Slávna značka urýchľuje výrobu. Jej lacný elektromobil ide na dračku, zaznamenal raketový štart
Mazda sa pustila do výroby elektromobilov a zdá sa, že jej nový model EZ-6 si rýchlo získava popularitu. Po októbrovom uvedení na trh s cenou začínajúcou na približne 18 000 eur, zaznamenal tento model v Číne pôsobivý predajný štart, píše Electrek.
Úspech už v prvom mesiaci
Mazda oficiálne predstavila elektrický sedan EZ-6 v Číne 26. októbra 2024 prostredníctvom svojej spoločnej firmy Changan Mazda. Už po prvom úplnom mesiaci predaja v novembri bolo predaných 2 445 kusov tohto modelu. Spoločnosť oznámila, že EZ-6 sa zaradil medzi tri najpredávanejšie stredne veľké sedany kategórie NEV (nové energetické vozidlá) vyrábané spoločnými podnikmi na čínskom trhu.
Tento úspech prinútil Changan Mazda urýchliť výrobu, aby uspokojila stúpajúci dopyt.

Technológie a dizajn pre čínsky trh
Mazda EZ-6 je postavená na platforme vyvinutej firmou Changan a je dostupná v čisto elektrickej verzii aj s predĺženým dojazdom (EREV). Dizajn s názvom „Kodo-Soul of Motion“ nesie jasné prvky Mazdy, ale je prispôsobený vkusu čínskych zákazníkov.
Rozmery tohto sedanu (4 921 mm na dĺžku, 1 890 mm na šírku a 1 485 mm na výšku, s rázvorom kolies 2 895 mm) ho radia medzi priestrannejšie vozidlá v jeho triede. Je o niečo dlhší ako Tesla Model 3, čím ponúka viac priestoru pre pasažierov aj batožinu.
Interiér EZ-6 je nabitý technológiami. Dominuje mu 14,6-palcový infotainment, 10,1-palcový displej vodiča a 50-palcový AR head-up displej. K tomu ponúka sedadlá s nulovou gravitáciou, ktoré poskytujú maximálne pohodlie, a inteligentné funkcie ako hlasové ovládanie.

Výkon a dojazd
Mazda EZ-6 je vybavená dvomi batériovými možnosťami – s kapacitou 56,1 kWh a 68,81 kWh. Menšia batéria umožňuje dojazd do 480 km, zatiaľ čo väčšia poskytuje dojazd až 600 km (372 míľ) podľa čínskeho CLTC štandardu. Vozidlo podporuje rýchle nabíjanie, pričom je schopné nabiť batériu z 30 % na 80 % za iba 15 minút.
Modelová rada ponúka celkovo sedem verzií EV a EREV s cenami v rozmedzí od 139 800 jüanov (19 200 dolárov) do 179 800 jüanov (24 700 dolárov).

Cenovo dostupná konkurencia
Mazda EZ-6 sa zdá byť skvelou voľbou pre zákazníkov, ktorí hľadajú kvalitný elektromobil za prijateľnú cenu. Jeho kombinácia inovatívnych technológií, atraktívneho dizajnu a dlhého dojazdu ho robí silným konkurentom na čínskom trhu, kde dopyt po cenovo dostupných elektromobiloch naďalej stúpa.
Zaujímavou otázkou ostáva, či by Mazda s týmto modelom mohla uspieť aj na trhoch mimo Číny. Predstava elektromobilu s cenovkou pod 25 000 dolárov by určite vzbudila záujem zákazníkov v Európe či USA. Dočkáme sa jeho rozšírenia na ďalšie trhy? Zatiaľ si môžeme iba predstavovať.
Mazda oživila Wankelov rotačný motor a priniesla revolučný plug-in hybrid MX-30 R-EV
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ

Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení

Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)

Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými" palivami, vieme kedy

TEST: Dojazd cez 400 km za prekvapivo nízku cenu. Na tento čínsky elektromobil nikdy nezabudnem
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Neurovedkyňa po 20 rokoch výskumu varuje: 12 TOP návykov, ktoré sabotujú tvoj mozog, mentálnu silu aj odolnosť

Ukrajina zaútočila na jeden z najväčších prístavov Ruska: Moskva hlási škody

100-ročný kulturista búra mýty o starnutí: „Buď disciplinovaný. Ja skončím, keď prestanem dýchať“

Odmietli ho 5 126-krát: Dnes má takmer 14 miliárd a jeho vynálezy používame všetci

Zažili raketový rast, teraz prišiel útlm. Zisky spoločnosti padli o 80 %
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
-
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
EÚ robí krok, ktorý sa kedysi zdal nemysliteľný. Nový plán má zmeniť chod automobilového priemyslu
OFICIÁLNE: Ryanair mení spôsob nastupovania do lietadiel, cestujúci budú potrebovať aplikáciu
Zrážke vlakov pri Pezinku sa dalo predísť. Odborníci vidia problém v inštalácii kľúčovej technológie
Klimatická kríza núti milióny ľudí urobiť nepríjemnú vec. Experti varujú pred začarovaným kruhom
Raketa najväčšieho konkurenta Elona Muska neodštartovala. Dôvod je pragmatický
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Neurovedkyňa po 20 rokoch výskumu varuje: 12 TOP návykov, ktoré sabotujú tvoj mozog, mentálnu silu aj odolnosť

Ukrajina zaútočila na jeden z najväčších prístavov Ruska: Moskva hlási škody

100-ročný kulturista búra mýty o starnutí: „Buď disciplinovaný. Ja skončím, keď prestanem dýchať“

Odmietli ho 5 126-krát: Dnes má takmer 14 miliárd a jeho vynálezy používame všetci




