Škoda chce priniesť elektrickú Octaviu. Modla Slovákov na batérie má poraziť aj Teslu
Koncern Volkswagen v rámci elektromobility výrazne napreduje. Česká automobilka Škoda údajne podľa portálu Ecomento na ďalšom elektrickom modeli, tentokrát má ísť o cenovo dostupný sedan postavený na novej platforme.
Trinity je kľúčovým elektrickým projektom automobilky, ktorý pomôže naplniť predpoklady budúcich predajov elektromobilov. Elektrický sedan je preto pre výrobcu dôležitou súčasťou jeho budúcich plánov.
Projekt Trinity prinesie na cesty autonómne riadenie Level 2+ pre masy, pričom zároveň bude pripravený pre 4. úroveň autonómneho riadenia.
Prvý sedan s logom Škoda?
Podľa najnovších správ by prvým sedanom vychádzajúcim z projektu Trinity nemusel byť elektromobil s logom VW, ale auto so znakom českej Škody. Na trh ale určite príde až v roku 2026.
Ako uvádza aj portál AutoEvolution, elektrický sedan z produkcie Škody bude konkurentom pre Teslu Model 3 a cenovo sa začne hýbať na úrovni pod 35 000 €.
The Czech carmaker #Škoda could launch a middle-class electric sedan in 2026. https://t.co/njKITVB4AU pic.twitter.com/mgz4buYzRd
— ŠKODA NEWS (@SkodaNEWS) November 17, 2021
Architektúra, na ktorej budú postavené nové elektromobily, nesie názov SSP (Scalable Systems Platform). Koncern touto platformou dosiahne vyššiu úsporu nákladov pri výrobe elektromobilov, vďaka čomu budú aj ich ceny podstatne nižšie.
Nová platforma prinesie aj viaceré technické vylepšenia najmä v oblastiach, kde aktuálne koncern Volkswagen za konkurenciou mierne zaostáva. Jedným z nich je napríklad využitie 800 V architektúry, ktorá umožní integrovať výkonnejšie a tým pádom aj rýchlejšie nabíjanie.
Elektrická náhrada za Octaviu
Na základe informácií, ktoré doposiaľ o pripravovanej novinke vieme, môžeme konštatovať, že prvý elektrický sedan z produkcie mladoboleslavskej automobilky bude akousi elektrickou náhradou za populárnu Octaviu.
S cenovkou pod 35 000 € neočakávame úplný vrchol, ktorý by sa rovnal triede Superbu, no so širším nástupom elektromobily možno automobilka úplne zmení pohľad na jednotlivé triedy modelov.
„Giga VW“ vo Wolfsburgu
Niet pochýb, že automobilku Volkswagen výrazne ženie vpred aj konkurencia v podobe Tesly. Volkswagen vo svojej továrni vo Wolfsburgu vyrobí až 700 000 áut ročne, avšak s počtom 25 000 zamestnancov, čo je absolútny nepomer v porovnaní s Teslou.
Americký výrobca dokáže s 12 000 zamestnancami v berlínskej továrni vyrábať 500 000 elektromobilov ročne. Riešením tejto situácie môže byť podľa Herberta Diessa aj zavedenie štvordňového pracovného týždňa, ktorý už v roku 1994 zachránil tisíce pracovných miest.
Podľa odhadov viacerých odborníkov ale skutočne môže v budúcnosti prísť o prácu až 100 000 ľudí pracujúcich v automobilovom priemysle, a to už do roku 2025.
Za všetko môže rozmach elektromobility, elektrické autá totiž potrebujú podstatne menej súčiastok na výrobu, čím sa skracuje aj výrobný proces, a preto je potrebných menej zamestnancov na zostavenie jedného auta.
Továreň vo Wolfsburgu aktuálne nevyrába žiaden elektromobil, no fabrika s viac ako 50 000 zamestnancami sa má už v roku 2026 transformovať na výrobňu elektromobilov a z jej linky by mal schádzať sedan s aktuálnym označením Project Trinity.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Z 0 na 100 za 2,5 sekundy a bez kvapky benzínu. Ferrari odhalilo brutálne parametre svojho prvého EV
Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
Briti dostali geniálny nápad: Vyvíjajú ultra ľahké auto, bude však stáť veľké peniaze
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tajomstvo 106-ročnej ženy poteší všetkých Slovákov. Jej receptom na dlhovekosť je piť nápoj, ktorý milujeme
Majú 100 rokov a stále lietajú cez oceán na Slovensko. Kanadský pár odhalil svoje tajomstvá vitality
Ak si živnostník, takto si môžeš optimalizovať odvody. Znížiš tak vplyv konsolidácie na svoje podnikanie
Armáda v pohotovosti: Cudzie drony lietajú nad vojenskými objektmi v Česku
Diplomatická bomba z Washingtonu: Trump navrhol vylúčiť európsku krajinu z NATO, neplatí dosť na obranu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
-
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
AKTUÁLNE: Nad kritickými objektmi v Česku sa objavili neznáme drony. Armáda je pripravená konať
Ľadové kráľovstvo Zeme mizne pred očami. Vedci majú „riešenie“, je ale k ničomu a nezachráni ho
Fosílne palivá sú zachránené. Mali skončiť, ale teraz sa stalo niečo, čo otriaslo celým svetom
EÚ chce vlastnú umelú inteligenciu. Cieľom je 75 % firiem s AI do roku 2030
To, čo sa stalo v Nemecku, nečakal nikto. Prémiové značky dostali tvrdú lekciu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP