Škoda chce priniesť elektrickú Octaviu. Modla Slovákov na batérie má poraziť aj Teslu
Koncern Volkswagen v rámci elektromobility výrazne napreduje. Česká automobilka Škoda údajne podľa portálu Ecomento na ďalšom elektrickom modeli, tentokrát má ísť o cenovo dostupný sedan postavený na novej platforme.
Trinity je kľúčovým elektrickým projektom automobilky, ktorý pomôže naplniť predpoklady budúcich predajov elektromobilov. Elektrický sedan je preto pre výrobcu dôležitou súčasťou jeho budúcich plánov.
Projekt Trinity prinesie na cesty autonómne riadenie Level 2+ pre masy, pričom zároveň bude pripravený pre 4. úroveň autonómneho riadenia.
Prvý sedan s logom Škoda?
Podľa najnovších správ by prvým sedanom vychádzajúcim z projektu Trinity nemusel byť elektromobil s logom VW, ale auto so znakom českej Škody. Na trh ale určite príde až v roku 2026.
Ako uvádza aj portál AutoEvolution, elektrický sedan z produkcie Škody bude konkurentom pre Teslu Model 3 a cenovo sa začne hýbať na úrovni pod 35 000 €.
The Czech carmaker #Škoda could launch a middle-class electric sedan in 2026. https://t.co/njKITVB4AU pic.twitter.com/mgz4buYzRd
— ŠKODA NEWS (@SkodaNEWS) November 17, 2021
Architektúra, na ktorej budú postavené nové elektromobily, nesie názov SSP (Scalable Systems Platform). Koncern touto platformou dosiahne vyššiu úsporu nákladov pri výrobe elektromobilov, vďaka čomu budú aj ich ceny podstatne nižšie.
Nová platforma prinesie aj viaceré technické vylepšenia najmä v oblastiach, kde aktuálne koncern Volkswagen za konkurenciou mierne zaostáva. Jedným z nich je napríklad využitie 800 V architektúry, ktorá umožní integrovať výkonnejšie a tým pádom aj rýchlejšie nabíjanie.
Elektrická náhrada za Octaviu
Na základe informácií, ktoré doposiaľ o pripravovanej novinke vieme, môžeme konštatovať, že prvý elektrický sedan z produkcie mladoboleslavskej automobilky bude akousi elektrickou náhradou za populárnu Octaviu.
S cenovkou pod 35 000 € neočakávame úplný vrchol, ktorý by sa rovnal triede Superbu, no so širším nástupom elektromobily možno automobilka úplne zmení pohľad na jednotlivé triedy modelov.
„Giga VW“ vo Wolfsburgu
Niet pochýb, že automobilku Volkswagen výrazne ženie vpred aj konkurencia v podobe Tesly. Volkswagen vo svojej továrni vo Wolfsburgu vyrobí až 700 000 áut ročne, avšak s počtom 25 000 zamestnancov, čo je absolútny nepomer v porovnaní s Teslou.
Americký výrobca dokáže s 12 000 zamestnancami v berlínskej továrni vyrábať 500 000 elektromobilov ročne. Riešením tejto situácie môže byť podľa Herberta Diessa aj zavedenie štvordňového pracovného týždňa, ktorý už v roku 1994 zachránil tisíce pracovných miest.
Podľa odhadov viacerých odborníkov ale skutočne môže v budúcnosti prísť o prácu až 100 000 ľudí pracujúcich v automobilovom priemysle, a to už do roku 2025.
Za všetko môže rozmach elektromobility, elektrické autá totiž potrebujú podstatne menej súčiastok na výrobu, čím sa skracuje aj výrobný proces, a preto je potrebných menej zamestnancov na zostavenie jedného auta.
Továreň vo Wolfsburgu aktuálne nevyrába žiaden elektromobil, no fabrika s viac ako 50 000 zamestnancami sa má už v roku 2026 transformovať na výrobňu elektromobilov a z jej linky by mal schádzať sedan s aktuálnym označením Project Trinity.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
Neznáma automobilka ukázala zabijaka Tesly. Nové autonómne EV má LiDAR, 12 radarov a 11 kamier
Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
Najobľúbenejší spaľovák prerobili na EV. Mercedes ukázal auto, ktoré dobyje európsky trh
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tragická zrážka kamióna s autobusom: Zranilo sa 28 osôb, zasahoval vrtuľník
Vlaky meškajú desiatky minút, porucha paralyzuje dôležitú trať. ZSSK sa ospravedlňuje
Matovič predstavil novú posilu Hnutia Slovensko. Nahradí Annu Záborskú
Prudká zmena počasia: Na Slovensko sa valia silné búrky, varujú meteorológovia (PREDPOVEĎ)
Orbán: Rusko vyhrá vojnu na Ukrajine, tá bude následne rozdelená
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Tomu už dnes nemôže veriť nikto. Kia znegovala najväčší mýtus odporcov elektromobility
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
-
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
Prekvapenie: Európske automobilky úspešne plnia prísne emisie EÚ, zaostáva len slávna značka
Nemecký politik chce zrušiť zákaz spaľovacích motorov. Prehliadame vraj dostupnú alternatívu pre spaľováky
Inšpiroval ich Kotlár? Nemecko spúšťa vyšetrovanie pandémie COVID-19
AKTUÁLNE: NCZI hlási veľký výpadok. Nefungujú všetky elektronické služby
Rusi sa zrejme vrátia na Slovensko. Fico ich chce zapojiť do jadrového projektu desaťročia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP