V nasledujúcom texte boli použité materiály TASR.

Air France-KLM, jedna z najväčších leteckých spoločností na svete, má záujem o získanie 20 % podielu v španielskej leteckej firme Air Europa. Túto informáciu potvrdila spoločnosť Globalia, ktorá je materskou spoločnosťou Air Europa. Hoci rokovania zatiaľ nie sú uzavreté, vstup silného partnera by mohol zásadne ovplyvniť budúcnosť španielskeho prepravcu aj jeho postavenie na medzinárodnom trhu.

Podiel v Air Europa by mohol byť pre Air France-KLM významnou stratégiou na posilnenie pozície v Európe, predovšetkým na lukratívnych trasách medzi Európou a Latinskou Amerikou. Air Europa je totiž dôležitým hráčom v tomto regióne a zabezpečuje lety z Madridu do mnohých veľkých miest v Latinskej Amerike, ako aj na európskych vnútroštátnych trasách. Rozšírenie portfólia by mohlo francúzsko-holandskej skupine pomôcť lepšie konkurovať ostatným leteckým gigantom, ktorí už v tomto regióne operujú.

Záujem viacerých hráčov

Podľa spoločnosti Globalia nie je Air France-KLM jediným uchádzačom o podiel v Air Europa. O španielsku leteckú spoločnosť sa zaujímajú aj ďalšie aerolínie a investičné fondy. Globalia však zatiaľ konkrétne mená nezverejnila a zdôraznila, že žiadne konečné rozhodnutie ešte nepadlo. Súťaž o strategického partnera tak zostáva otvorená.

Air Europa bola v minulosti už raz predmetom záujmu o akvizíciu. Letecký koncern International Consolidated Airlines Group (IAG), ktorý vlastní British Airways, Iberiu a Aer Lingus, sa v roku 2002 pokúsil kúpiť 20 % podiel v Air Europa za 100 miliónov eur. Koncern plánoval získať aj zvyšných 80 %, no narazil na regulačné bariéry. Európska komisia odmietla prevzatie z dôvodu obáv z možného ohrozenia hospodárskej súťaže. IAG preto v auguste 2023 od akvizície ustúpila.

Unsplash/John McArthur

Nový hráč na obzore

Ak by Air France-KLM získali plánovaný 20 % podiel, mohlo by to predstavovať významný krok smerom k partnerstvu so španielskou leteckou spoločnosťou. Okrem posilnenia prítomnosti Air France-KLM v Latinskej Amerike by to zároveň pomohlo Air Europa stabilizovať jej pozíciu na trhu po náročnom období, ktoré priniesla pandémia a rastúca konkurencia.

Air France-KLM si je vedomá významu investície do španielskych aerolínií. Vďaka nej by získala prístup na nové trhy, posilnila svoje portfólio a lepšie sa pripravila na výzvy, ktoré prinášajú technologické a environmentálne zmeny v leteckom priemysle. Air Europa, ako silný hráč v prepojení Európy s Latinskou Amerikou, je v tomto smere kľúčovým partnerom.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú