Dvanásť pôvodných relácií, špičkový producent a obľúbené tváre, ktoré poznáš z televíznych obrazoviek. Necelý rok po začiatku vysielania v susednej Českej republike prišla Mall.tv aj k nám na Slovensko, pričom fungovať začala už od 16. septembra. Vlastnú produkciu, dvanásťhodinovú nočnú live šou, ktorá u nás nemá obdobu, alebo nonstop živé prenosy zo Štrbského plesa či pražského letiska, ponúkne internetová televízia zadarmo a bez registrácie.

V produkcii Dana Dangla a s tímom, ktorý na Slovensku stojí za množstvom úspešných televíznych a online projektov, vzniká dvanásť úplne nových formátov od talkshow, cez relácie o varení až po seriály alebo Slow TV. V rozhovore nám k danej téme viac porozprával výkonný riaditeľ Mall.tv, Juraj Felix.

V rozhovore sa tiež dozvieš:
  • Prečo je Mall.tv zdarma
  • Čo je pre Mall.tv najdôležitejšie
  • Aké projekty plánujú do budúcna
  • Na akú cieľovú skupinu sa Mall.tv sústreďuje
Mall.tv prichádza po roku vysielania v Čechách aj na slovenský trh. Ako vyzerali prípravy?

Na začiatku je pre nás vždy kvalitný obsah a spolupráca s tvorcami, ktorí dokážu zaujať diváka, vyvolať diskusiu a priniesť témy, ktoré ho bavia, a tým pádom chcú s ním tráviť čas. Takže sme hľadali partnera – producenta – tvorcu, ktorý rozumie slovenskému divákovi. A našli sme ho v partnerskom spojení v pilotnej spolupráci s Danom Danglom. Vznikla kombinácia, ktorá nás baví: technológie, dlhoročné skúsenosti v produkcii online videoobsahu a pôvodná, predovšetkým lokálna tvorba  zohľadňujúca slovenského diváka.

Spomínali ste, že sa v budúcnosti chcete zamerať aj na iné trhy strednej Európy. Plánujete zaradiť do vašej ponuky aj vlastné seriály, prípadne filmy, alebo sa budete skôr zameriavať na váš vlastný obsah ako je to v súčasnosti?

Ide nám predovšetkým o to, aby bol obsah kvalitný, lokálne relevantný a z našej pôvodnej produkcie. V Českej republike však máme aj  artové filmy, pričom spolupracujeme s rôznymi distribútormi a vnímame vybrané filmy ako doplnok k našej vlastnej tvorbe. Na Slovensku budeme postupne testovať a doplňovať rôzne obsahové segmenty. Skupina Mall Group pôsobí v šiestich krajinách strednej a východnej Európy, kde má svoj e-commerce biznis. Slovenský a český trh boli prvé, ďalšie budú nasledovať. Momentálne nemôžem konkretizovať, o akú krajinu pôjde v najbližšej dobe, no európsky trh  je pre nás zaujímavý.

Takže podľa toho, čo ste spomenuli, môžeme teoreticky do budúcna rátať aj so slovenskou produkciou pri určitých projektoch?

Práve dnes sme ju oficiálne predstavili a Dano Dangl je v našom pilotnom vysielaní jej ekvivalentom. Projekty Kavej a Bullwar sú typom obsahu, ktorý má presne parametre internetovej seriálovej tvorby. Hraný obsah dopĺňame zábavnými reláciami so známymi aj novými tvárami na témy, ktoré rezonujú a majú lokálnu relevanciu. V slovenskej verzii Mall.tv nájde divák tváre ako Junior, Jerry Veľmajster Szabo, Joe Trendy alebo chalanov z tímu Paranormal, takže všetko od varenia cez paranormálne javy, až po živé komentáre vesmírnych štartov z celého sveta. Máme pred sebou pilotné testovanie a neskôr tomu dáme určitý rámec. 

Zároveň nás teší, že sme prvá česko-slovenská internetová televízia a divák Mall.tv sa môže ľubovoľne pohybovať medzi českým a slovenským obsahom jednoduchým prepnutím lokalizácie na stránke alebo v aplikácii. Zároveň nám tento model dovoľuje predstavovať slovenský obsah v Česku a český obsah na Slovensku. Jedným z príkladov bude premiéra nášho nového thrilleru #martyisdead, ktorý nedávno zvíťazil na medzinárodnom festivale Serial Killer v kategórii najlepší webseriál v regióne strednej a východnej Európy. Ten uvedieme v nedeľu 20. októbra v oboch krajinách súčasne. 

Projekty na Mall.tv sú necenzurované. Aká je vaša cieľová skupina? Nebojíte sa toho, že istá cieľová skupinu na trhu vás bude vnímať negatívne?

Našou výhodou je, že sme služba z kategórie tzv. video-on-demand, takže kto sa na nás nechce pozerať, nemusí. Každý formát má trochu inú cieľovú skupinu. V Českej republike máme diváka, ktorý je z rôznych spektier. Ponúkame napríklad komentované vesmírne štarty projektov NASA alebo SpaceX, ktoré prinášame aj na Slovensko v spolupráci so spravodajským portálom Kosmonautix a jeho zakladateľom, oceňovaným popularizátorom vedy Dušanom Majerom.

Chceme sa spájať s ľuďmi, ktorí sú kapacitami v tom, čo robia. Keď hovoríme o hranej tvorbe, tak sa chceme spájať s kreatívnymi producentami, ktorí majú originálne nápady a využívajú interaktivitu videoplatformy Mall.tv a celej rodiny aplikácií, cez ktoré môžu diváci naše relácie a seriály sledovať. Záber cieľových skupín je široký, ale každý formát nejakú má a my si to potom na základe dát analyzujeme. Veľmi rýchlo máme spätnú väzbu, čo nám potom umožňuje zareagovať a dať divákovi to, čo ho baví.

Je možné prezradiť na základe dát, akú máte sledovanosť v Českej republike?

Za posledné mesiace sme v Česku dosahovali sledovanosť medzi 800-tisíc a 1 miliónom unikátnych divákov, a mesačný zásah tak na Mall.tv dosiahol 8 – 10 % celkovej populácie. Na Slovensku cielime s pilotným vysielaním na nižšie stovky tisíc unikátnych divákov za mesiac.

Mall.tv bude pre všetkých zdarma. Ako je možné, že budete môcť fungovať bez toho, aby vám používatelia za pozeranie obsahu platili?

Sme platforma, ktorá je podporovaná reklamou a máme početné obsahové partnerstvá, vrátane aktívneho product placementu. Zároveň sme súčasťou Mall Group, čo je e-commerce skupina veľkých internetových nákupných galérií ako Mall.sk, Mall.cz a mnohých ďalších e-shopov. Vďaka našim platformám dokážeme spojiť diváka a nakupujúceho, čo je pre našich klientov, ktorí chcú u nás umiestňovať reklamu, zaujímavá propozícia. Reklama je presne cielená na ich zákazníkov. Je to model, ktorý je týmto spôsobom unikátny, a preto atraktívny.

Z pohľadu škály a relevancie pre partnerov je dôležité, že model funguje v rámci celej skupiny Mall Group. Na jednej strane nám dátové prepojenie pomáha lepšie pochopiť zákazníka, ktorý nakupuje na Mall.sk, a na strane druhej pomáha našim partnerom kvantifikovať návratnosť ich inzercie u nás. Môžeme byť preto pre partnerov veľmi zaujímaví a zároveň si v čase na seba zarobiť.

Na trhu sa nachádza viacero služieb ako je napríklad HBO Go, Netflix a ďalšie. Aký je váš pohľad na tieto platformy? Vnímate ich ako vašu konkurenciu?

Hlavný rozdiel je v tom, že spomínané platformy sú platené, za určitý mesačný poplatok. Naša internetová televízia je zdarma a bez registrácie a ide nám o to, aby sme oslovili čo najväčšie divácke spektrum a tvorili pre ľudí obsah, ktorý ich baví. Zároveň vidíme stále priestor v lokálnej tvorbe pre lokálne publikum a veríme, že AVOD aj SVOD služby majú na trhu svoje miesto. 

Budete fungovať na takzvanom free modeli. Znamená to teda, že do budúcna nebudete váš model meniť?

To nevylučujeme, no teraz nám ide o to, aby sme obsah predstavili čo najširšiemu spektru divákov a potom budeme testovať. Sme na viac než ôsmich platformách ako napríklad AppleTV, AndroidTV, smart televízoroch rôznych výrobcov či na Xboxe. Pokiaľ si používateľ stiahne našu aplikáciu, tak si môže niektoré seriálové epizódy pozrieť aj skôr – aj to je jeden z našich zámerov. V ďalšom období sa preto budeme sústreďovať  na to, aby ľudia využívali naše platformy.

Zobraziť celú galériu (1)
Screenshot / FonTech.sk

V budúcnosti sa môže objaviť model, ktorý úspešne implementoval napríklad Amazon. Je to istým spôsobom naša inšpirácia. Vidíme veľký priestor pre lokálne tváre, talenty a tvorcov a chceme sa pre nich stať platformou, kde bude ich tvorba v kvalitnej spoločnosti. Umožňujeme tvorcom posunúť sa napríklad z YouTube tvorby do dramaturgovanej a profesionalizovať to, čo robia. Naším zámerom je ponúkať kurátorovaný obsah, v ktorom sa dokáže divák ľahko orientovať, chceme ho ušetriť zdĺhavého vyhľadávania a byť pre neho kedykoľvek a kdekoľvek relevantným zdrojom zábavy a informácií.

Môže sa slovenský používateľ tešiť ešte v tomto roku na nejaké seriály alebo inú slovenskú produkciu?

To, čo vidíte a internetovej televízii Mall.tv dnes,  zostane v ponuke do konca roka s tým, že máme pripravených pár prekvapení. Z hraných titulov výborne funguje Kavej s Aničkou Jakab Rakovskou a Jankou Kovalčíkovou, ktoré famózne glosujú príbehy východniarok v Bratislave a veríme, že pozornosť divákov si získa tiež spomínaný thriller #martyisdead. Už len preto, že sa venuje veľmi aktuálnej téme kyberšikany, o ktorej je dôležité hovoriť. Veľmi významné miesto majú u nás živé prenosy. Ponúkame segment, ktorý sa volá Slow TV a vysiela živé prenosy napríklad z Lomnického štítu, Štrbského plesa či dokonca pražského letiska Václava Havla.  

Môžete napríklad sledovať ako pristávajú lietadlá, alebo ako komunikuje riadiaca veža, čo je v prenos, ktorý vysielame 24/7. Je to naozaj zaujímavé, lebo tento segment má rastúcu tendenciu. Chceme robiť viac živých vysielaní, pretože veríme, že sú budúcnosťou v rámci doručovania obsahu a zároveň si chceme potvrdiť, čo baví slovenského diváka, aby sme obsah neskôr mohli už len rozširovať.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú