Slovenské mesto zakázalo e-kolobežky v centre. Chodci sa boja o bezpečnosť
V Trnavskej pešej zóne platí od piatku 5. júna zákaz vjazdu pre bicykle a elektrické kolobežky. Iniciatívu #PešiPoPešej mesto schválilo pre zvýšenie bezpečnosti chodcov.
Dostupné sú všade, nie všetci sú však ohľaduplní
Elektrické kolobežky patria aj u nás medzi obľúbené mestské dopravné prostriedky, ktoré dokážu ušetriť čas či nervy pri hľadaní parkovacieho miesta. Ponuka je naozaj široká a kolobežku si dnes môže kúpiť naozaj hocikto, pričom existujú aj služby zdieľaných kolobežiek, ako napríklad Bolt, ktorého kolobežky nedávno spustili aj v ďalšom slovenskom meste.
❌🚲🛴❌ Na pešej zóne na Hlavnej ulici od dnes platí zákaz vjazdu bicyklov a e-kolobežiek. Úsekom od Evanjelického domu po…
Posted by Mesto Trnava on Friday, June 5, 2020
Medzi používateľmi kolobežiek sa však často nájdu aj bezohľadní vodiči, ktorí okrem nevhodného parkovania na chodníkoch po nich jazdia veľkou rýchlosťou a ohrozujú tým nielen seba, ale aj chodcov.
V Trnave si tak od piatka 5. júna v centre mesta už nezajazdíš, keďže mesto prijalo v pešej zóne na Hlavnej ulici zákaz vjazdu bicyklov aj elektrických kolobežiek. Cez uvedený úsek tak môžeš prejsť len s bicyklom alebo e-kolobežkou po svojom boku, alebo využiť obchádzku po priľahlých uliciach.
„Presun na bicykli v rámci mesta, samozrejme, stále podporujeme. Na Hlavnej ulici sa však výrazne zvýšil počet ľudí a žiaľ, nie vždy sa dá rátať s opatrnosťou a ohľaduplnosťou jazdcov. Prišiel čas riešiť toto riziko reguláciou a dopravný inšpektorát tento návrh bez námietok schválil.“, hovorí primátor Trnavy Peter Bročka.
Začiatkom roka na problém s kolobežkami reagovala aj vláda, ktorá upravila zákon o cestnej premávke a vymedzila pravidlá pre používateľov elektrických kolobežiek. Nižšie ti prinášame aj stručný zoznam toho, čo sa zmenilo. Téme sme sa venovali podrobne v tomto článku.
Zmeny v zákone pre používateľov elektrických kolobežiek:
- používateľ akejkoľvek elektrickej kolobežky je po novom kategorizovaný ako vodič nemotorového vozidla a teda preňho platia pravidlá cestnej premávky ako pre cyklistov
- má povinnosť jazdiť vpravo po cyklotrasách a v prípade, ak tie nie sú dostupné, tak po pravom okraji vozovky, prípadne po pravej krajnici
- jazdiť smú podobne ako cyklisti len jednotlivo za sebou, to neplatí pri jazde po cestičke pre cyklistov, kde smú jazdiť dvaja cyklisti vedľa seba, ak tým neobmedzujú a neohrozujú ostatných účastníkov cestnej premávky
- tolerancia alkoholu v krvi je rovnaká ako u cyklistov a to najviac 0,5 promile
- pri jazde za zníženej viditeľnosti sú potrebné reflexné prvky ako reflexná vesta, odrazové svetlo červenej farby so svietidlom červenej farby vzadu a bielym svietidlom vpredu a odrazové svetlo bielej farby
- pre používateľov elektrických kolobežiek platia pri porušení pravidiel cestnej premávky rovnaké pokuty ako pre cyklistov
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slováci sa konečne dočkali odpovedí, či si majú vybavovať PZP na elektrické kolobežky
Bizarný prípad: Slovák šoféroval elektrický skúter. Porušil prehliadaný zákon, teraz je za mrežami
Kolobežkárom klepli po prstoch. Zdieľané elektrické kolobežky zakazuje prvé veľkomesto
Vozenie zadarmo na e-kolobežkách končí. Od tohto dátumu musíš mať PZP, zvýšili aj pokuty
Voľné jazdenie na elektrických kolobežkách skončilo. Od tohto dátumu musíš mať PZP
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
-
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Najpočúvanejšie rádio na Slovensku je aj naďalej Expres
Aktuálne: Najväčší kryptopodvodník histórie pozná trest
Európa by sa mala inšpirovať. Prvý krát v históriitáto krajina reštartuje jadrovú elektráreň
Najdrahší benzín spomedzi okolitých krajín EÚ má práve Slovensko
Elektrické nákladiaky Tesla môžu byť vyrábané v Európe, firma rokuje s touto krajinou
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené