Našli sme najlepší hybrid? Novinka od milovanej značky prejde na elektrinu aj 100 km
Nový Volkswagen Tiguan eHybrid je modernizovanou verziou obľúbeného SUV, ktoré teraz ponúka sofistikovanejší pohon a technológie. S väčším elektrickým dojazdom sa s týmto autom dá jazdiť ako s elektromobilom, pričom máš stále v zálohe nádrž a spaľovací motor pre dlhé jazdy. Je teda nový Tiguan tým dokonalým prechodovým mostíkom medzi spaľovákmi a čistými elektromobilmi, alebo aj toto auto opäť spája „to najhoršie“ z oboch svetov?
V recenzii sa dozvieš:
- Čo tvorí pohonný systém nového Tiguanu eHybrid
- Aké sú spotreby elektriny a benzínu
- Ako dlho trvá nabíjanie v zime pri studenej batérii
- Aké technológie ponúka a ako na mňa pôsobí jeho interiér
- Aká je cena moderného plug-in hybridu
Pod kapotou Tiguanu eHybrid 2024 pracuje nová generácia plug-in hybridného systému. Benzínový motor 1,5 TSI (150 koní) spolupracuje s elektromotorom s výkonom 115 koní, pričom systémový výkon dosahuje 204 koní. Tento pohon je spojený so 6-stupňovou DSG prevodovkou a pohonom predných kolies. Dynamika je dostatočná pre každodenné potreby – zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za približne 7,5 sekundy.

Najzásadnejšou novinkou je batéria s kapacitou 19,7 kWh, ktorá umožňuje elektrický dojazd v reálnych podmienkach až 80-100 km. V zime sa mi podarilo prejsť práve nižších 80 km na jedno nabitie – mestská spotreba elektriny sa pohybovala medzi 25-30 kWh/100 km, pričom však išlo o veľmi krátke trasy, kedy sa auto neustále vyhrievalo. Pri diaľničnej jazde v hybridnom režime pri rýchlosti 135 km/h som zaznamenal spotrebu okolo 8 litrov na 100 km. Na 100 km diaľničnom úseku mi z batérie zobralo asi 30 percent kapacity.

Volkswagen uvádza maximálny nabíjací výkon až 50 kW prostredníctvom DC nabíjačky. V zimných podmienkach som však dosiahol len približne 30 kW, čo znamenalo nabitie batérie z 10 % na 70 % za približne 40 minút. Nabíjanie doma cez AC nabíjačku (11 kW) trvá niekoľko hodín, čo je však úplne normálne a veľmi ma potešilo, že 11 kW AC nabíjačka je už štandardom.

Nový Tiguan v testovanej konfigurácii nie je žiadny čistokrvný športovec, skôr sa zameriava na pohodlie a efektivitu. Prechod medzi elektrickým a spaľovacím motorom je plynulý a takmer nepostrehnuteľný – presne takto by mal plug-in hybrid fungovať. Podvozok dobre tlmí nerovnosti a jazda je tichá aj pri vyšších rýchlostiach.

Pri bežnej jazde poteší plynulosť prechodov medzi režimami pohonu. Elektrický režim „E-Mode“ umožňuje tichú jazdu bez emisií v meste, zatiaľ čo hybridný režim kombinuje oba motory pre optimálnu efektivitu. Rekuperácia energie pri brzdení je dostatočne intenzívna a auto začne brzdiť aj po uvoľnení akcelerátora. Najmä na okreskách som na brzdový pedál stúpal veľmi sporadicky.

Na diaľnici Tiguan exceluje svojím komfortom a tichosťou. Dynamika vozidla je dostatočná pre každodenné potreby, no športové ambície nečakajte – hmotnosť takmer 1,9 tony si vyberá svoju daň pri ostrejšej jazde v zákrutách.
RECENZIA POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE —>>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040

Testovali ho na 40 miliónoch kilometrov. Hybridný pickup prejde 1 000 km bez tankovania a nabitia

Hybridy prekvapili najhorším výsledkom. Vedci zbúrali zabudnutý mýtus o elektromobiloch

Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)

Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Napätie eskaluje: Lavrov útočí na Európu, Zelenskyj telefonoval s Trumpovým tímom
PREMIUMPokuta až 20 000 eur: Slovenskí podnikatelia sú v pasci. Štát im dal len týždeň na prípravu novej evidencie tržieb

Ukrajina chce voľby. Zelenskému klesajú preferencie, na krk mu dýcha populárny generál

Tajomník NATO tvrdí, že Európa sa má pripraviť na vojnu „akú zažili naši starí a prastarí rodičia“

TRAGÉDIA: Nehybné telo muža objavili pred slovenskou nemocnicou. Obhliadajúci lekár nevylúčil cudzie zavinenie
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
- Vedci našli gigantický poklad rekordných rozmerov. 1,5 biliónové riešenie pre elektromobily zničí spaľováky
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
Výsledky štúdie šokovali ľudí. Mládež trávi na sociálnych sieťach menej času než pred rokom
Trump tlačí na médiá. Chce ovládnuť správy a dosadiť vlastných ľudí
Európanov postihol problém s lacnou elektronikou: Odborníci varujú zvlášť pred jedným spotrebičom
Známa metropola sa dusí toxickými látkami. Ľudia nevedia dýchať na ulici, situácia je dramatická
Ohrozená je až štvrtina pracovných miest. Tradičná nemecká automobilka hlási obrovský problém
Už nevedia, čo by ešte zakázali občanom. Rusko chce blokovať volania z „nepriateľských“ krajín
Automobilový sektor dosiahol najslabší výsledok za dva roky. Slovenský priemysel sa vracia k poklesu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Napätie eskaluje: Lavrov útočí na Európu, Zelenskyj telefonoval s Trumpovým tímom
PREMIUMPokuta až 20 000 eur: Slovenskí podnikatelia sú v pasci. Štát im dal len týždeň na prípravu novej evidencie tržieb

Ukrajina chce voľby. Zelenskému klesajú preferencie, na krk mu dýcha populárny generál

Tajomník NATO tvrdí, že Európa sa má pripraviť na vojnu „akú zažili naši starí a prastarí rodičia“

