Prešiel už takmer mesiac od doby, než spoločnosť McDonald´s predstavila na Slovensku nový koncept reštaurácií. Ide o dlhodobý proces, ktorý obsahuje niekoľko inovácií.
Cieľom McDonald´s je zvyšovať komfort pre zákazníkov a s tým súvisí aj zavádzanie digitálnych technológií, ktoré odbremenia časť personálu. Pribudli však nové pozície, ktorých náplňou je osobnejšia starostlivosti o zákazníkov prevádzok rýchleho občerstvenia.
Najväčšou zmenou je však zavedenie samoobslužných kioskov, kde má zákazník možnosť upraviť si zloženie prémiových burgrov presne podľa seba. Ich ovládanie je veľmi intuitívne a mnoho ľudí ich určite bude poznať zo zahraničia, kde sú v prevádzke už dlhšiu dobu.
Slováci si kiosky obľúbili
Dnes sú na Slovensku síce len tri takéto prevádzky, no ako nás informovala Zuzana Svobodová, riaditeľka PR a komunikácie pre Česko a Slovensko: „Zavádzanie nového konceptu bude dlhodobým procesom a pre slovenský McDonald´s ide o kľúčovú aktivitu tohto roka. Do konca tohto roka by mal byť tento koncept postupne zavedený do polovice reštaurácií na Slovensku. Do konca roku 2020 plánujeme tieto zmeny zaviesť na všetkých reštaurácií.“

Mesiac po zavedení pritom možno povedať, že kiosky sú veľmi obľúbené (až 40 % objednávok je vykonaných prostredníctvom kiosku). Stále je k dispozícií aj klasická pokladňa, kde si ľudia môžu objednávku vytvoriť osobne. V rámci toho vznikla aj nová pozícia – Manažér starostlivosti o hosťa. „Je to nová pozícia v portfóliu McDonald´s. Náplň práce tohto zamestnanca bude naozaj pestrá. V skratke sa bude starať o komfort a spokojnosť hostí v reštaurácii McDonald´s.“ Neguje sa týmto otázka, že sa zavedením kioskov znížil počet zamestnancov v jednotlivých prevádzkach.

Okrem toho vznikla aj ďalšia služba – Donáška k stolu. „Zákazník po objednávke jedla nemusí stáť a čakať na výdaj jedla. Tento zamestnanec mu totiž donesie jedlo priamo na stôl. Zaistí, aby k jedlu zákazník mal všetko, čo potrebuje a mohol si ho komfortne vychutnať. Prvé dni nového režimu ukázali, že túto zmenu zákazníci vítajú. Už teraz službu využíva až 70 % zákazníkov“ – (štatistika prevádzky na Prievozskej ulici).

McDonald‘s spustil prvé digitálne kiosky pre komfortnejšie objednávanie už aj na Slovensku
Vo výsledku je tak naplnenie poslania noviniek, a to zvýšenie komfortu zákazníkov. Aj keď presná štatistika zatiaľ neexistuje, určite sa tým zvýšila aj rýchlosť vybavenia objednávok, nakoľko ich môže zavádzať viacero ľudí naraz. Spoločnosť McDonald’s Slovensko však zatiaľ neeviduje výraznejšie navýšenie celkového počtu objednávok.
Zo Slovenska

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Ktorú streamovaciu službu si vybrať a ako ušetriť na predplatnom?

Vedci SAV vyvinuli unikátnu metódu pre zníženie svetelného znečistenia

PRIPOMIENKA Keď štát zlyhá. Táto softvérová firma vyriešila hlavný problém objednávania na celoplošné testovanie

Online objednávkový formulár na očkovanie proti Covid-19 má problém. Prečo nefunguje správne?
