ROZHOVOR: Sme hrdí, že je Maybach aj elektrický. Norma Euro 7 hrozivo zvyšuje náklady
Svet elektromobility je každým rokom pestrejší a zaujímavejší. K ekologickej zmene, ktorú vo veľkom spustila Tesla, sa už stihla pridať väčšina veľkých automobiliek. Mercedes tak nedávno predstavil vrchol luxusu vo forme elektromobilu Mercedes-Maybach EQS SUV.
V rámci predstavenia mal FonTech.sk možnosť spojiť sa so šéfom značky Mercedes-Maybach, Danielom Lescowom a zástupcami z vývoja elektromobilov Mercedes-EQ. Zisťovali sme čo motivovalo vývoj, ale aj detaily o tom, ako fungujú technologické vychytávky elektrického Maybachu. Taktiež sme sa pýtali na budúcnosť „ľudovejších elektromobilov“ s ikonickou trojcípou hviezdou na kapote a značka sa priamo vyjadrila ku kontroverznej norme Euro 7, ktorá rozdeľuje spoločnosť v EÚ.
V rozhovore sa dozvieš:
- Ako dokáže elektromotor konkurovať motorom V12 s obrovským objemom
- Či nás čaká elektrická limuzína Maybach
- Kedy sa dočkáme nástupcu obľúbeného modelu EQC, ktorého výroba sa čoskoro ukončí
- Prečo Mercedes nevidí budúcnosť v e-palivách
- Prečo môžu byť spaľováky o pár rokov drahšie než elektromobily
Keď ste plánovali prvý elektrický Maybach, bolo od začiatku jasné, že pôjde o karosériu SUV?
Dá sa na to pozrieť z viacerých pohľadov. Segment SUV silno rastie na celom svete, predovšetkým ak ide o luxusné vozidlá. To, že ľudia vyhľadávajú tento typ karosérie, bolo pri rozhodovaní dôležité. Z pohľadu značky Maybach sme videli veľký prílev nových zákazníkov pri uvedení Mercedes-Maybach EQS SUV.
Z technického hľadiska nám tento typ karosérie umožňuje integrovať to, čo je pre Maybach dôležité. Bohatú ponuku priestoru, vyšší posed – to sú veci, ktoré nám umožňujú zvýšiť komfort pasažierov či použiť nesmierne komfortné sedadlá inšpirované limuzínou Maybach. To všetko je pre Maybach dôležité.
Bolo oznámené, že Mercedes-Maybach EQS SUV bude najskôr štartovať na americkom trhu. Má to nejaký špecifický dôvod? Ide o váš najväčší trh?
Momentálne je náš najväčší trh Čína, ale Amerika, Európa a Južná Kórea sú tiež veľké trhy. Konkrétne americký trh pre Maybach rastie, no má to ešte jeden dôvod. My tam totiž tento model vyrábame, preto je to prirodzene prvý trh.
Na americkom trhu sa predáva aj model S680 s najväčším spaľovacím motorom Mercedesu. Nebude problém prinútiť segment luxusných limuzín, aby prešiel na elektrický pohon a vzdal sa motorov V12?
Ak sa pozrieme na zákazníkov značky Mercedes-Maybachu, ide o úspešných biznismenov či veľkých hudobníkov. Táto cieľová skupina je skutočne široká. Naši zákazníci ale hľadajú spôsob, ako vyjadriť svoju individualitu a životný štýl prostredníctvom svojho vozidla.
To znamená, že pre niektorých z nich sú najnovšie technológie dôležité. Viacerí z nich tiež už majú iné vozidlá, takže nejde o binárnu voľbu medzi elektrickým a spaľovacím pohonom. Ak im elektrický Maybach bude vyhovovať, zvolia presne toto vozidlo.
V tomto článku sa po odomknutí dozvieš
- Prečo sa Mercedes nespolieha na e-palivá
- Dopad normy Euro 7 na výrobné náklady
- Čo razantne zvyšuje náklady na výrobu spaľovákov
- Aké triky v rukáve skrýva prvý elektrický Maybach a prečo nemá konkurenciu
- Ako vyzerá budúcnosť elektromobilov od Mercedesu
- Predajné čísla pre Maybach za minulý rok
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
Teraz čítajú
Expert na elektromobilitu: Vstupujeme do éry, kedy spaľováky nemajú šancu konkurovať. Nabíjačku bude mať každé parkovacie miesto
Najvyšší šéf Stellantisu pre FonTech: Elektromobily nebudú lacné ako spaľováky, no chystáme model pod 20 000 €
Toto sú slovenské drony, ktoré strážili aj pápeža či Rammstein. Vo svete sa okamžite stali hitom (ROZHOVOR)
Rozhovor Slovák z NASA: Asteroidy riziko nepredstavujú, na obežnej dráhe nám hrozí niečo oveľa horšie
Rozhovor o energetickom fenoméne Slovákov s expertami: Koľko ti ušetrí a na čo si musíš dať pozor
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Európa by sa mala inšpirovať. Prvý krát v históriitáto krajina reštartuje jadrovú elektráreň
Najdrahší benzín spomedzi okolitých krajín EÚ má práve Slovensko
Elektrické nákladiaky Tesla môžu byť vyrábané v Európe, firma rokuje s touto krajinou
Žije. Japonská Sonda prekvapivo zvládla lunárnu noc
Doteraz nikde nebol dostupný. Najlepšieho Spider-Mana si v novom filme pozrieš úplne zadarmo
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené