Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Automobilky Citroën, Peugeot a Opel sa rozhodli, že na väčšine európskych trhov, vrátane toho slovenského, prestanú vyrábať lacné a populárne dodávky so spaľovacími motormi, o téme informuje Electrek. Na potenciálnych zákazníkov to môže mať obrovský vplyv a hrozí aj prechod ku konkurencii.

Jedno auto pod tromi značkami

Automobilky koncernu Stellantis sa vzdali áut so spaľovacími modelmi v prípade modelov Citroën Berlingo, Peugeot Rifter a tiež Opel Combo Life. Všetky z nich nahradili ich elektrické verzie, ktorých cena je, pochopiteľne, vyššia a poskytujú aj slabší dojazd.

Napríklad práve Citroën E-Berlingo začína až na sume 30 490 € a v konfigurátore sa potenciálny kupca dojazd nedozvie. Na prezentačnej webovej stránke však všetky tri značky uvádzajú dojazd 280 km, pričom tento údaj zatiaľ nie je oficiálne schválený. Všetky tri modely dostanú batériu s kapacitou 50 kWh, zrejme sa jedná o ten istý typ.

Opel

Celkovo sú všetky tri modely takmer identické, Peugeot začína na sume 32 290 € a Opel sa cenou na webe nechváli. Všetky tri modely zároveň vo svojom elektrickom prevedení dosahujú výkon 100 kW.

Lacnejší je aj Volkswagen

Týmto krokom sa stali všetky tri modely pre mnohých zákazníkov, ktorým na typu pohonu tak veľmi nezáleží, prakticky nepredajné. O niekoľko tisíc € totiž prekračujú cenu ekvivalentnej dodávky Caddy od automobilky Volkswagen, ktorá je vo všeobecnosti považovaná za spoľahlivejšiu a jej autá za lepšie spracované a pohodlnejšie.

Volkswagen Caddy v 5-dverovom prevedení začína už na cene 25 680 €, tá však nie je dostupná v elektrickom či hybridnom prevedení vôbec. Ak sa jedná o rodinné dodávky, azda najlacnejšou voľbou ostáva Dacia Lodgy (od 17 410 €) alebo Fiat Doblò (od 16 100 €).

Peugeot

Vydýchnuť si ale môžu podnikatelia, ktorý potrebujú autá najmä pre prácu a vozenie nákladu. Úžitkové varianty troch modelov koncernu Stellantis totiž ostávajú dostupné aj naďalej so spaľovacími motormi a za ceny pohybujúce sa na úrovni 15 000 €.

Chce elektrifikovať takmer všetko

Podľa generálneho riaditeľa skupiny Stellantis je koncern pripravený investovať do elektromobility najmenej 30 miliárd € a pripravujú dokonca platformy pre vozidlá, ktoré dosiahnu úctyhodný dojazd 500 až 800 km. Už do roku 2025 má byť 98 % v Európe a Severnej Amerike predávaných modelov ponúkať aj elektrickú verziu. Pod Stellantis pritom spadajú aj značky ako Alfa Romeo, Maserati, Jeep, Chrysler a ďalšie.

Opel Manta GSe ElektroMOD

Carlos Tavares, šéf koncernu, sa v minulosti vyjadril, že náklady na elektromobily sú extrémne vysoké a automobilky môžu skrachovať. Výrobcovia automobilov potrebujú čas na testovanie a zabezpečenie toho, aby nová technológia fungovala, pripomenul Tavares. Tlačiť na zrýchlenie tohto procesu „bude kontraproduktívne“.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú