Piata generácie Renaultu Scenic bola dnes odhalená na veľtrhu mobility IAA v Mníchove. Pôvodné MPV Scenic sa znovuzrodí ako plne elektrické SUV s prvkami MPV, ktoré sľubuje, že bude svojmu originálu verné aspoň filozofiou, pričom kladie dôraz na priestrannosť, bezpečnosť a komfortné prvky. Na tému upozorni portál InsideEVs.

Nový elektrický Renault Scenic

V 90. rokoch minulého storočia Renault otvoril kapitolu v histórii automobilov a zmenil tvár trhu. Ich revolučný model Scenic bol prvým kompaktným rodinným MPV na svete a všetkých ohromil dizajnom a funkčným priestorom. Išlo skutočne o zlom, keďže Scenic priniesol do rodinných vozidiel nový štandard pohodlia pre vodiča aj cestujúcich.

Aj 5. generácia Renault Scenic je ale v podstate väčším bratom Megane (E-Tech) – Scenic bol pôvodne v roku 1996 uvedený na trhu ako Megane Scenic, čo znamená, že v štandarde je postavená na platforme CMF-EV a batéria má kapacitu 60 kWh. Scenic je však o 269 mm dlhší a má o 99 mm viac ocele medzi kolesami.

Renault presnejšie uvádza, že nový Scenic E-Tech má dĺžku 4 468 mm, výšku 1 570 mm a jeho batožinový priestor slušných 545 litrov, zatiaľ čo rázvor dosahuje 2 784 mm, informuje portál CarMagazine. To všetko pri váhe 1 842 kg.

Zobraziť celú galériu (3)
Renault/ Úprava redakcie

Auto bude dostupné v dvoch verziách: štandardná je poháňaná elektromotorom s výkonom 125 kW (170 koní) a krútiacim momentom 280 Nm, ktorému „šťavu“ dodáva 60 kWh batéria (poskytuje WLTP dojazd 420 km). Novinka v tejto verzii zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,3 sekundy, pričom maximálna rýchlosť sa zastavuje na 150 km/h. Najvyšší nabíjací výkon dosahuje 130 kW.

Renault predstavil plne elektrický Scenic E-Tech

Vo výkonnejšej verzii Scenic ponúka 160 kW (220 koní) elektromotor s krútiacim momentom 300 Nm, ktorému energiu dodáva až 87 kWh batéria, pričom zabezpečuje dojazd 620 km (WLTP). Rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom je v tomto prípade možné až do 150 kW. Udávaná maximálna rýchlosť je 170 km/h.

Zobraziť celú galériu (3)
Renault Scenic E-Tech

Udržateľnosť je v jeho DNA

Vo vnútri je nový Scenic E-Tech vybavený piatimi sedadlami a úplne rovnou podlahou, ako aj až 38,7 litrami úložného priestoru rozprestrenými po celej kabíne. Samotná zadná lakťová opierka má kapacitu 3,6 litra a výklopné stojany pre držiaky a tablety, dva na nápoje a dva výstupy USB-C.

Vpredu sa potom nachádza digitálny kokpit OpenR Link zložený z 12,3 palcovej horizontálnej TFT obrazovky a 12 palcovej vertikálnej dotykovej obrazovky, na ktorej sa nachádza viac ako 50 aplikácií vrátane Máp Google. Samozrejmosťou je kompatibilita s Apple CarPay a Android Auto.

Zobraziť celú galériu (3)
Renault Scenic E-Tech

Čo sa týka bezpečnosti, nový rodinný elektromobil disponuje viac ako 30 asistenčnými systémami a bezpečnostnými prvkami. K dispozícii je aj automaticky zatemňujúca panoramatická sklenená strecha SolarBay.

Navyše, Renault Scenic E-Tech berie do úvahy aj ekológiu, čo znamená, že konštrukcia palubnej dosky obsahuje 80 % recyklovaného materiálu, kokpit integruje 26 % recyklovaných materiálov, koberčeky sú tvorené z 97 % recyklovaných plastových fliaš, zatiaľ čo strop obsahuje 99,5 % recyklovaných plastových fliaš. Jednoducho povedané, kožu by si v interiéri hľadal len márne.

Udržateľnosť je zabudovaná v jeho DNA, čoho dôkazom je aj fakt, že kapota a dvere sú vyrobené až zo 40 % recyklovaného hliníka, 37 % všetkých železných komponentov auta je vyrobených z recyklovaných materiálov, panoramatická sklenená strecha SolarBay, je vyrobená z 50 % recyklovaného materiálu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú