Japonská automobilka Toyota v piatok oznámila, že zatvára svoj závod neďaleko Petrohradu pre problémy v dodávateľskom reťazci. To je ďalšia ukážka toho, ako sankcie Západu proti Moskve za inváziu na Ukrajinu zasiahli firmy, pôsobiace v Rusku. TASR o tom informuje na základe správy AFP.

Výroba v priemyselnom areáli s celkovou rozlohou viac ako 224 hektárov sa zastavila už v marci, krátko po začatí ruskej vojenskej operácie na Ukrajine.

Vo vyhlásení spoločnosti sa uvádza, že sa rozhodla zatvoriť závod Toyota Motor v Petrohrade, keďže po šiestich mesiacoch odstávky nevidí reálnu možnosť opätovného spustenia výroby v blízkej budúcnosti.

Japonská automobilka bola nútená zavrieť továreň pre veľké výpadky v dodávke elektronických súčiastok, napísal v piatok hospodársky denník Kommersant s odvolaním sa na zdroje zo spoločnosti.

O prácu príde 2 600 ľudí

Na otvorení závodu sa v roku 2007 zúčastnil aj ruský prezident Vladimir Putin. Toyota tam zamestnávala približne 2600 ľudí. Minulý rok v závode vyrobila približne 80 000 modelov Camry a RAV4, podľa marcových údajov.

Údaje Asociácie európskych podnikov (AEB) zase ukázali, že sa predaj áut Toyota v Rusku od januára do augusta 2022 prepadol o 69 % na 19 000 kusov. Ale predaj v Rusku predstavuje len veľmi malý zlomok z globálneho odbytu Toyoty.

Sankcie, ktoré Západ uvalil na Rusko od začiatku vojny na Ukrajine, výrazne narušili dodávateľské reťazce. Zasiahli najmä technológie a sektor výroby automobilov.

Rudolf Stricker/Wikipedia/Lada

Rusi aj tak majú vlastnú náhradu

Po tom, čo mnohé európske automobilky ohlásili odchod z ruského trhu, začal tamojší automobilový priemysel „rozkvitať“. Aspoň tak to uvádzajú tamojšie médiá. Azda najpopulárnejšia ruská automobilka Lada sa púšťa do výroby jedného nového modelu za druhým a minulý mesiac sme v samostatnom článku informovali, že práce začali aj na elektromobile, ktorý si mnoho technológií požičal zo „zabavenej“ továrne Renaultu.

Už na prvý pohľad musí byť jasné, z akého auta model Lada e-Largus vychádza. Je to Dacia Logan MCV, presnejšie jej prvá generácia, ktorá sa vyrábala aj v moskovskej fabrike Renault. Lada v tejto továrni započala výrobu vlastných modelov a jedným z nich má byť aj elektrické MPV, ktoré si však množstvo komponentov „požičalo“ práve od Dacie ešte z roku 2004.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú