Našli sme najlepší hybrid? Novinka od milovanej značky prejde na elektrinu aj 100 km
Inteligentná navigácia už nie je len doménou čistých elektromobilov, dostala sa aj do plug-in hybridného Tiguanu. Inteligentný navigačný systém dokáže optimalizovať využitie energie podľa trasy tak, aby čo najefektívnejšie využil všetku zostatkovú kapacitu v batérii a čo najviac tak znížil spotrebu paliva.
Nový VW Tiguan s elektrickým dojazdom až 100 km
Kabína Tiguanu ponúka dostatok priestoru pre rodinu aj batožinu. Zadné sedadlá sú posuvné a sklápateľné, čo pridáva na flexibilite interiéru. Kufor má objem 490 litrov – menej ako pri klasických verziách kvôli batérii pod podlahou –, no stále dostatočný pre väčšinu potrieb.
Čo ma však sklamalo, je plastová prístrojová doska, ktorá pôsobí lacno a kazí inak kvalitný dojem z interiéru. V najvyššej výbave síce dostaneš podsvietenie, ktoré to trochu zachraňuje, ale aj tak by tu Volkswagen mohol zapracovať na niečom prémiovejšom. Celkovo je interiér veľmi „sterilný“ pre niekoho možno až fádny, no na toto som si už pri autách značky VW celkom zvykol a verím, že niektorým majiteľom to práve vyhovuje.
Infotainment systém s centrálnym dotykovým 12,9″ displejom funguje intuitívne a podporuje Apple CarPlay aj Android Auto. Digitálny kokpit pred vodičom je štandardom a ponúka široké možnosti prispôsobenia zobrazenia údajov. Tu si svoj vzhľad musí vybrať naozaj každý, nakoľko sa dajú upraviť informácie na ľavej a pravej strane budíkov, ako aj uprostred.
Nový Tiguan už štandardne ponúka množstvo asistenčných systémov vrátane adaptívneho tempomatu, udržiavania v jazdnom pruhu či pokročilého parkovacieho asistenta.
Novinkou je však už spomenutý inteligentný navigačný systém, ktorý optimalizuje využitie elektrického pohonu podľa trasy. Napríklad šetrí batériu pre mestské úseky alebo nižšie rýchlosti.
Na druhej strane niektoré asistenčné systémy môžu byť príliš citlivé alebo rušivé – napríklad Lane Assist či Front Assist občas zasahujú do riadenia aj v situáciách, kde to nie je potrebné.
Zhodnotenie
Volkswagen Tiguan eHybrid 2024 je moderné SUV, ktoré spája výhody elektrického pohonu s praktickosťou tradičného spaľovacieho motora. Ide tak o jeden z mála plug-in hybridov, ktorý nespája to najhoršie, ale naopak to najlepšie z oboch svetov. Jeho silnými stránkami sú dlhý elektrický dojazd, výkonné DC nabíjanie a priestranný interiér. Na druhej strane také detaily, ako na pohľad lacná prístrojová doska, zamrzia a kazia celkový dojem z inak famózneho auta.
Ak hľadáš ekologické rodinné auto s dostatočným výkonom a nechceš sa úplne vzdať spaľovacieho motora, Tiguan eHybrid môže byť správnou voľbou – najmä ak máš možnosť pravidelného nabíjania doma alebo na verejných staniciach, kde to zvládneš už do hodinky. Cena síce nie je najnižšia, no Volkswagen stavia na kvalite spracovania a osvedčených technológiách. Plug-in hybrid v základe môžeš mať už od cca 42 000 €.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tesla Y dostáva tvrdú konkurenciu. Nové SUV Mazda EZ-60 stavia na gigantický displej a šokujúcu cenu
Investujeme na istotu: Európska únia daruje Afrike obrovské peniaze, chce aby sa stala energetickým lídrom
Stovky koní za „pár šupov“. Toto je 5 lacných jazdeniek, s ktorými sa nehorázne zabavíš
Nemecký automobilový priemysel sa rúca. Veľká mená prichádzajú o miliardy eur a tisíce pracovných miest
Zabudni na drahé servisy. Toto je TOP 5 najspoľahlivejších áut na Slovensku
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Zo 764 eur na iba 305 eur mesačne: Štát v roku 2026 zníži dávku v nezamestnanosti viac než o polovicu
SCHVÁLENÉ: Vláda odklepla novelu, živnostníci nebudú platiť transakčnú daň
Putinova nová karta: Balkán ako odvrátenie pozornosti Európy a test jednoty Západu. Lavrov chce prehodnotiť Daytonské dohody
Generálny prokurátor Žilinka zasahuje: Komentár o voličoch Smeru preverí polícia
Parlament chce zmeniť pravidlá: Tisíce slovenských rodičov na tento zákon čakajú už roky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Brusel pritvrdzuje: Vodiči dostanú novú povinnosť, o ktorej Slováci netušia. Nevyhnú sa jej ani staršie autá
- Zabudni na drahé servisy. Toto je TOP 5 najspoľahlivejších áut na Slovensku
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Nemecký automobilový priemysel sa rúca. Veľká mená prichádzajú o miliardy eur a tisíce pracovných miest
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Brusel pritvrdzuje: Vodiči dostanú novú povinnosť, o ktorej Slováci netušia. Nevyhnú sa jej ani staršie autá
- Zabudni na drahé servisy. Toto je TOP 5 najspoľahlivejších áut na Slovensku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Brusel pritvrdzuje: Vodiči dostanú novú povinnosť, o ktorej Slováci netušia. Nevyhnú sa jej ani staršie autá
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
- Tento SUV hybrid je ako z iného sveta: Má dojazd 1 500 kilometrov a neuveriteľnú cenu
Prepustili až 10 000 ľudí: Automobilový gigant, pôsobiaci aj na Slovensku, drasticky znížil výrobu
Slováci masívne bojujú s rakovinou. Najnovšie štatistiky odhalili hrozivú pravdu o chorobe
Svet sa musí pripraviť, chystá sa čínsky elektromobilový šok. BYD odhalil brutálny plán expanzie
Ďalšia IT kauza na obzore? Slovensko plánuje digitalizáciu za 68 miliónov eur, odborníci sú pohoršení
Vedci skúmali živočíchy a ostali v nemom úžase. Evolúcia ľudstva mala prebiehať úplne inak
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP