Smeje sa Tesle, že nie je luxusnou značkou. Jej úhlavný konkurent mieri na burzu, no zatiaľ nevyrobil ani jediné auto
Značka Lucid je momentálne na trhu veľmi známe meno, pričom najväčšie novinky sa týkajú najmä ohlásenia fúzie medzi automobilkou a firmou Churchill Capital Corp IV, ktorá premení automobilový startup na verejnú spoločnosť. CEO spoločnosti, Peter Rawlinson, sa v najnovšom rozhovore pre Bloomberg celkom ostro vyjadril na konkurenčnú Teslu, no sám priznal odklad výroby svojho debutového modelu Air, píše InsideEVs.
„Zabijak Tesly“, ako mnohí automobilku Lucid označujú, mal do Európy pôvodne prísť už koncom tohto roka. V tomto pláne sa však rátalo s dodávkami v domovských Spojených štátoch už na jar, no tie sa podľa nedávnych slov samotného šéfa spoločnosti posunú až na druhú polovicu roka.
Tesle odpúšťajú problémy s kvalitou, Lucid vraj bude bezchybný
Napriek tomu však vo svojich vyjadreniach konkurenciu nešetrí, čo potvrdil aj dokument predstavujúci fúziu medzi Lucid a Churchill Capital Corp IV, ktorá zabezpečí automobilke vstup na burzu.
Lucid sa v ňom prezentuje ako luxusná značka, ktorá sa od tých „klasických“(BMW, Mercedes-Benz, Audi) líši hlavne zvýšeným dôrazom na udržateľnosť a celkový „význam“ značky. V dokumente predstavuje Audi technický luxus, BMW športový luxus a Mercedes-Benz je príkladom klasického luxusu.
Naľavo od všetkých potom stojí Tesla, ktorá je podľa Rawlinsona príkladom inovatívnej, no nie príliš luxusnej značky. CEO Lucid tvrdí, že mnohí považujú Teslu za luxusnú len preto, lebo jej prvý známy elektromobil Model S mal natoľko skvelé jazdné vlastnosti, že mu ľudia odpustili problémy s kvalitou, ktoré u Tesly pretrvávajú dodnes.
Lucid však podľa tvrdení šéfa spoločnosti takouto automobilkou nebude. Ani oneskorenie výroby totiž nemá súvisieť priamo s automobilkou, pretože údajne prijíma až 3000 rôznych dielov od 250 dodávateľov, z ktorých mnohých ovplyvnila pretrvávajúca pandémia COVID-19.
Rawlinson tiež tvrdí, že účelom fúzie s Churchill Capital a príchodu na burzu nie je len nazbieranie ďalších finančných prostriedkov, ktorých má automobilka od investorov zo Saudskej Arábie pomerne dosť.
Podstatou bolo vraj „ocenenie“ Lucid, ktoré má odrážať špičkovú technológiu, ktorú firma ponúka. Len dohoda s Churchill Capital však priniesla Lucid asi 4,5 miliardy dolárov, pričom celková hodnota spoločnosti činí v súčasnosti viac ako 60 miliárd dolárov bez toho, aby dodala jediné auto.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Mozgová hmla ťa oberá o schopnosť myslieť. Lekár odhalil štyri jednoduché riešenia
Dvojdňová opica nie je výmysel: Vedci odhalili prečo po tridsiatke trpíš dlhšie. Odporúčajú 4 metódy, ako jej predísť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP