Netflix konečne predstavil detaily svojho lacnejšieho predplatného s reklamou, ktoré sľuboval už dlhé mesiace. Vo vybraných krajinách bude nový balíček dostupný už počas novembra, príde však s výraznými obmedzeniami.

Na Slovensko nepríde. Zatiaľ

Spoločnosť príchod reklamy do svojho obsahu oznámila ešte v marci tohto roka po zverejnení prvých zlých hospodárskych výsledkov. S predstavením lacnejšieho predplatného sa Netflix poriadne poponáhľal, v 14 krajinách štartuje už 3. novembra.

Streamovací gigant sa, podľa očakávaní, najskôr sústredí na veľké trhy a medzi prvými krajinami, kde sa Netflix s reklamou dostane, budú napríklad USA, Kanada, Nemecko, Francúzsko, Taliansko či Španielsko.

Netflix/snímka obrazovky

Na Slovensko ani do Českej republiky sa takáto verzia predplatného zatiaľ nechystá, Netflix však avizuje postupnú expanziu aj na ďalšie medzinárodné trhy.

Cena poteší, kvalita a obsah už nie

Netflix s reklamou bude v európskych krajinách dostupný za 4,99 € až 5,99 €, čo už je konkurencie schopná cena aj v porovnaní s inými streamovacími službami. Netflix je totiž dnes výrazne drahší ako HBO Max, Disney+ či Amazon Prime Video. Spoločnosť ceny nastavuje pre každý trh samostatne a rôznia sa. Bolo tiež potvrdené, že predstavenie nového predplatného sa existujúcich balíčkov nijak nedotkne a ich ceny, prinajmenšom nateraz, zostanú nezmenené.

Zobrazovaná reklama má byť cielená na konkrétneho diváka a za hodinu na predplatiteľov čaká približne 4 až 5 reklamných spotov. Tie budú premietané ako pred spustením želaného titulu, tak aj počas jeho sledovania. Dĺžka reklamy bude predstavovať približne 15 až 30 sekúnd.

Horšou správou je informácia o rozlíšení, ktoré bude limitované na dnes už smiešne HD (720p). Netflix rovnako uvádza, že balíček s reklamami bude obsahovo obmedzený a bude v ňom chýbať „určité množstvo“ filmov a seriálov kvôli problémom s licenciami – pravdepodobne má niektoré filmy a seriály zazmluvnené tak, že kontrakt ich prerušenie reklamou neumožňuje.

Netflix/snímka obrazovky

Spoločnosť v tomto smere podniká kroky a naznačuje, že by mohlo ísť len o krátkodobú prekážku. Konkrétne detaily o chýbajúcom obsahu Netflix nespresnil. Obmedzením tiež bude nemožnosť stiahnuť obsah pre sledovanie offline.

Lacnejší balíček s reklamou od Netflixu sa na internete ihneď po oznámení stal terčom kritiky i početných vtipov, dôvodom je predovšetkým spomínaná „kvalita“ videa. Niektorí fanúšikovia kvôli nízkemu rozlíšeniu hovoria o nepoužiteľnosti na veľkoplošných obrazovkách, iní do komentárov posmešne pridávajú VHS kazety. S rovnakým rozlíšením videa však Netflix bude od novembra ponúkať aj najlacnejšie predplatné bez reklamy. Dnes má Basic dokonca len 480p.

Čoskoro prídu ďalší

Netflix nie je jedinou svetovou platformou, ktorá do svojho obsahu plánuje integrovať reklamu. V decembri tohto roka lacnejšie predplatné spúšťa aj spoločnosť Disney. Aj v tomto prípade služba avizuje ďalšiu expanziu na medzinárodné trhy.

Okrem Netflixu a Disney reklamu v obsahu ponúka aj HBO Max, najnovšie sa k nim plánuje pridať aj ďalší globálny hráč, ktorý by dokonca s reklamou mohol byť dostupný úplne zadarmo.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP