Používatelia Facebooku, ktorí aktívne pridávajú odkazy na rôzne články priamo na svoju nástenku, si zrejme v posledných dňoch všimli, že sociálna sieť prestala zobrazovať náhľadové obrázky. Nejde však o chybu, ale zámer, informuje Denník E.

Plnohodnotné náhľadové obrázky odkazov sa po novom zobrazujú len vtedy, ak ich pridáva samotná stránka, presnejšie médium, ktorému fanpage patrí – náhľadové obrázky tak stále vidíš napríklad na Facebooku FonTech alebo Startitup. Pokiaľ by si však takýto článok chcel zdieľať ty, niekedy sa zobrazí už len jeho nadpis a adresa samotného webu.

Facebook uvádza, že dôvodom je nový článok 15 európskej smernice o autorských právach.

„Hoci článok 15 sa nevzťahuje na súkromné ​​alebo nekomerčné použitie tlačových publikácií jednotlivými používateľmi a použitie jednotlivých slov alebo veľmi krátkych úryvkov z tlačovej publikácie, spoločnosť Facebook sa rozhodla, s cieľom rešpektovať zásadu kontroly vydavateľa podľa článku 15, dobrovoľne zmeniť spôsob zdieľania niektorých odkazov na správy – napríklad iba ako nadpis a hypertextový odkaz,“ informuje sociálna sieť

Zmena sa týka len vybraných štátov, kam patrí aj Slovensko. Zaujímavosťou je však to, že aktuálne sa dotýka iba niektorých webov – články z nášho webu je aktuálne možné zdieľať aj s odkazmi, články niektorých iných najčítanejších médií však nie.

Facebook zobrazovanie podmieňuje udelením licencie na ich zobrazovanie, môže to však súvisieť aj s nastavenie tzv. Open Graph a meta tagov na samotnom webe. Sociálna sieť ďalej ponúka aj formulár, prostredníctvom ktorého môže vydavateľ príslušné povolenie udeliť. Žiadosť by mala byť schválená do troch až piatich dní.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú