Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Zatiaľ čo Microsoft vydáva exkluzivity Xboxu už niekoľko rokov plnohodnotne aj na PC, Sony sa takejto stratégie doteraz bránilo. Po úspechu Steam verzie Horizon: Zero Dawn však pravdepodobne svoje zmýšľanie japonský gigant prehodnocuje, informuje Sony v tlačovej správe.

Správa uvádza, že Sony Interactive Entertainment (SIE) bude aj naďalej investovať do firiem s bohatou kreatívnou základňou a špičkovými technológiami s cieľom ďalšieho budovania značky Worldwide Studios (WWS). Sony bude rovnako pracovať na rozširovaní vlastných hier na PC platforme.

Pod asociáciu Worldwide Studios mometálne patrí už 14 štúdií, kde sa v auguste 2019 pridal aj dlhoročný partner Sony, Insomniac Games, preslávený exkluzívnymi sériami Ratchet & Clank alebo vynikajúcim Spider-Manom z roku 2018.

Insomniac Games

Sony rovnako úzko spolupracuje aj so spoločnosťami tretích strán mimo svojej komunity. Uvedomuje si dôležitosť týchto vzťahov, a tak ich v žiadnej miere nestavia do úzadia. V správe zdôrazňuje, že v prípade hier pre PS5 bude Sony úzko spolupracovať ako s vlastnými štúdiami, tak aj so spoločnosťami druhej a tretej strany.

Hlavným cieľom je samozrejme generovanie zisku

Podnecovaním herného zážitku a prinášaním ďalších vlastných značiek cieli SIE na generovanie vyššieho zisku, zvýšenie aktívnej hráčskej základne v závislosti od času stráveného hraním a vylepšovanie online služieb. Týmto chce spoločnosť utvrdiť všetkých hráčov, že vybraním ich konzoly učinili správnu voľbu.

Generovanie rýchlejšie navrátiteľného zisku je tak spojené aj s rozširovaním PlayStation exkluzivít mimo domovskú základňu. V minulosti sme sa už dočkali dvoch portov takýchto hier na PC, a to Horizon: Zero Dawn a Death Stranding, kedy najmä prvá zo spomínaných bola pre hráčov veľkým prekvapením.

Nedávna minulosť priniesla aj príbehové hry štúdia Quantic Dream na PC, ktoré boli v časoch PS3 a PS4 exkluzívne len pre túto platformu. Momentálne sa vo veľkom diskutuje o PC verzii Days Gone, ktorá by vďaka použitému Unreal Enginu nemala byť pre vývojárov tvrdým orieškom.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú