Aliancia Renault-Nissan-Mitsubishi prišla o pozíciu lídra v predaji áut

Predaj áut v rámci aliancie firiem Renault, Nissan a Mitsubishi klesol za 1. polrok takmer o 6 %. V dôsledku toho aliancia prišla o pozíciu najväčšieho predajcu vozidiel na svete a skĺzla až na tretie miesto.

Ako informoval japonský denník Nikkei, za prvých šesť mesiacov predali tri automobilky v aliancii celkovo 5,21 milióna vozidiel. V medziročnom porovnaní to znamená pokles o 5,9 %.

Najviac výsledky ovplyvnil vývoj v Nissane, kde predaj za 1. polrok klesol o 8 %. Spoločnosti sa v poslednom období nedarí najmä na kľúčovom trhu v USA, predaje však klesli aj na rozvíjajúcich sa trhoch.

V dôsledku tohto vývoja alianciu za 1. polrok predstihli hneď dve automobilky. Na prvé miesto sa v počte predaných vozidiel dostal pôvodne druhý Volkswagen, ktorý za šesť mesiacov predal 5,37 milióna áut. Na druhé miesto sa z pôvodne tretieho posunula Toyota. Japonská automobilka predala za 1. polrok 5,31 milióna vozidiel.

Zdroj: TASR

Pošli nám TIP na článok