Vlajkové lode výrobcov sa predbiehajú nie len v špecifikáciách, ale aj v dizajne, ktorý je z roka na rok prémiovejší a subjektívne krajší. Bežný používateľ si ho ale nedokáže naplno užiť, nakoľko z oprávneného dôvodu schová smartfón do ochranného obalu. Hoci sú zariadenia vyrobené z odolných materiálov, tak aj tie majú svoje limity a fyziku oklamať nedokážu. 

Riešením je možnosť poistenia zariadenia, ktoré dokáže vykryť náhodné poškodenia, pri ktorom sa poškodí displej či „utopí“ celé zariadenie. Ako sme už rozoberali v samostatnom článku, napriek vodeodolnosti zariadení nie je prípadné vniknutie vody kryté záručnými podmienkami.

Poistenie hlavne drahých vlajkových lodí však nie je lacný špás. Skvelý spôsob ochrany ponúka spoločnosť Apple, kde zakúpením služby AppleCare+ získa zákazník nárok na dve opravy mimo záruky a mnoho ďalšieho. Aj keď oficiálne sa na Slovensku zakúpiť nedá, existujú rôzne spôsoby, ako sa dá táto rozšírená záruka aktivovať.

Samsung Care+ na Slovensku stále chýba

Rovnakú službu ponúka aj konkurenčný Samsung. Ide o poistenie na dva roky, počas ktorých má zákazník nárok na dve mimozáručné opravy na poškodený displej či na poškodenie vodou. V susednej Českej republike je služba Samsung Care+ dostupná už dlhšiu dobu, no na Slovensku ešte stále nie, hoci jej štart bol pôvodne avizovaný na 4. kvartál v roku 2018. Bohužiaľ, je september 2019 a služba stále nie je k dispozícii. Zisťovali sme preto, kedy sa tak stane.

„Samsung Mobile Care+ sa pre Slovensko pripravuje a aktuálne riešime procesné a zmluvné záležitosti s partnermi. Spustenie služby očakávame na prelome roka, prípadne začiatkom budúceho,“ informuje FonTech.sk David Sahula, PR manažér Samsung pre SK/CZ.

Na otázku ceny poistenia na Slovensku sme odpoveď nedostali. Pravdepodobne je aj cena predmetom prebiehajúceho rokovania. Môžme však očakávať, že bude približne na úrovni ako v Českej republike. Veríme, že nový termín sa podarí dodržať a budúci majitelia smartfónov od Samsungu si pod stromčekom nájdu príjemný darček.

V čom je Samsung Care+ lepšie ako bežná záruka?

Výhodou tohto pripoistenia je predovšetkým lepšia ochrana pred náhodným poškodením. Výmena displeja či celého vnútra pri poškodení vodou je v mnohých prípadoch nerentabilná a hlavne pri väčšej oprave sa suma v autorizovanom servise rovná cene nového zariadenia. Záruka navyše platí 2 roky, čo je priemerný životný cyklus zariadenia, respektíve doba používania smartfónu u mnohých ľudí. V rámci toho má zákazník nárok na dve opravy poškodeného displeja či vytopeného zariadenia.

Samsung

Za službu sa platí v prípade Česka 3799 Kč (147 €), alebo 179 Kč mesačne (6,8 €). Každá oprava si však vyžaduje spoluúčasť, ktorá je vo výške 1499 Kč (58 €). Stále je to však prijateľná cena ako napríklad za takú výmenu displeja v Galaxy Note 10+. Je však potrebné dávať pozor na podmienky, pri ktorých sa rozšírená záruka nevzťahuje.

Prípady, pri ktorých rozšírená záruka na smartfón Samsungu neplatí:

  • Strata zariadenia
  • Úmyselné poškodenie
  • Kozmetické poškodenie
  • Krádež
  • Krádež bez hrozby alebo použitia násilia
  • Nedostatočná starostlivosť o zariadenie
  • Bežné poškodenie spôsobené štandardným používaním
Porovnanie s AppleCare+

Ako bolo spomenuté ešte na začiatku, veľmi podobnú službu ponúka už dlhšiu dobu Apple. Služba síce nie je dostupná na Slovensku, no viacerými spôsobmi si ju môžu zákazníci aktivovať. Poďme tieto dve služby porovnať. Aby bolo porovnanie čo najviac objektívne, porovnáme služby určené pre tie najdrahšie vlajkové lode od oboch výrobcov (iPhone XS Max a Samsung Galaxy Note 10).

AppleCare+ Samsung Care+
Cena 179 € / 269 € (Anti lost) 147 €
Mesačná splátka 8,9 € / 13,50 € (Anti lost) 6,8 €
Poškodený displej 26 € 58 €
Iné poškodenie 89 € 58 €
Počet bezplatných opráv 2 2
Strata/ukradnutie smartfónu 242 € nedostupné

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú