Model Audi R8 je legendou, ktorá vo svojich útrobách skrýva rovnaký motor ako niektoré športiaky od Lamborghini. Súčasná generácia R8 je však poslednou, ktorej srdcom je benzínová V10 s výkonom 620 koní. Ako upozornil portál Electrek, ďalšia „R-osmička“ už bude elektrická.

Audi sa totiž netají tým, že budúcnosť automobilky so štyrmi kruhmi je elektrická. Postupne už začala elektrifikovať celú svoju flotilu a nedávno predstavila niekoľko konceptov, od ktorých by sa mali odvíjať budúce najluxusnejšie modely.

Aj vrcholný model R8 už má byť v ďalšej generácii elektrický a dobrou správou je, že aj naďalej pôjde o to najlepšie, čo automobilka z Ingolstadtu ponúka. Elektrická Audi R8 bude teda výkonnejšia ako ich momentálne najvýkonnejší sériový elektromobil Audi RS e-tron GT.

Audi

Nástupcu sa dočkáme už o tri roky

Elektrická Audi R8 nebude až takou novinkou. Možno si niektorí spomínajú nepopulárny model Audi R8 e-tron, z ktorého sa žiaľ nepredalo ani 100 kusov.

Tento elektrický superšport pritom neponúkal najhoršie parametre. Výkon 340 kW, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy či dojazd okolo 450 km pri pohodovej jazde sú hodnoty, za ktoré by sa elektromobil nemusel haniť ani dnes.

Audi

Prvý R8 e-tron však neprišiel na trh vo vhodnej dobe, nakoľko elektromobilita bola v roku 2015 eštelen v zárodku. Model tak bol predurčený na neúspech a Audi onedlho ukončilo jeho výrobu.

Dnes je ale všetko inak a v roku 2025, kedy má prísť nová elektrická generácia R8 na trh, bude elektromobilita ešte ďalej. Nová R8 e-tron tak bude bezpochyby populárnejšia než jej predchodca.

Výroba tohto modelu by mala podľa portálu Motor1 prebiehať v závode Böllinger Höfe v Nemecku, kde sa montuje aj súčasná R8 so smädným, 5,2-litrovým desaťvalcom na benzín.

Audi

Už budúci rok by sa mala úplne zastaviť výroba spaľovacej verzie a následne sa už len bude čakať na elektrického nástupcu. Novinka pritom môže byť postavená na novej elektrickej športovej platforme SSP Sport, na ktorej plánuje koncern okrem iného stavať aj druhú generáciu Porsche Taycan či Audi e-tron GT.

Druhou alternatívou je platforma, ktorú Porsche pripravuje pre elektrické modely 718 Boxster a Cayman.

Tešiť sa môžeme aj na elektrické TT

Šéf divízie Audi Sport Sebastian Grams pre portál Autocar prezradil, že v budúcnosti sa môžeme tešiť aj na menší, cenovo dostupnejší elektrický športiak, ktorý bude nástupcom modelu TT.

Static photo Colour: Circuit grey

Je teda dosť pravdepodobné, že každý z týchto elektrických športiakov bude postavený na inej platforme v závislosti od toho, ktorá bude vhodná.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP