Slovenské mesto zakázalo e-kolobežky v centre. Chodci sa boja o bezpečnosť
V Trnavskej pešej zóne platí od piatku 5. júna zákaz vjazdu pre bicykle a elektrické kolobežky. Iniciatívu #PešiPoPešej mesto schválilo pre zvýšenie bezpečnosti chodcov.
Dostupné sú všade, nie všetci sú však ohľaduplní
Elektrické kolobežky patria aj u nás medzi obľúbené mestské dopravné prostriedky, ktoré dokážu ušetriť čas či nervy pri hľadaní parkovacieho miesta. Ponuka je naozaj široká a kolobežku si dnes môže kúpiť naozaj hocikto, pričom existujú aj služby zdieľaných kolobežiek, ako napríklad Bolt, ktorého kolobežky nedávno spustili aj v ďalšom slovenskom meste.
❌🚲🛴❌ Na pešej zóne na Hlavnej ulici od dnes platí zákaz vjazdu bicyklov a e-kolobežiek. Úsekom od Evanjelického domu po…
Posted by Mesto Trnava on Friday, June 5, 2020
Medzi používateľmi kolobežiek sa však často nájdu aj bezohľadní vodiči, ktorí okrem nevhodného parkovania na chodníkoch po nich jazdia veľkou rýchlosťou a ohrozujú tým nielen seba, ale aj chodcov.
V Trnave si tak od piatka 5. júna v centre mesta už nezajazdíš, keďže mesto prijalo v pešej zóne na Hlavnej ulici zákaz vjazdu bicyklov aj elektrických kolobežiek. Cez uvedený úsek tak môžeš prejsť len s bicyklom alebo e-kolobežkou po svojom boku, alebo využiť obchádzku po priľahlých uliciach.
„Presun na bicykli v rámci mesta, samozrejme, stále podporujeme. Na Hlavnej ulici sa však výrazne zvýšil počet ľudí a žiaľ, nie vždy sa dá rátať s opatrnosťou a ohľaduplnosťou jazdcov. Prišiel čas riešiť toto riziko reguláciou a dopravný inšpektorát tento návrh bez námietok schválil.“, hovorí primátor Trnavy Peter Bročka.
Začiatkom roka na problém s kolobežkami reagovala aj vláda, ktorá upravila zákon o cestnej premávke a vymedzila pravidlá pre používateľov elektrických kolobežiek. Nižšie ti prinášame aj stručný zoznam toho, čo sa zmenilo. Téme sme sa venovali podrobne v tomto článku.
Zmeny v zákone pre používateľov elektrických kolobežiek:
- používateľ akejkoľvek elektrickej kolobežky je po novom kategorizovaný ako vodič nemotorového vozidla a teda preňho platia pravidlá cestnej premávky ako pre cyklistov
- má povinnosť jazdiť vpravo po cyklotrasách a v prípade, ak tie nie sú dostupné, tak po pravom okraji vozovky, prípadne po pravej krajnici
- jazdiť smú podobne ako cyklisti len jednotlivo za sebou, to neplatí pri jazde po cestičke pre cyklistov, kde smú jazdiť dvaja cyklisti vedľa seba, ak tým neobmedzujú a neohrozujú ostatných účastníkov cestnej premávky
- tolerancia alkoholu v krvi je rovnaká ako u cyklistov a to najviac 0,5 promile
- pri jazde za zníženej viditeľnosti sú potrebné reflexné prvky ako reflexná vesta, odrazové svetlo červenej farby so svietidlom červenej farby vzadu a bielym svietidlom vpredu a odrazové svetlo bielej farby
- pre používateľov elektrických kolobežiek platia pri porušení pravidiel cestnej premávky rovnaké pokuty ako pre cyklistov
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Štát všetkých zaskočil: Tisíce Slovákov nepotrebujú PZP (PREHĽAD)
Ultimátny návod k novému PZP: Kedy ho potrebuješ a kedy nie? Tu je prehľad
Štát klepne po prstoch kolobežkárom a cyklistom: Bez tohto si už Slováci nezajazdia
Slováci sa konečne dočkali odpovedí, či si majú vybavovať PZP na elektrické kolobežky
Bizarný prípad: Slovák šoféroval elektrický skúter. Porušil prehliadaný zákon, teraz je za mrežami
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vznikla nová trieda „nenápadných milionárov“. Denne ich pribudne 1 000 a môžu za to dva faktory
Prokurátor Generálnej prokuratúry čelí obžalobe. Funkciu pozastavili, potvrdil Žilinka
Prelomový výskum odhaľuje, ako aktivita mozgu počas spánku prezrádza skryté neurologické problémy
Kľúčový svedok v korupčných prípadoch čelí novému obvineniu. V kauze figurujú Gašpar a Bödör
V hotelovej vírivke v Demänovskej Doline hygienici potvrdili prítomnosť baktérie Legionella
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
-
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
Svetový úspech vedcov SAV: Slováci vyvinuli zbraň proti vírusu, ktorý môže spúšťať rakovinu
Aplikácia Slovenskej pošty sa mení na digitálnu pobočku: Pribudnú kľúčové novinky
Slováci nakupujú inak, predajcov pribúda. E-shopy u nás prechádzajú premenou
Slovákov masívne ohrozuje nový typ kybernetického útoku. Je horší než phishing
USA zavedú jednotné clá. Zasiahne to vyše 150 krajín naraz
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP