Európska komisia (EK) dala v piatok čínskej videoaplikácii TikTok mesiac na to, aby odpovedala na sťažnosti Európskej spotrebiteľskej organizácie (BEUC) o jej obchodných praktikách. Komisia uviedla, že začala diskusie s platformou a národnými spotrebiteľskými orgánmi. Predchádzalo tomu varovanie od BEUC o údajnom porušovaní práv spotrebiteľov.

Komisia uviedla, že niektoré zmluvné podmienky v pravidlách TikToku možno považovať za zavádzajúce a zmätočné pre spotrebiteľov. Ako tiež dodala, evidujú obavy týkajúce sa problémov, ktoré zahŕňajú skryté marketingové a reklamné stratégie zamerané na deti.

BEUC podala sťažnosť na TikTok u EK a siete úradov pre ochranu spotrebiteľov vo februári. V nej uviedla, že viaceré podmienky v „Podmienkach služby“ TikToku sú nespravodlivé a platforma, ktorá je obzvlášť populárna u mládeže, nedostatočne chráni deti od skrytých reklám a potenciálne škodlivého obsahu.

„Súčasná pandémia viac urýchlila digitalizáciu. To prinieslo nové príležitosti, ale tiež vytvorilo nové riziká, najmä pre zraniteľných používateľov,“ pripomenul eurokomisár pre spravodlivosť Didier Ryenders. Ako tiež povedal, v EÚ je zakázané zameriavať sa na deti a mládež s reklamou skrytou napríklad v banneroch vo videách. „Dialóg, ktorý dnes začíname, by mal podporiť TikTok v dodržiavaní pravidiel EÚ na ochranu spotrebiteľov,“ dodal.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom