Mazda sa pustila do výroby elektromobilov a zdá sa, že jej nový model EZ-6 si rýchlo získava popularitu. Po októbrovom uvedení na trh s cenou začínajúcou na približne 18 000 eur, zaznamenal tento model v Číne pôsobivý predajný štart, píše Electrek.

Úspech už v prvom mesiaci

Mazda oficiálne predstavila elektrický sedan EZ-6 v Číne 26. októbra 2024 prostredníctvom svojej spoločnej firmy Changan Mazda. Už po prvom úplnom mesiaci predaja v novembri bolo predaných 2 445 kusov tohto modelu. Spoločnosť oznámila, že EZ-6 sa zaradil medzi tri najpredávanejšie stredne veľké sedany kategórie NEV (nové energetické vozidlá) vyrábané spoločnými podnikmi na čínskom trhu.

Tento úspech prinútil Changan Mazda urýchliť výrobu, aby uspokojila stúpajúci dopyt.

Mazda

Technológie a dizajn pre čínsky trh

Mazda EZ-6 je postavená na platforme vyvinutej firmou Changan a je dostupná v čisto elektrickej verzii aj s predĺženým dojazdom (EREV). Dizajn s názvom „Kodo-Soul of Motion“ nesie jasné prvky Mazdy, ale je prispôsobený vkusu čínskych zákazníkov.

Rozmery tohto sedanu (4 921 mm na dĺžku, 1 890 mm na šírku a 1 485 mm na výšku, s rázvorom kolies 2 895 mm) ho radia medzi priestrannejšie vozidlá v jeho triede. Je o niečo dlhší ako Tesla Model 3, čím ponúka viac priestoru pre pasažierov aj batožinu.

Interiér EZ-6 je nabitý technológiami. Dominuje mu 14,6-palcový infotainment, 10,1-palcový displej vodiča a 50-palcový AR head-up displej. K tomu ponúka sedadlá s nulovou gravitáciou, ktoré poskytujú maximálne pohodlie, a inteligentné funkcie ako hlasové ovládanie.

Mazda

Výkon a dojazd

Mazda EZ-6 je vybavená dvomi batériovými možnosťami – s kapacitou 56,1 kWh a 68,81 kWh. Menšia batéria umožňuje dojazd do 480 km, zatiaľ čo väčšia poskytuje dojazd až 600 km (372 míľ) podľa čínskeho CLTC štandardu. Vozidlo podporuje rýchle nabíjanie, pričom je schopné nabiť batériu z 30 % na 80 % za iba 15 minút.

Modelová rada ponúka celkovo sedem verzií EV a EREV s cenami v rozmedzí od 139 800 jüanov (19 200 dolárov) do 179 800 jüanov (24 700 dolárov).

Mazda

Cenovo dostupná konkurencia

Mazda EZ-6 sa zdá byť skvelou voľbou pre zákazníkov, ktorí hľadajú kvalitný elektromobil za prijateľnú cenu. Jeho kombinácia inovatívnych technológií, atraktívneho dizajnu a dlhého dojazdu ho robí silným konkurentom na čínskom trhu, kde dopyt po cenovo dostupných elektromobiloch naďalej stúpa.

Zaujímavou otázkou ostáva, či by Mazda s týmto modelom mohla uspieť aj na trhoch mimo Číny. Predstava elektromobilu s cenovkou pod 25 000 dolárov by určite vzbudila záujem zákazníkov v Európe či USA. Dočkáme sa jeho rozšírenia na ďalšie trhy? Zatiaľ si môžeme iba predstavovať.

Mazda oživila Wankelov rotačný motor a priniesla revolučný plug-in hybrid MX-30 R-EV

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú