Reklama sa na nás valí z každej strany. Či už čítaš noviny, surfuješ po internete alebo sa len prechádzaš mestom, vizuálny smog je niečo, čo je minimálne otravné. Istá spoločnosť sa však proti tomu rozhodla bojovať a to vskutku zaujímavým spôsobom.

Sleduj Fontech.sk aj na Facebooku, YouTube a Instagrame!

Po dlhom vývoji tak prišli okuliare, ktoré priamo bojujú proti reklamným bannerom. Na Kickstarteri preto vznikla kampaň, ktorá sa ich snaží podporiť. To sa aj podarilo a 13 dní do jej skončenia je vyzbieraných vyše 120 000 dolárov, pričom hranica bola stanovená na 25 000. Špeciálne okuliare nesú názov IRL Glasses (In Real Life) a môžeš s nimi vidieť všetko, okrem obsahu z LCD obrazoviek.

Jednoduchý princíp fungovania

K tomu, aby tieto okuliare fungovali, stačilo veľmi málo. Sploštením a otočením polarizačnej šošovky o 90 stupňov sa zablokuje všetok obsah, ktorý vysiela LCD či LED obrazovka. Vyzerá to, akoby boli tieto obrazovky vypnuté. Týmto sa neblokuje len reklama, ale ak máš doma LCD televízor či monitor, cez tieto okuliare neuvidíš na nich žiadny obsah. Pokiaľ je však obrazovka iného typu (OLED, AMOLED), tak na ne zatiaľ okuliare nefungujú (a pri danom princípe ani nikdy nebudú).

Dizajn okuliarov prešiel viacerými zmenami, až nakoniec vznikla táto posledná verzia, ktorá je inšpirovaná filmom They Live z roku 1988. Všetky okuliare sú čierne a po stranách obsahujú biele logo IRL. Polarizácia je kategórie TAC 1.1, Cat 3 a s UV 400 čo znamená, že okuliare nie len že blokujú reklamy, ale aj chránia zrak pred nebezpečným UV žiarením.

Prečítaj si tiež
Apple si podal patent pre svoje AR okuliare. Novou technológiou chce prekonať konkurenciu

Cena okuliarov je stanovená na 49 dolárov, čo je pomerne vysoká čiastka za to, že ide v podstate o obyčajné okuliare. Výrobca však hovorí a kvalitnej konštrukcii a použití kvalitných materiálov. Je však len otázkou času, kedy sa táto informácia dostane k čínskym výrobcom a produkt s totožným fungovaním bude na rôznych stránkach dostupný za niekoľko pár eur.

Aká je tvoja reakcia?
Milujem to
33%
Páči sa mi to
33%
Chcem to
33%
Mám to
0%
Nepáči sa mi to
0%
Neznášam to
0%
O autorovi
Martin Lajčák
Volám sa Maťo a momentálne som študentom vysokej školy. Medzi moje záľuby patria nové technológie, športovanie a nepohrdnem ani dobrou knihou. Môžeš ma sledovať aj na Instagrame - @matolajcak