Našli sme najlepší hybrid? Novinka od milovanej značky prejde na elektrinu aj 100 km
Inteligentná navigácia už nie je len doménou čistých elektromobilov, dostala sa aj do plug-in hybridného Tiguanu. Inteligentný navigačný systém dokáže optimalizovať využitie energie podľa trasy tak, aby čo najefektívnejšie využil všetku zostatkovú kapacitu v batérii a čo najviac tak znížil spotrebu paliva.
Nový VW Tiguan s elektrickým dojazdom až 100 km
Kabína Tiguanu ponúka dostatok priestoru pre rodinu aj batožinu. Zadné sedadlá sú posuvné a sklápateľné, čo pridáva na flexibilite interiéru. Kufor má objem 490 litrov – menej ako pri klasických verziách kvôli batérii pod podlahou –, no stále dostatočný pre väčšinu potrieb.
Čo ma však sklamalo, je plastová prístrojová doska, ktorá pôsobí lacno a kazí inak kvalitný dojem z interiéru. V najvyššej výbave síce dostaneš podsvietenie, ktoré to trochu zachraňuje, ale aj tak by tu Volkswagen mohol zapracovať na niečom prémiovejšom. Celkovo je interiér veľmi „sterilný“ pre niekoho možno až fádny, no na toto som si už pri autách značky VW celkom zvykol a verím, že niektorým majiteľom to práve vyhovuje.
Infotainment systém s centrálnym dotykovým 12,9″ displejom funguje intuitívne a podporuje Apple CarPlay aj Android Auto. Digitálny kokpit pred vodičom je štandardom a ponúka široké možnosti prispôsobenia zobrazenia údajov. Tu si svoj vzhľad musí vybrať naozaj každý, nakoľko sa dajú upraviť informácie na ľavej a pravej strane budíkov, ako aj uprostred.
Nový Tiguan už štandardne ponúka množstvo asistenčných systémov vrátane adaptívneho tempomatu, udržiavania v jazdnom pruhu či pokročilého parkovacieho asistenta.
Novinkou je však už spomenutý inteligentný navigačný systém, ktorý optimalizuje využitie elektrického pohonu podľa trasy. Napríklad šetrí batériu pre mestské úseky alebo nižšie rýchlosti.
Na druhej strane niektoré asistenčné systémy môžu byť príliš citlivé alebo rušivé – napríklad Lane Assist či Front Assist občas zasahujú do riadenia aj v situáciách, kde to nie je potrebné.
Zhodnotenie
Volkswagen Tiguan eHybrid 2024 je moderné SUV, ktoré spája výhody elektrického pohonu s praktickosťou tradičného spaľovacieho motora. Ide tak o jeden z mála plug-in hybridov, ktorý nespája to najhoršie, ale naopak to najlepšie z oboch svetov. Jeho silnými stránkami sú dlhý elektrický dojazd, výkonné DC nabíjanie a priestranný interiér. Na druhej strane také detaily, ako na pohľad lacná prístrojová doska, zamrzia a kazia celkový dojem z inak famózneho auta.
Ak hľadáš ekologické rodinné auto s dostatočným výkonom a nechceš sa úplne vzdať spaľovacieho motora, Tiguan eHybrid môže byť správnou voľbou – najmä ak máš možnosť pravidelného nabíjania doma alebo na verejných staniciach, kde to zvládneš už do hodinky. Cena síce nie je najnižšia, no Volkswagen stavia na kvalite spracovania a osvedčených technológiách. Plug-in hybrid v základe môžeš mať už od cca 42 000 €.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Veľmoc našla ložisko 18 miliónov ton vzácnej suroviny. Vyrobia z nej milióny elektromobilov
PRIPOMIENKA KVÍZ: Oplatí sa ti viac elektromobil alebo spaľovák? Vyplň tieto otázky a zisti
Česká automobilka šokuje. Takto bude vyzerať nová Škoda Octavia
CATL uvádza revolučné batérie Shenxing Pro pre Európu. 478 km dojazdu pribudne za 10 minút nabíjania
Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Náborový príspevok až 5 000 eur a slušný plat: Finančná správa hľadá posily do tímu
Šesť miliónkrát menej ako zrnko soli. Virológ objasnil, prečo sa Kotlár mýli: „mRNA vakcíny nemenia DNA“ (ROZHOVOR)
Konsolidácia zasiahne peňaženky všetkých: Minister Kamenický predstavil balík
Putin sa môže zamerať na „Achillovu pätu“ NATO: Experti varujú pred odrezaním 3 štátov od spojencov
Slováci dostávajú od štátu o 96-tisíc eur viac, než zaplatia na daniach. Tento model je neudržateľný
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- CATL uvádza revolučné batérie Shenxing Pro pre Európu. 478 km dojazdu pribudne za 10 minút nabíjania
-
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
Slovenský export zbraní rastie nebývalým tempom. Rok 2025 môže priniesť 3 miliardy eur
Mapy Google sa v Kórei menia. Citlivé oblasti už nebudú viditeľné
Nový prieskum odhalil trend. Platby kartou a mobilom sa stali štandardom na Slovensku
Prekvapenie: Európske automobilky úspešne plnia prísne emisie EÚ, zaostáva len slávna značka
Nemecký politik chce zrušiť zákaz spaľovacích motorov. Prehliadame vraj dostupnú alternatívu pre spaľováky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP