Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Vyzerá to tak, že najbližšie roky sa budú niesť v znamení lacných a cenovo dostupnejších elektromobilov. Po predstavení lacného ID. 2all z dielne VW odhalil cenovo dostupný model aj francúzsky Renault. Nová platforma pritom prinesie až 30 % úsporu výrobných nákladov v porovnaní s modelom Zoe, uvádza automobilka v tlačovej správe.

Renault 5 bude oficiálne predstavený až v roku 2024, no spoločnosť nám už dnes priniesla detaily ohľadom techniky, ktorú ich cenovo dostupný elektromobil prinesie. Koncernová platforma CMF-B EV bude určená pre elektrické autá segmentu B, ktoré sú menšie a zaujať by mali práve cenovou dostupnosťou.

Prvé prototypy sa už testujú

Automobilka uviedla, že prvých deväť prototypov Renaultu 5 už naplno testuje. Po dizajnovej stránke ešte nejde o finálny produkt, no technika pohonu a batérie sú rovnaké s tými, ktoré uvidíme aj v produkčnej verzii.

Renault

Aktuálne prebiehajú testy v extrémnych mrazoch neďaleko polárneho kruhu. Automobilka preveruje, či batéria a elektromotory dokážu spoľahlivo fungovať aj v extrémnych podmienkach, kedy teplota dosahuje -30 stupňov Celzia. Takisto sa skúma fungovanie kúrenia, palubných systémov, tlmičov a bŕzd.

Samotná platforma CMF-B EV má v rámci automobilky zaujať pozíciu najkonkurencieschopnejšej platformy. Z toho dôvodu musí byť jej výroba čo najlacnejšia. Preto Renault na novej elektrickej platforme použil až 70 % komponentov zo starej známej platformy CMF-B, na ktorej stoja modely Clio či Captur.

V porovnaní s modelom Zoe je platforma CMF-B EV lacnejšia na výrobu až o 30 %, čo sa vo finále prejaví na priaznivejšej cenovke finálneho elektromobilu. Platforma však dostala aj viacprvkovú zadnú nápravu, ktorá je skôr typická pre prémiovejší segment vozidiel.

V kombinácii s nízkym ťažiskom vďaka batériám uloženým v podlahe bude elektrický Renault 5 skutočne zábavným a športovo ladeným autom.

Renault

Nový motor s menšími rozmermi

V prípade platformy CMF-B EV sa zmenšil aj motorový priestor. Pohonná jednotka a všetka potrebná elektrická sústava je kompaktnejšia, pretože kombinuje 3 hlavné komponenty do jedného bloku.

Automobilke sa podarilo spojiť DC menič na nabíjačku do jedného komponentu, čím výrazne ušetrila miesto aj hmotnosť. Celý elektromotor je až o 20 kg ľahší v porovnaní s modelom Zoe.

Renault

Batéria má miesto 12 menších modulov iba štvoricu veľkých modulov, čo znova prispelo k úbytku hmotnosti až o 15 kg, ak to porovnávame s elektrickým Zoe.

To najpodstatnejšie je síce cena, no v tomto smere držala automobilka jazyk za zubami. Renault ale opakované uvádza, že model Renault 5 bude cenovo výrazne konkurovať ostatným modelom rovnakého segmentu, ktoré prídu na trh. Ak teda VW uviedol, že cena ID. 2all nepresiahne 25 000 €, Renault 5 by sa mal tiež držať pod touto, už pomerne lákavou hranicou.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú