Snažili sme sa „zabiť“ elektromobil na nemeckej diaľnici. Aký je dojazd pri jazde na plný plyn?
Všetci dobre vieme, že čím vyššou rýchlosťou elektromobilom cestuje po diaľnici, tým má vyššiu spotrebu energie a nižší dojazd na jedno nabitie.Viditeľné rozdiely často robí aj zrýchlenie o pár kilometrov za hodinu. Čo sa teda stane, keď pôjdeme prakticky „na plný plyn“? Rozhodli sme sa to preveriť na nemeckej diaľnici.
Nemecko je rajom milovníkov rýchlej jazdy. Množstvo diaľničných úsekov má stále neobmedzenú maximálnu povolenú rýchlosť a tak cestovanie autom na dlhšie vzdialenosti môže byť v tejto krajine veľmi rýchle. Teda, aspoň teoreticky.
Na plný plyn sa totiž nedá ísť vždy. Niektoré úseky majú maximálnu rýchlosť predsa len obmedzenú, premávka býva hustá a v neposlednom rade sa v Nemecku môžu navzájom predbiehať aj kamióny.
Ak sa teda dostaneš za dvojicu „pretekárov“ na 40-tonových súpravách, pokojne sa môžeš vliecť aj dve minúty za kamiónom rýchlosťou maximálne 100 km/h.
Má takáto jazda vôbec zmysel?
Do Nemecka sme sa vybrali v sobotu skoro ráno. Z Bratislavy do mesta Passau nám to navigácia vypočítala s jedným nabíjaním v Rakúsku a trasu dlhú zhruba 370 km sme absolvovali za 3 a pol hodiny.
V cieli sme elektromobil na diaľničnej rýchlonabíjačke Ionity nabili na 80 %, nakoľko pri diaľkovom cestovaní nemá nabíjanie na viac percent zmysel. Po 80 % sa výrazne spomaľuje a je časovo neefektívne. Ak by sme teda reálne cestovali na dlhej trase, nabíjali by sme presne takto.
Pred nami bol dlhý diaľničný úsek s neobmedzenou rýchlosťou. Cieľom bolo ísť maximálkou vždy, keď nám to dopravná situácia dovolí. Ako testovacie vozidlo sme mali k dispozícii VW ID.4 GTX.
Štvorkolka s výkonom 300 koní má maximálnu rýchlosť obmedzenú na 185 km/h. Vyšli sme teda z odpočívadla a zošliapli plynový pedál na podlahu.
Prvé „problémy“ už po pár kilometroch
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Aká je spotreba elektromobilu VW ID.4 GTX pri jazde maximálnou rýchlosťou obmedzenou na 185 km/h.
- Je vôbec takýto test v Nemecku reálny? Ako je to s dĺžkou neobmedzených úsekov či hustotou premávky?
- Na aký „problém“ sme narazili po prvých zopár kilometroch
- O koľko klesne dojazd oproti bežnej 130 km/h
- Čo je vo finále časovo a finančne rýchlejšie – jazda na plný plyn s častejším nabíjaním, alebo pomalší ekonomický presun?
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Fontech PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
Čítaj viac z kategórie: E-autá
Teraz čítajú
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Európska únia čelí rekordným dlhom: Nové dáta ukázali, kto sa ocitol v prvej desiatke najzadlženejších štátov (REBRÍČEK)
Nespavosť devastuje telo aj myseľ, varujú odborníci. Vedci odhalili desivú pravdu o nedostatku spánku
Mozgová hmla ťa oberá o schopnosť myslieť. Lekár odhalil štyri jednoduché riešenia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP