Slovenský technologický gigant InoBat nepoľavuje v získavaní nových významných partnerov. Ako informuje spoločnosť v tlačovej správe, tým najnovším je britská firma Cosworth, ktorá sa venuje vývoju pohonného ústrojenstva, respektíve celých platforiem elektrických vozidiel.
InoBat tak bude britskej firme dodávať svoje vysoko výkonné batériové články, ktoré spoločnosti Cosworth upraví na mieru. Vo finále sa slovenské batérie v „tele“ kompletnej elektrickej platformy Cosworth uplatnia aj na stále sa rozvíjajúcom a rastúcom trhu elektromobilov.
Britská firma totiž nedávno podpísala dodávateľskú zmluvu s automobilkou Ariel Motors, ktorá pred pár dňami predstavila funkčný prototyp elektrického konceptu Hipercar. Cosworth bude automobilke dodávať svoju 800 V elektrickú architektúru.
Slovenská firma pomôže so stabilitou siete celej krajiny
Slovenská technologická spoločnosť InoBat Energy expanduje za hranice Európy. Nedávno sa dohodla na spolupráci s vládou Gruzínska, pričom bude tejto zakaukazskej krajine pomáhať s energetickou bezpečnosťou.
Tá je pre Gruzínsko výzvou – ročná výroba elektrickej energie 14,26 TWh síce v Gruzínsku prevyšuje súčasnú ročnú spotrebu (cca 13,73 TWh), problémom je však prispôsobenie výroby elektrickej energie k jej spotrebe v čase, čo predstavuje fundamentálny problém efektívneho fungovania elektrizačnej sústavy. Dodávky pochádzajú najmä z vodných elektrární, ktoré však čelia nerovnomernému rozloženiu zrážok v priebehu roka.
To spôsobuje výkyvy v dodávkach a spôsobuje výpadky, ktoré musia byť kompenzované dovozom energie z okolitých krajín. Závislosť od dovozu energií a podporných služieb z okolitých štátov však podkopáva suverenitu Gruzínska a zvyšuje ceny elektriny. S ohľadom na vývoj na trhu, v dôsledku ruskej vojny na Ukrajine, je otázka energetickej bezpečnosti oveľa naliehavejšia ako kedykoľvek predtým.
InoBat je pre Gruzínsko silný strategický partner
Uvažované nasadenie riešenia však v kombinácii s obnoviteľnými zdrojmi poskytne funkčné a ekonomicky rentabilné riešenie tohto problému. CEO InoBat Energy Rudolf Sihlovec vysvetľuje, že diskusie s Gruzínskym štátnym prevádzkovateľom prenosovej sústavy (GSE) a Gruzínskym fondom energetického rozvoja (GEDF) identifikovali oblasti, v ktorých vie InoBat Energy pomôcť.
„Slabinou je terajšia stabilita siete, závislej na vodných elektrárňach. Gruzínsko však chce rozširovať kapacity na výrobu energie zo zdrojov, ako sú vietor a slnko. To by ale stabilitu ešte zhoršilo, pretože z pohľadu úrovne dodávok nejde o stabilné obnoviteľné zdroje energie. Preto máme v pláne ponúknuť súbor riešení, ako sa Gruzínsko bude môcť s týmito výzvami vyrovnať.“
Gruzínsky vicepremiér a minister hospodárstva a udržateľného rozvoja Levan Davitashvili dopĺňa, že InoBat Energy si vybrali ako strategického partnera pre celú škálu expertízy, ktorú táto slovenská spoločnosť ich krajine ponúkne.
Do krajiny prinesie kompletné energetické riešenie
Cieľom riešenia od InoBat Energy bude vybudovať systém schopný poskytnúť stabilnú výrobu energie z obnoviteľných zdrojov s jej následným skladovaním do veľkokapacitných hybridných batériových úložísk.
Tie umožnia na jednej strane integráciu obnoviteľných zdrojov energie do prenosovej sústavy, na druhej strane zachovajú, resp. znížia, cenu dodávok, ale zabránia aj obmedzeniam pre výrobcov energie spojených s optimalizáciou volatilných dodávok do siete.
Pri zvýšenej výrobe elektriny podľa CEO InoBat Energy Rudolfa Sihlovca umožní ich riešenie skladovanie nadbytočnej energie v čase jej zníženej spotreby.
„Gruzínskej vláde dodáme technológiu aj know-how. Ide o veľkokapacitné úložiská založené na lítium-železo-fosfátových batériových článkoch, respektíve prietokovom princípe (ide o hybridné portfólio). Výhodou je kombinácia okamžitého výkonu s veľkou kapacitou a tiež použitie ľahšie dostupných materiálov. Nepôjde však len o samotné veľké batériové články, ale aj o návrh celého riešenia, podpora prenosovej siete a zabránenie výkyvom či výpadkom, či dokonca o legislatívne zmeny a pomoc pri budúcej liberalizácii trhu s energiami.“
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Expert na elektromobilitu: Vstupujeme do éry, kedy spaľováky nemajú šancu konkurovať. Nabíjačku bude mať každé parkovacie miesto
Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Aktuálne: Najväčší kryptopodvodník histórie pozná trest
Európa by sa mala inšpirovať. Prvý krát v históriitáto krajina reštartuje jadrovú elektráreň
Najdrahší benzín spomedzi okolitých krajín EÚ má práve Slovensko
Elektrické nákladiaky Tesla môžu byť vyrábané v Európe, firma rokuje s touto krajinou
Žije. Japonská Sonda prekvapivo zvládla lunárnu noc
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené