Škoda kreuje Kodiaq, aký zbúra slovenský trh. Plug-in hybrid prejde 100 km a ultrarýchlo sa nabije
Nová Škoda Kodiaq je už za rohom a automobilka odhalila technické špecifikácie všetkých motorizácií, ktoré uvidíme v druhej generácií najväčšieho SUV značky. Okrem tradičných benzínových a naftových motorov sa môžeme tešiť aj na plug-in hybrid, ktorý na jedno nabitie prejde až 100 km a doplna sa nabije za pol hodinu.
Prvá generácia vôbec nebola dostupná v plug-in hybridnej motorizácii, no tá druhá prinesie úplne novú plug-in hybridnú motorizáciu koncernu VW. Až doposiaľ boli jedinými skutočne použiteľnými plug-in hybridmi autá značky Mercedes, ktoré dojazdom prekonávali 100 km a vďaka 60 kW DC nabíjaniu dokázali akumulátor dobiť doplna už za 30 minút.

Takéto „elektrické“ parametre prinesie aj nový plug-in hybridný Kodiaq, ktorý elektromotor kombinuje s benzínovou 1,5-kou.
Až 100 km bez emisií
Plug-in hybridná motorizácia teda kombinuje motor 1,5 TSI s výkonom 150 koní. Tomu ale sekunduje elektromotor a spolu dávajú systémový výkon 204 koní, pričom o radenie sa stará 6-stupňový automat DSG. Pri všetkých ostatných motorizáciách radí 7-stupňová DSG prevodovka.
Jeden a pol litrový benzínový motor je tiež srdcom „vstupnej“ mild-hybridnej motorizácie, ktorá má výkon 150 koní. Vráťme sa ale späť k plug-in hybridu, aký nemá v koncerne VW obdoby.

Batéria má kapacitu 25,7 kWh, čo je málinko menej, než ponúkajú luxusné plug-in hybridy od Mercedesu. Stále však ide o väčšiu batériu, akú majú napríklad jedny z prvých čisto elektrických vozidiel. Vďaka tomuto akumulátoru dokáže nový Kodiaq prejsť v čisto elektrickom režime až 100 km.
Spotreba pri takýchto veľkých plug-in hybridoch v meste sa totiž pohybuje okolo 25 kWh/100 km. Na diaľnici to bude zrejme viac, no aj tu sa môžeme spoliehať na dojazd 70-80 km.
Čerešničkou na torte je nabíjanie, ktoré v tomto prípade dosahuje maximálne 50 kW. Jednoduchá matematika hovorí, že na DC rýchlonabíjačke by sa mal akumulátor dobiť za 30-40 minút. Aj podpora rýchleho nabíjania je niečo, čo pri plug-in hybridoch vôbec nebolo štandardom a podobnú technológiu využíval praktiky iba Mercedes.
S rýchlym nabíjaním a dostatočne veľkou batériou už teda nie je problém využívať plug-in hybrid aj ako čistý elektromobil. Presvedčili sme sa o tom napríklad pri nedávnom teste Mercedes GLC 300de alebo pri staršej ceste z Bratislavy do Košíc, kedy sme na plug-in hybridnom Mercedese GLE išli len na elektrinu.
Nový interiér plný technológií
Škoda nám zatiaľ auto ukázalo len v maskovanej podobe a to isté platí aj o interiéri, no v tlačovej správe uvádza, že interiér dostane novú obrazovku infotainmentu veľkú 12,9″.

Vodič bude mať k dispozícii 10,25″ digitálny kokpit a záujemci o nový Kodiaq sa môžu tešiť aj na Full LED Matrixové svetlá či najpokročilejších asistentov, akých má koncern k dispozícii.
Vôbec po prvýkrát bude možné Škodovku parkovať aj bez toho, aby si sedel v aute. Nové technológie zvládnu vykonávať parkovací manéver len za použitia smartfónu. Vozidlom sa dá skrz mobilnú aplikáciu posúvať vpred a vzad.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Vedci našli gigantický poklad rekordných rozmerov. 1,5 biliónové riešenie pre elektromobily zničí spaľováky
-
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Vedci našli gigantický poklad rekordných rozmerov. 1,5 biliónové riešenie pre elektromobily zničí spaľováky
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
