Snažili sme sa „zabiť“ elektromobil na nemeckej diaľnici. Aký je dojazd pri jazde na plný plyn?
Všetci dobre vieme, že čím vyššou rýchlosťou elektromobilom cestuje po diaľnici, tým má vyššiu spotrebu energie a nižší dojazd na jedno nabitie.Viditeľné rozdiely často robí aj zrýchlenie o pár kilometrov za hodinu. Čo sa teda stane, keď pôjdeme prakticky „na plný plyn“? Rozhodli sme sa to preveriť na nemeckej diaľnici.
Nemecko je rajom milovníkov rýchlej jazdy. Množstvo diaľničných úsekov má stále neobmedzenú maximálnu povolenú rýchlosť a tak cestovanie autom na dlhšie vzdialenosti môže byť v tejto krajine veľmi rýchle. Teda, aspoň teoreticky.

Na plný plyn sa totiž nedá ísť vždy. Niektoré úseky majú maximálnu rýchlosť predsa len obmedzenú, premávka býva hustá a v neposlednom rade sa v Nemecku môžu navzájom predbiehať aj kamióny.
Ak sa teda dostaneš za dvojicu „pretekárov“ na 40-tonových súpravách, pokojne sa môžeš vliecť aj dve minúty za kamiónom rýchlosťou maximálne 100 km/h.
Má takáto jazda vôbec zmysel?
Do Nemecka sme sa vybrali v sobotu skoro ráno. Z Bratislavy do mesta Passau nám to navigácia vypočítala s jedným nabíjaním v Rakúsku a trasu dlhú zhruba 370 km sme absolvovali za 3 a pol hodiny.
V cieli sme elektromobil na diaľničnej rýchlonabíjačke Ionity nabili na 80 %, nakoľko pri diaľkovom cestovaní nemá nabíjanie na viac percent zmysel. Po 80 % sa výrazne spomaľuje a je časovo neefektívne. Ak by sme teda reálne cestovali na dlhej trase, nabíjali by sme presne takto.
Pred nami bol dlhý diaľničný úsek s neobmedzenou rýchlosťou. Cieľom bolo ísť maximálkou vždy, keď nám to dopravná situácia dovolí. Ako testovacie vozidlo sme mali k dispozícii VW ID.4 GTX.

Štvorkolka s výkonom 300 koní má maximálnu rýchlosť obmedzenú na 185 km/h. Vyšli sme teda z odpočívadla a zošliapli plynový pedál na podlahu.
Prvé „problémy“ už po pár kilometroch
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Aká je spotreba elektromobilu VW ID.4 GTX pri jazde maximálnou rýchlosťou obmedzenou na 185 km/h.
- Je vôbec takýto test v Nemecku reálny? Ako je to s dĺžkou neobmedzených úsekov či hustotou premávky?
- Na aký „problém“ sme narazili po prvých zopár kilometroch
- O koľko klesne dojazd oproti bežnej 130 km/h
- Čo je vo finále časovo a finančne rýchlejšie – jazda na plný plyn s častejším nabíjaním, alebo pomalší ekonomický presun?
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Fontech PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
Čítaj viac z kategórie: E-autá
Teraz čítajú

Elektromobil si dobiješ za jazdy, zadarmo a pri výkone 300 kW. Európsky štát postavil „zázračnú" cestu

Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky

TEST: Dojazd cez 400 km za prekvapivo nízku cenu. Na tento čínsky elektromobil nikdy nezabudnem

Spaľováky skončili. Čína a Nissan vyvrátili mýtus o špinavej výrobe elektromobilov, ktorý vykrikujú aj Slováci

Zmenil Teslu na obytné auto a prešiel 5 600 kilometrov. Ľahký modul mení elektromobil na mini apartmán
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovenka Petra začala investovať v 24 rokoch. Dnes je z nej vďaka jasnej a dlhodobej stratégii multimilionárka

Jedna z TOP cestoviek skolabovala. Ruší všetky zájazdy, dovolenky si u nej objednávali nielen Slováci

Vedci odhalili tajomstvo 200-ročnej veľryby, ktorá nestarne a nemá rakovinu. Jej bunky opravuje „studený“ proteín

Zoroslav Kollár vstúpil do politiky a ide rozbiť „volebný koláč“. Expert odhalil, koho môže obrať o voličov

Kauza Gašpar naberá na obrátkach: Policajt, ktorý riešil nehodu, náhle končí. Opozícia hovorí o tlaku zhora
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
Kým Ukrajina bojuje, EÚ veselo dováža veľkú komoditu z Ruska. Nemec žiada okamžitý zákaz
Minister Smeru-SD v tom má jasno: Emisný systém je nezmyselný, EÚ stráca konkurencieschopnosť
Trump obvinil dve veľmoci z tajných jadrových testov. USA plánujú vlastné skúšky, experti sú zaskočení
Ľudia naleteli nekonečnému nezmyslu. Experti odhalili banálny dôvod, prečo sú psy z Černobyľa modré
Bývalý minister to povedal na rovinu: Energopomoc je nefér, Slovensko nezvláda základnú vec. Mám riešenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovenka Petra začala investovať v 24 rokoch. Dnes je z nej vďaka jasnej a dlhodobej stratégii multimilionárka

Jedna z TOP cestoviek skolabovala. Ruší všetky zájazdy, dovolenky si u nej objednávali nielen Slováci

Vedci odhalili tajomstvo 200-ročnej veľryby, ktorá nestarne a nemá rakovinu. Jej bunky opravuje „studený“ proteín

Zoroslav Kollár vstúpil do politiky a ide rozbiť „volebný koláč“. Expert odhalil, koho môže obrať o voličov

