Netflix má za sebou mimoriadne turbulentný rok, v ktorom musel reagovať na stratu miliónov predplatiteľov a v rekordne krátkom čase predstavil lacnejšiu verziu predplatného s reklamou. Zatiaľ iba na vybraných trhoch, no balíček s reklamou chce služba postupne začať ponúkať aj v ďalších krajinách.

Krátko po zavedení nového predplatného plánu Netfix teraz v tichosti prestáva promovať svoj základný balíček bez reklamy. Ide o najnižší plán predplatného, ktorý umožňuje sledovanie v HD rozlíšení pre jedného používateľa a jeho cena v USA predstavuje 9,99 dolárov mesačne.

Najlacnejší balíček predplatného bez reklamy síce služba stále ponúka, je však výrazne komplikovanejšie dostať sa k nemu, keďže v promovanej ponuke nefiguruje a je potrebné sa k nemu „preklikať“ až na spodnej strane webu, upozorňuje Streamable.

Netflix po novom na vybraných trhoch z hlavnej ponuky odstránil základný program predplatného.

Chce znásobiť zisk

Netflix zatiaľ predplatný plán z pozornosti sťahuje na vybraných trhoch, kde už predstavil verziu s reklamou. Služba tak chce pozornosť používateľa upriamovať predovšetkým na nový balíček predplatného, kde okrem mesačného poplatku od používateľa zaznamenáva zisk aj z reklamy.

Služba tiež v tomto prípade ťaží z vyššieho zisku pri používateľoch, ktorí reklamu nechcú. Najlacnejšiu alternatívu predplatného z pozornosti náročky stiahla a používateľom ponúka až plán „Štandard“, ktorý v USA stojí 15,49 dolárov.

Netflix chce preto pozornosť divákov čoraz viac upriamovať ku svojmu novému predplatnému, ktoré však zatiaľ ďaleko zaostáva za očakávaniami. Reuters varuje, že balíček s reklamou si svoju cieľovú skupinu po predstavení na konci minulého roka hľadá iba veľmi ťažko a Netflix kvôli malému záujmu zaznamená aj slabé hospodárske výsledky.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú