplne novú verziu domovskej obrazovky v aplikácii pre televízory, ktorá mení spôsob, akým sa zobrazujú názvy a popisy filmov či seriálov. „Ide o prvú veľkú štrukturálnu zmenu po viac ako desiatich rokoch. Veríme, že výrazne zlepší používateľský zážitok,“ dodal Peters. Spoločnosť zohľadňuje spätnú väzbu od testerov a očakáva plné nasadenie tejto verzie ešte v priebehu tohto roka.

Unplash

Výsledky hovoria jasne

Spoločnosť zároveň oznámila, že jej tržby v prvom štvrťroku vzrástli medziročne o 12,5 % na hodnotu 10,54 miliardy dolárov. To naznačuje, že aj napriek silnej konkurencii a trhovému nasýteniu dokáže Netflix stále rásť – a vylepšenie používateľskej skúsenosti pomocou AI môže byť kľúčom k udržaniu si náskoku.

V blízkej budúcnosti by tak diváci mohli tráviť menej času hľadaním a viac času skutočným sledovaním – a práve to je podľa Netflixu krok správnym smerom.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP