Snažili sme sa „zabiť“ elektromobil na nemeckej diaľnici. Aký je dojazd pri jazde na plný plyn?
Všetci dobre vieme, že čím vyššou rýchlosťou elektromobilom cestuje po diaľnici, tým má vyššiu spotrebu energie a nižší dojazd na jedno nabitie.Viditeľné rozdiely často robí aj zrýchlenie o pár kilometrov za hodinu. Čo sa teda stane, keď pôjdeme prakticky „na plný plyn“? Rozhodli sme sa to preveriť na nemeckej diaľnici.
Nemecko je rajom milovníkov rýchlej jazdy. Množstvo diaľničných úsekov má stále neobmedzenú maximálnu povolenú rýchlosť a tak cestovanie autom na dlhšie vzdialenosti môže byť v tejto krajine veľmi rýchle. Teda, aspoň teoreticky.
Na plný plyn sa totiž nedá ísť vždy. Niektoré úseky majú maximálnu rýchlosť predsa len obmedzenú, premávka býva hustá a v neposlednom rade sa v Nemecku môžu navzájom predbiehať aj kamióny.
Ak sa teda dostaneš za dvojicu „pretekárov“ na 40-tonových súpravách, pokojne sa môžeš vliecť aj dve minúty za kamiónom rýchlosťou maximálne 100 km/h.
Má takáto jazda vôbec zmysel?
Do Nemecka sme sa vybrali v sobotu skoro ráno. Z Bratislavy do mesta Passau nám to navigácia vypočítala s jedným nabíjaním v Rakúsku a trasu dlhú zhruba 370 km sme absolvovali za 3 a pol hodiny.
V cieli sme elektromobil na diaľničnej rýchlonabíjačke Ionity nabili na 80 %, nakoľko pri diaľkovom cestovaní nemá nabíjanie na viac percent zmysel. Po 80 % sa výrazne spomaľuje a je časovo neefektívne. Ak by sme teda reálne cestovali na dlhej trase, nabíjali by sme presne takto.
Pred nami bol dlhý diaľničný úsek s neobmedzenou rýchlosťou. Cieľom bolo ísť maximálkou vždy, keď nám to dopravná situácia dovolí. Ako testovacie vozidlo sme mali k dispozícii VW ID.4 GTX.
Štvorkolka s výkonom 300 koní má maximálnu rýchlosť obmedzenú na 185 km/h. Vyšli sme teda z odpočívadla a zošliapli plynový pedál na podlahu.
Prvé „problémy“ už po pár kilometroch
V tomto článku sa po odomknutí dozvieš
- Aká je spotreba elektromobilu VW ID.4 GTX pri jazde maximálnou rýchlosťou obmedzenou na 185 km/h.
- Je vôbec takýto test v Nemecku reálny? Ako je to s dĺžkou neobmedzených úsekov či hustotou premávky?
- Na aký „problém“ sme narazili po prvých zopár kilometroch
- O koľko klesne dojazd oproti bežnej 130 km/h
- Čo je vo finále časovo a finančne rýchlejšie – jazda na plný plyn s častejším nabíjaním, alebo pomalší ekonomický presun?
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
Teraz čítajú
Expert na elektromobilitu: Vstupujeme do éry, kedy spaľováky nemajú šancu konkurovať. Nabíjačku bude mať každé parkovacie miesto
Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
Na Slovensko prichádza “elektrický Hummer” z Číny. Má brutálne parametre a poznáme cenu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
-
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Najpočúvanejšie rádio na Slovensku je aj naďalej Expres
Aktuálne: Najväčší kryptopodvodník histórie pozná trest
Európa by sa mala inšpirovať. Prvý krát v históriitáto krajina reštartuje jadrovú elektráreň
Najdrahší benzín spomedzi okolitých krajín EÚ má práve Slovensko
Elektrické nákladiaky Tesla môžu byť vyrábané v Európe, firma rokuje s touto krajinou
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené