Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Nová Škoda Kodiaq je už za rohom a automobilka odhalila technické špecifikácie všetkých motorizácií, ktoré uvidíme v druhej generácií najväčšieho SUV značky. Okrem tradičných benzínových a naftových motorov sa môžeme tešiť aj na plug-in hybrid, ktorý na jedno nabitie prejde až 100 km a doplna sa nabije za pol hodinu.

Prvá generácia vôbec nebola dostupná v plug-in hybridnej motorizácii, no tá druhá prinesie úplne novú plug-in hybridnú motorizáciu koncernu VW. Až doposiaľ boli jedinými skutočne použiteľnými plug-in hybridmi autá značky Mercedes, ktoré dojazdom prekonávali 100 km a vďaka 60 kW DC nabíjaniu dokázali akumulátor dobiť doplna už za 30 minút.

Škoda

Takéto „elektrické“ parametre prinesie aj nový plug-in hybridný Kodiaq, ktorý elektromotor kombinuje s benzínovou 1,5-kou.

Až 100 km bez emisií

Plug-in hybridná motorizácia teda kombinuje motor 1,5 TSI s výkonom 150 koní. Tomu ale sekunduje elektromotor a spolu dávajú systémový výkon 204 koní, pričom o radenie sa stará 6-stupňový automat DSG. Pri všetkých ostatných motorizáciách radí 7-stupňová DSG prevodovka.

Jeden a pol litrový benzínový motor je tiež srdcom „vstupnej“ mild-hybridnej motorizácie, ktorá má výkon 150 koní. Vráťme sa ale späť k plug-in hybridu, aký nemá v koncerne VW obdoby.

Škoda

Batéria má kapacitu 25,7 kWh, čo je málinko menej, než ponúkajú luxusné plug-in hybridy od Mercedesu. Stále však ide o väčšiu batériu, akú majú napríklad jedny z prvých čisto elektrických vozidiel. Vďaka tomuto akumulátoru dokáže nový Kodiaq prejsť v čisto elektrickom režime až 100 km.

Spotreba pri takýchto veľkých plug-in hybridoch v meste sa totiž pohybuje okolo 25 kWh/100 km. Na diaľnici to bude zrejme viac, no aj tu sa môžeme spoliehať na dojazd 70-80 km.

Čerešničkou na torte je nabíjanie, ktoré v tomto prípade dosahuje maximálne 50 kW. Jednoduchá matematika hovorí, že na DC rýchlonabíjačke by sa mal akumulátor dobiť za 30-40 minút. Aj podpora rýchleho nabíjania je niečo, čo pri plug-in hybridoch vôbec nebolo štandardom a podobnú technológiu využíval praktiky iba Mercedes.

S rýchlym nabíjaním a dostatočne veľkou batériou už teda nie je problém využívať plug-in hybrid aj ako čistý elektromobil. Presvedčili sme sa o tom napríklad pri nedávnom teste Mercedes GLC 300de alebo pri staršej ceste z Bratislavy do Košíc, kedy sme na plug-in hybridnom Mercedese GLE išli len na elektrinu.

Nový interiér plný technológií

Škoda nám zatiaľ auto ukázalo len v maskovanej podobe a to isté platí aj o interiéri, no v tlačovej správe uvádza, že interiér dostane novú obrazovku infotainmentu veľkú 12,9″.

Škoda

Vodič bude mať k dispozícii 10,25″ digitálny kokpit a záujemci o nový Kodiaq sa môžu tešiť aj na Full LED Matrixové svetlá či najpokročilejších asistentov, akých má koncern k dispozícii.

Vôbec po prvýkrát bude možné Škodovku parkovať aj bez toho, aby si sedel v aute. Nové technológie zvládnu vykonávať parkovací manéver len za použitia smartfónu. Vozidlom sa dá skrz mobilnú aplikáciu posúvať vpred a vzad.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú