Našli sme najlepší hybrid? Novinka od milovanej značky prejde na elektrinu aj 100 km
Inteligentná navigácia už nie je len doménou čistých elektromobilov, dostala sa aj do plug-in hybridného Tiguanu. Inteligentný navigačný systém dokáže optimalizovať využitie energie podľa trasy tak, aby čo najefektívnejšie využil všetku zostatkovú kapacitu v batérii a čo najviac tak znížil spotrebu paliva.
Nový VW Tiguan s elektrickým dojazdom až 100 km
Kabína Tiguanu ponúka dostatok priestoru pre rodinu aj batožinu. Zadné sedadlá sú posuvné a sklápateľné, čo pridáva na flexibilite interiéru. Kufor má objem 490 litrov – menej ako pri klasických verziách kvôli batérii pod podlahou –, no stále dostatočný pre väčšinu potrieb.
Čo ma však sklamalo, je plastová prístrojová doska, ktorá pôsobí lacno a kazí inak kvalitný dojem z interiéru. V najvyššej výbave síce dostaneš podsvietenie, ktoré to trochu zachraňuje, ale aj tak by tu Volkswagen mohol zapracovať na niečom prémiovejšom. Celkovo je interiér veľmi „sterilný“ pre niekoho možno až fádny, no na toto som si už pri autách značky VW celkom zvykol a verím, že niektorým majiteľom to práve vyhovuje.
Infotainment systém s centrálnym dotykovým 12,9″ displejom funguje intuitívne a podporuje Apple CarPlay aj Android Auto. Digitálny kokpit pred vodičom je štandardom a ponúka široké možnosti prispôsobenia zobrazenia údajov. Tu si svoj vzhľad musí vybrať naozaj každý, nakoľko sa dajú upraviť informácie na ľavej a pravej strane budíkov, ako aj uprostred.
Nový Tiguan už štandardne ponúka množstvo asistenčných systémov vrátane adaptívneho tempomatu, udržiavania v jazdnom pruhu či pokročilého parkovacieho asistenta.
Novinkou je však už spomenutý inteligentný navigačný systém, ktorý optimalizuje využitie elektrického pohonu podľa trasy. Napríklad šetrí batériu pre mestské úseky alebo nižšie rýchlosti.
Na druhej strane niektoré asistenčné systémy môžu byť príliš citlivé alebo rušivé – napríklad Lane Assist či Front Assist občas zasahujú do riadenia aj v situáciách, kde to nie je potrebné.
Zhodnotenie
Volkswagen Tiguan eHybrid 2024 je moderné SUV, ktoré spája výhody elektrického pohonu s praktickosťou tradičného spaľovacieho motora. Ide tak o jeden z mála plug-in hybridov, ktorý nespája to najhoršie, ale naopak to najlepšie z oboch svetov. Jeho silnými stránkami sú dlhý elektrický dojazd, výkonné DC nabíjanie a priestranný interiér. Na druhej strane také detaily, ako na pohľad lacná prístrojová doska, zamrzia a kazia celkový dojem z inak famózneho auta.
Ak hľadáš ekologické rodinné auto s dostatočným výkonom a nechceš sa úplne vzdať spaľovacieho motora, Tiguan eHybrid môže byť správnou voľbou – najmä ak máš možnosť pravidelného nabíjania doma alebo na verejných staniciach, kde to zvládneš už do hodinky. Cena síce nie je najnižšia, no Volkswagen stavia na kvalite spracovania a osvedčených technológiách. Plug-in hybrid v základe môžeš mať už od cca 42 000 €.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Batériu nabiješ za 5 minút a následne autom prejdeš 3 000 kilometrov. Známy výrobca chce šokovať svet
Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
Bol to výstrelok, ktorý prežil len 5 rokov. Audi premenilo zabudnutý model na elektromobil
Liebherr posiela spaľováky do minulosti. Tento obor zvládne všetko ticho a bez dymu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
MIMORIADNE: V bratislavskom jazere našli telo 71-ročného muža. Polícia zisťuje príčinu smrti a okolnosti tragédie
Uznávaný onkológ: „10 vedecky overených krokov, ktoré mi pomohli zostať zdravý a silný po 60-ke“
Nová nádej pre pacientov s agresívnou rakovinou prichádza z prírodného zdroja. Jed ničí nádorové bunky, tvrdia vedci
„Zarábam 32 000 eur mesačne tým, že vylepšujem cudzie nápady.“ Samuel vymenil prácu v optike za vlastný biznis z pohodlia gauča
Expert: Na trojizbák v Bratislave treba 16 ročných platov. Priepasť medzi hlavným mestom a zvyškom Slovenska sa prehĺbi
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Batériu nabiješ za 5 minút a následne autom prejdeš 3 000 kilometrov. Známy výrobca chce šokovať svet
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
- Liebherr posiela spaľováky do minulosti. Tento obor zvládne všetko ticho a bez dymu
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
-
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Prelomová technológia dokáže zmeniť budúcnosť dopravy aj elektroniky. Batérie sa už nemusia končiť na skládke
- Batériu nabiješ za 5 minút a následne autom prejdeš 3 000 kilometrov. Známy výrobca chce šokovať svet
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- EÚ dáva zbohom spaľovákom. Spúšťa gigantickú investíciu 100 miliárd eur do elektromobilov
Fico varuje pred skokovým zdražením plynu, tepla aj elektriny. Tvrdí, že má plán, ako to zastaviť
Nagasaki sa ponorilo do ticha. Prešlo 80 rokov od okamihu, ktorý zmenil dejiny
Taliansko sa púšťa do boja so spaľovákmi. Ponúkne rekordné príspevky na elektromobily
Hranica sa mení na obrovské pódium. KĽDR pripravuje návrat hlasnej psychologickej vojny
ESET a Europol spúšťajú nový program. Má zmeniť boj proti kyberzločinu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP