Google Chrome chce bojovať proti reklamám. Dostane špecifický nástroj pre špecifické reklamy

Spoločnosť Google sa konečne rozhodla bojovať proti „otravným“ reklamám. Nový ad-bloker v prehliadači však nebude blokovať všetky reklamy, ale iba tie, ktoré nebudú spĺňať dané kritériá.

Ako píše AndroidPolice, nová funkcia v prehliadači Chrome by mala blokovať reklamy, ktoré zaberajú príliš veľa megabajtov, alebo veľmi zaťažujú procesor. Zo začiatku budú kritéria nastavené tak, že sa nezobrazia reklamy, ktoré zaberajú viac ako 4 MB, alebo zaťažujú procesor dlhšiu dobu ako 60 sekúnd.

9to5Google píše, že sa jedná teda o takzvané „heavy-ads“, respektíve veľmi zložité reklamy, ktoré na druhú stranu bývajú často veľmi pekné či dokonca interaktívne.

Odhadom by sa tak malo blokovať zhruba 0.1 % reklám na internete. V prípade, že prehliadač takúto reklamu zablokuje, objaví sa upozornenie s informáciami, prečo sa reklama nezobrazila.

Google si plne uvedomuje fakt, že drvivá väčšina webov žije práve z príjmov z reklám, dokonca aj samotný Google značne zarába touto cestou, preto by bolo absolútne hlúpe zablokovať reklamy úplne.

Zdroj: AndroidPolice, 9to5Google

Pošli nám TIP na článok