Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Jedna z najväčších technologických spoločnosti na svete – Samsung, zaznamenala po dlhej dobe kvartálny pokles tržieb. Môže za to hlavne slabý predaj ich vlajkovej lode Galaxy S9, ktorý je najnižší od čias Galaxy S3.

Veľké technologické spoločnosti ako je Samsung či Apple, každoročne zverejňujú svoje hospodárske výsledky. Tie sú z roka na rok väčšie, za čo môže hlavne zvyšujúci sa dopyt po zariadeniach, ktoré sú tiež z roka na rok drahšie a drahšie. V minulom roku spoločnosť Samsung zaznamenala v každom kvartály rekordné zisky. Podobne tomu mala našliapnuté aj v tomto roku, no posledný kvartál ukázal malý pokles.

Nízke predaje súčasnej vlajkovej lode

Zisk za posledný štvrťrok spoločnosti bol 13,2 miliardy dolárov, pričom v úvodnom kvartáli činil 14,4 miliardy. Poklesli aj celkové tržby. Tie sú za obdobie Q2 na úrovni 51,8 miliardy dolárov, čo je približne o 2,4 miliardy menej než v rekordných prvých troch mesiacoch 2018. Medziročne je to trochu zamotanejšie. Celkové predaje síce poklesli o 0,7 %, no profit je o 11 % vyšší. Podľa analytikov za jednotlivými poklesmi stoja najmä slabé predaje súčasnej vlajkovej lode Galaxy S9.

Aj keď presné čísla nie sú známe, odhaduje sa, že tento rok sa predá len 31 miliónov zariadení. Síce ide o číslo, ktoré niektoré spoločnosti nedosiahnu ani s celým svojím portfóliom, pre Samsung to nie sú úplne oslnivé hodnoty. Hlavne ak to porovnáme s predajnosťou najúspešnejšieho modelu Galaxy S7 (50 miliónov).

Ďalším faktorom je aj mierne stagnujúci trh so smartfónmi, keď používatelia nemenia svoje zariadenia s príchodom každej novej generácie. Aj v našej recenzii sme pozorovali, že Galaxy S9 je síce lepším smartfónom než Galaxy S8, no rozdiel nie je tak výrazný, aby presvedčil veľkú väčšinu používateľov ku zmene.

Konkurenti rastú najmä v Číne

Podobný scenár sa pritom dal očakávať. Kým pre niekoľkými rokmi vládli trhu značky ako Samsung, LG, HTC a podobne, dnes už je situácia iná. Na trh sa dostali rôzne čínske smartfóny, ktoré tak zamiešali predajnými číslami a odkrojili si tak kus svojho koláča. Do budúcna sa pritom očakáva, že tradičné značky budú postupne musieť bojovať o zákazníka.

Nenechaj si ujsť!
Samsung už spúšťa webovú podporu pre Galaxy Note 9 týždne pred predstavením

Priebeh tohto roka však môže mať pre Samsung ešte trpkú príchuť. Môže totiž stratiť časť objednávok pre spoločnosť Apple, ktorej dodáva OLED panely. Ako konkurencia má byť LG, ktorá vyvíja vlastné displeje, ktoré majú byť alternatívou pre OLED panely Samsungu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú