Spoločnosť Sony predstavila revolučnú hernú technológiu, ktorá posúva hranice hĺbky herného zážitku na úplne novú úroveň. Na veľtrhu CES 2025 spoločnosť odhalila svoj koncept “Future Immersive Entertainment”, ktorý umožňuje hráčom nielen vidieť a počuť herný svet, ale aj cítiť ho čuchom.

Táto futuristická technológia pozostáva z obrovskej kocky vytvorenej z LED panelov s vysokým rozlíšením, ktoré obklopujú hráča zo všetkých strán. Vnútri tohto priestoru sa hráči môžu pohybovať a interagovať s herným svetom spôsobom, ktorý ďaleko presahuje tradičné herné zážitky.

Nový level hrania

Systém kombinuje vizuálne, zvukové a haptické prvky s atmosférickými efektmi a vôňami, čím vytvára neuveriteľne realistické prostredie. Jednou z najzaujímavejších funkcií je schopnosť systému produkovať rôzne vône a pachy spojené s herným svetom. Napríklad pri hraní hry The Last of Us, by hráči mohli cítiť zatuchnutý zápach húb alebo hniloby spojený s klikermi. Tento prvok pridáva úplne novú dimenziu k hororovému a post apokalyptickému žánru, keďže hráči môžu doslova cítiť blížiace sa nebezpečenstvo.

Okrem vôní systém poskytuje aj realistické atmosférické efekty. Hráči môžu cítiť vlhkosť v opustených budovách alebo svieži vzduch v lesných oblastiach. Tieto prvky ďalej prehlbujú pocit ponorenia sa do herného sveta a robia zážitok oveľa autentickejším.

Koncept zahŕňa aj interaktívne prvky, ako sú fyzické nástroje, ktoré hráči môžu používať v rámci hry. Napríklad baterka, ktorá osvetľuje len to, na čo je namierená, alebo rôzne zbrane, ktoré reagujú na pohyby hráča. Tieto prvky stierajú už teraz tenkú hranicu medzi virtuálnym a reálnym svetom. Hoci je táto technológia zatiaľ len konceptom a pravdepodobne je ešte ďaleko od uvedenia na trh pre bežných spotrebiteľov, aj tak predstavuje vzrušujúci pohľad na budúcnosť herného priemyslu.

Použitie aj v iných odvetviach

Potenciálne využitie takejto technológie siaha ďaleko za hranice hier. Mohla by byť použitá na terapeutické účely, napríklad na liečbu ľudí, ktorí stratili čuch po ochorení COVID-19 alebo na tréning profesionálov v oblasti vína.

Je dôležité poznamenať, že Sony nie je jediná spoločnosť, ktorá experimentuje s technológiou vôní v hrách. Nedávno sa objavili produkty ako GameScent, ktoré sa snažia priniesť vône do herného sveta. Tieto snahy naznačujú rastúci trend v hernom priemysle smerom k multisenzorickým zážitkom.

Hoci je nepravdepodobné, že by sme v blízkej budúcnosti videli takéto pokročilé systémy v našich obývačkách, koncept Sony ukazuje vzrušujúce možnosti budúcnosti herného priemyslu. S pokrokom v technológii virtuálnej a rozšírenej reality, ako aj s inováciami v oblasti senzorických technológií, sa zdá, že budúcnosť hier bude zahŕňať oveľa viac než len to, čo vidíme a počujeme.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP