Európska únia neustále tlačí na automobilky, aby začali predávať viac elektromobilov, hoci sieť nabíjacích staníc je od ideálneho stavu ešte ďaleko. To však chce zmeniť nemecká kancelárka, Angela Merkelová, ktorá počas nedeľného príhovoru prekvapila rozhodnutím vybudovať ďalšie státisíce nabíjačiek. Hoci má Nemecko momentálne zhruba 20 000 týchto staníc, ich počet sa má do roku 2030 výrazne navýšiť, no k dosiahnutiu tohto cieľa bude musieť prispieť celý priemysel, informuje Reuters.
Elektrifikácia osobnej dopravy je čoraz výraznejšia na mnohých európskych trhoch a svoje o tom vedia aj samotné automobilky. Tie sú tlačené k stále nižším emisným normám a už od budúceho roka zavedie EÚ nové pravidlá, podľa ktorých musia byť priemerné emisie ponúkanej flotily áut konkrétneho výrobcu na úrovni 95 g CO2 na 1 km. Mnohé automobilky však majú momentálne limit vyšší aj o 30 gramov. Jedným zo spôsobov, ako toto priemerné číslo stlačiť dole, je predávať viac elektromobilov.
Odvážnemu plánu Nemecká má pomôcť celý priemysel
Množstvo áut poháňaných elektrickým motorom a batériami sa na cestách pomaly zvyšuje. S narastajúcim množstvom elektromobilov je potrebné zabezpečiť aj dostatok verejných nabíjacích miest, ktorých je stále v mnohých krajinách málo. Na Slovensku máme k dispozícii zopár desiatok nabíjačiek od viacerých spoločností, no ďalšie postupne pribúdajú. Pre porovnanie má Nemecko aktuálne zhruba 20 000 nabíjacích miest, ktorých množstvo sa však má onedlho razantne zvýšiť.
Nenechaj si ujsť
Nová metóda ako revolúcia v nabíjaní elektromobilov. Dobitie bude trvať len ako bežné tankovanie
Kancelárka Angela Merkelová totiž v nedeľu 3. novembra, tesne pred stretnutím so zástupcami automobilového priemyslu v krajine, prehlásila, že počet nabíjacích staníc sa má v Nemecku zvýšiť do roku 2030 na 1 milión. Stephan Weil, predseda vlády Dolného Saska, chce už v budúcom roku dosiahnuť rozšírenie týchto verejných staníc na 100 000. Práve lepšia infraštruktúra nabíjačiek by mohla výrazne pomôcť k rozšíreniu elektromobilov a pomôcť EÚ dosiahnuť „klimatickú neutralitu“ do roku 2050, informuje Engadget.

Ďalších 980 000 nabíjačiek však nie je možné vybudovať bez pomoci celého priemyslu, a tak sa do plánov Nemecka budú musieť zapojiť aj automobilky a ďalšie odvetvia priemyslu, vrátane energetiky. Krajina chce pritom staviť aj na vodíkový pohon a môže nákup takýchto áut môže zvýhodniť ďalšími dotáciami. Zároveň bude riešiť aj problém s nadmerným počtom zamestnancov v automobilovom priemysle, keďže pri produkcii elektromobilov nie je potrebných toľko pracovníkov ako pri klasických autách.
Teraz čítajú

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Prekvapenie z čista jasna. Huawei predstavil „svoj elektromobil“, ktorý zmätie špecifickým pohonom

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Recyklácii elektromobilov stále nikto nevenuje pozornosť. Pre batériu k nám povolali firmu až z Francúzska

Elektromobilite sa poddá aj ikona amerického automobilizmu. So spaľovákmi skončí do niekoľkých rokov

Elektrický Volkswagen je kráľom. Poznáme svetové auto pre rok 2021

Ďalšia obeť polovodičovej krízy: Peugeot je nútený montovať zastaraný komponent do svojho slávneho modelu
Články, ktoré hýbu svetom

PRIPOMIENKA Facebook čelí novému megaproblému. Hackeri si vedia denne spojiť milióny e-mailových adries s používateľmi siete

Objavili „Jednorožca“. Astronómovia našli najbližšiu čiernu dieru k Zemi

Jessica spája eleganciu s minimalizmom: Kvalitný šperk sa za 10 eur nedá kúpiť. Za jedným stojí aj 20 dní práce, tvrdí

Máš auto a nejazdíš na ňom? Môže ti zarábať tisíce eur ročne. Nová služba poteší všetkých vodičov
