Nová britská kampaň sa zameriava na zastavenie reklám súvisiacich s automobilmi, ktoré najviac znečisťujú životné prostredie. Zástupcovia Badvertising tvrdia, že vlády by mali zakázať reklamy na autá typu SUV rovnako, ako zakazujú propagáciu fajčenia.

Každé štvrté z desiatich nových predaných áut v Británii je SUV, pričom plne elektrické sú zo stovky áut len dve. Správa think tanku The New Weather Institute a klimatickej organizácie Possible tvrdí, že trend v nákupe veľkých áut je spôsobený aj agresívnou reklamou. Obávajú sa, že globálny trend v rýchlo rastúcom nákupe väčších a viac znečisťujúcich SUV ohrozuje klimatické ciele.

Autori takisto tvrdia, že elektrický pohon nie je riešením problému s SUV, keďže zdrojom znečistenia sú aj pneumatiky a brzdy. Poukázali tiež na to, že pri výrobe batérií sa uvoľňuje uhlík. SUV sú problémom aj v mestskom prostredí. Podľa štúdie je viac ako 150-tisíc nových predaných áut príliš veľkých pre bežné parkovacie miesto v britských uliciach. Autori žiadajú zakázanie reklamy na autá, ktoré produkujú viac ako 160 gramov oxidu uhličitého na kilometer a sú dlhšie ako 4,8 metra.

Zdroj: SITA

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú