Zatiaľ čo niektoré kryptoburzy fungujú a prosperujú aj napriek silným otrasom na trhu s virtuálnymi menami, jedna z najväčších sa topí v problémoch.

Namiesto predražených reklám v televízii a premenovávania legendárnych arén, len prepúšťanie, prepad na trhu a oči pre plač. Na tému upozornil portál CzechCrunch.

Pád z piedestálu na dno

Hoci v našich končinách si možno o Crypto.com v komerčných médiách tak často nepočul, v zahraničí, predovšetkým v USA, bola táto burza neustále na očiach.

Spoločnosť sa snažila pritiahnuť pozornosť širokej vrstvy obyvateľstva prostredníctvom rôznych reklám, v ktorých účinkovali aj známi herci a športovci.

Rolu zohral aj fakt, že táto kedysi najrýchlejšie rastúca kryptomenová platforma na svete a popredná športová agentúra AEG, ktorá je zároveň vlastníkom a prevádzkovateľom legendárneho STAPLES Centra (domova Los Angeles Lakers, LA Clippers (NBA), či LA Kings (NHL)), uzavreli vzájomnú dohodu.

Podľa nej sa 25. decembra táto multifunkčná aréna oficiálne premenovala na Crypto.com Arena, píše CNBC na svojom webe.

„Toto partnerstvo je budúcnosť,“ minulý rok sebavedomo vyhlasoval generálny riaditeľ AEG Dan Beckerman.

Zatiaľ čo sa Beckerman radoval z podpisu 700 miliónovej zmluvy, v kuloároch sa ozývali pochybovačné hlasy. Dnešný rok ukazuje, že zrejme boli namieste.

Ako totiž pre portál Decrypt uvideli interné zdroje, Crypto.com sa uchýlilo k ďalšiemu kolu prepúšťania, ktoré je masívnejšie, ako sa spočiatku ukazovalo.

Zatiaľ čo podľa prvotných správ (jún 2022) mala singapurská kryptoburza prepustiť 5 % svojej pracovnej sily, teda 260 zamestnancov, tie novšie hovoria o oveľa desivejších číslach.

Zdá sa totiž, že júnové prepúšťanie nebolo zďaleka posledné, ako Crypto.com svojim zamestnancom sľubovala, pretože minulý piatok ich spoločnosť informovala o ďalšom prepúšťaní.

Freepik

Nemenovaný „zamestnanec v riadiacej funkcii“ tiež pre portál Decrypt potvrdil, že došlo k ďalším škrtom, ktoré neboli verejne oznámené a Crypto.com to nemalo ani v pláne urobiť.

Kvôli  ochrane osobných údajov a interným praktikám síce tento zamestnanec nezverejnil presný počet prepustených osôb, naznačil však, že pôjde o oveľa väčšie číslo, ako v prvej vlne – špekulatívne možno počítať okolo 1 000 až 1 300 ľudí.

Zdroj totiž uviedol, že zhruba 45 % z celkovej pracovnej sily Crypto.com bolo zamestnaných pred škrtmi medzi rokmi 2021 až 2022. Lenže drvivá väčšina z týchto ľudí, okolo 1 300 zamestnancov, už viac nie je potrebných.

Podľa zistení portálu Decrypt sa na rôznych sieťach ako LinkedIn objavujú často správy od súčasných zamestnancov, ktorí taktiež tvrdia, že spoločnosť prepustila viac ako 1 000 osôb a to aj napriek tomu, že oficiálne oznámila prepustenie „iba“ 260 zamestnancov.

Problém s hackermi

Na popularite spoločnosti nepridal ani škandál zo začiatku tohto roka. Ako sme ťa informovali v samostatnom článku, za jedným z mnohých dôvodov negatívneho trendu a prudkého poklesu hodnoty kryptomien boli aj problémy zmieňovanej spoločnosti.

Freepik

Tá sa totiž stala obeťou kybernetického útoku, ktorý postihol až 483 používateľov, čo potvrdil aj CEO služby Kris Marszalek.

Ten opakovane tvrdil, že finančné prostriedky týchto zákazníkov neboli nikdy ohrozené, hoci niektoré predchádzajúce správy The Block hovorili opak a z peňaženiek vraj mohlo byť stiahnutých 15 až 33 miliónov dolárov.

Teoreticky môžu byť obe verzie blízko pravde – 17. januára sa totiž podľa Crypto.com podarilo zachytiť prvé neautorizované výbery z účtov, po ktorých služba presuny financií von zmrazila na približne 14 hodín a zároveň rozbehla vyšetrovanie. Tento krok mohol zabrániť reálnej strate a krádeži majetku.

A hoci sa zdá, že zákazníci naozaj neprišli o žiadne prostriedky a spomínaných 15 až 33 miliónov, z ktorých musela firma „zo svojho“ zrejme nahradiť iba určitú časť, nepredstavuje závratnú položku v hospodárení jednej z najväčších kryptobúrz na svete, už vtedy sa hovorilo o tom, že tieto problémy sa môžu naplno prejaviť v blízkej budúcnosti.

Zlé PR a obavy zákazníkov už vtedy viedli k pádu Crypto.com až na štvrté miesto najobľúbenejších platforiem, keď ho na pomyselnom pódiu predbehlo Coinbase.

Teraz ale podľa portálu CoinMarketCap je Crypto.com až 16. najväčšia burza na svete. To napokon viedlo aj k tomu, že z obrazoviek zmizli reklamy s takými ikonami ako sú Matt Damon či Tom Brady.

Nie je preto náhoda, že celkové výdavky najväčších kryptoplatforiem vrátane Crypto.com, FTX či Coinbase oproti februáru minulého roka, na televíznu inzerciu klesli o závratných 99,96 %. Presnejšie klesli z 84,5 milióna dolárov na 36 000 amerických dolárov, píše na základe správy Finbold portál CzechCrunch.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú