Našli sme najlepší hybrid? Novinka od milovanej značky prejde na elektrinu aj 100 km
Nový Volkswagen Tiguan eHybrid je modernizovanou verziou obľúbeného SUV, ktoré teraz ponúka sofistikovanejší pohon a technológie. S väčším elektrickým dojazdom sa s týmto autom dá jazdiť ako s elektromobilom, pričom máš stále v zálohe nádrž a spaľovací motor pre dlhé jazdy. Je teda nový Tiguan tým dokonalým prechodovým mostíkom medzi spaľovákmi a čistými elektromobilmi, alebo aj toto auto opäť spája „to najhoršie“ z oboch svetov?
V recenzii sa dozvieš:
- Čo tvorí pohonný systém nového Tiguanu eHybrid
- Aké sú spotreby elektriny a benzínu
- Ako dlho trvá nabíjanie v zime pri studenej batérii
- Aké technológie ponúka a ako na mňa pôsobí jeho interiér
- Aká je cena moderného plug-in hybridu
Pod kapotou Tiguanu eHybrid 2024 pracuje nová generácia plug-in hybridného systému. Benzínový motor 1,5 TSI (150 koní) spolupracuje s elektromotorom s výkonom 115 koní, pričom systémový výkon dosahuje 204 koní. Tento pohon je spojený so 6-stupňovou DSG prevodovkou a pohonom predných kolies. Dynamika je dostatočná pre každodenné potreby – zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za približne 7,5 sekundy.
Najzásadnejšou novinkou je batéria s kapacitou 19,7 kWh, ktorá umožňuje elektrický dojazd v reálnych podmienkach až 80-100 km. V zime sa mi podarilo prejsť práve nižších 80 km na jedno nabitie – mestská spotreba elektriny sa pohybovala medzi 25-30 kWh/100 km, pričom však išlo o veľmi krátke trasy, kedy sa auto neustále vyhrievalo. Pri diaľničnej jazde v hybridnom režime pri rýchlosti 135 km/h som zaznamenal spotrebu okolo 8 litrov na 100 km. Na 100 km diaľničnom úseku mi z batérie zobralo asi 30 percent kapacity.
Volkswagen uvádza maximálny nabíjací výkon až 50 kW prostredníctvom DC nabíjačky. V zimných podmienkach som však dosiahol len približne 30 kW, čo znamenalo nabitie batérie z 10 % na 70 % za približne 40 minút. Nabíjanie doma cez AC nabíjačku (11 kW) trvá niekoľko hodín, čo je však úplne normálne a veľmi ma potešilo, že 11 kW AC nabíjačka je už štandardom.
Nový Tiguan v testovanej konfigurácii nie je žiadny čistokrvný športovec, skôr sa zameriava na pohodlie a efektivitu. Prechod medzi elektrickým a spaľovacím motorom je plynulý a takmer nepostrehnuteľný – presne takto by mal plug-in hybrid fungovať. Podvozok dobre tlmí nerovnosti a jazda je tichá aj pri vyšších rýchlostiach.
Pri bežnej jazde poteší plynulosť prechodov medzi režimami pohonu. Elektrický režim „E-Mode“ umožňuje tichú jazdu bez emisií v meste, zatiaľ čo hybridný režim kombinuje oba motory pre optimálnu efektivitu. Rekuperácia energie pri brzdení je dostatočne intenzívna a auto začne brzdiť aj po uvoľnení akcelerátora. Najmä na okreskách som na brzdový pedál stúpal veľmi sporadicky.
Na diaľnici Tiguan exceluje svojím komfortom a tichosťou. Dynamika vozidla je dostatočná pre každodenné potreby, no športové ambície nečakajte – hmotnosť takmer 1,9 tony si vyberá svoju daň pri ostrejšej jazde v zákrutách.
RECENZIA POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE —>>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
článok týždňa Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
Slovensko vraj na tom nie je vôbec zle. Ministerstvo zabúda na najdôležitejšiu vec, ktorá brzdí elektromobily
Najväčší strach EV je minulosťou. BMW ukázalo „nesmrteľnú“ AI batériu, akú svet ešte nevidel
Európska vláda pumpuje miliardy do elektromobilov. Chystá sa najväčšia investícia dekády (+dotácie)
Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rekordný júl: Odvážny Slovák stavil 200-tisíc eur, ďalší zbohatol o 13 332 %
Svetoznámu influencerku zo Slovenska sleduje 6,9 milióna ľudí: Na Tyršáku odhalí, prečo odišla do zahraničia
Známy liek proti bolesti poškodzuje mozog, tvrdia vedci. Zvyšuje riziko demencie až o 40 %
Wizz Air ukončí lety z obľúbenej destinácie Slovákov. Posledné lietadlo odletí v tento dátum
„Máme historicky najvyššie tržby 56,6 milióna eur. V Dubaji sme otvorili 5 prevádzok,“ hovorí Chudík, CEO Medusa
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Najväčší strach EV je minulosťou. BMW ukázalo „nesmrteľnú“ AI batériu, akú svet ešte nevidel
- Slovensko vraj na tom nie je vôbec zle. Ministerstvo zabúda na najdôležitejšiu vec, ktorá brzdí elektromobily
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Najväčší strach EV je minulosťou. BMW ukázalo „nesmrteľnú“ AI batériu, akú svet ešte nevidel
- Slovensko vraj na tom nie je vôbec zle. Ministerstvo zabúda na najdôležitejšiu vec, ktorá brzdí elektromobily
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
Poslanci európskeho štátu chcú zaviesť kuriózny poplatok. Zaplatíš za to, že prechádzaš jeho územím
ÚRSO varuje: Brusel nás môže uvrhnúť do energetickej krízy, môže za to plyn
Slovensko je pod paľbou. Trumpove clá môžu stáť krajinu miliardy aj 20-tisíc miest
Hotovosť je pasé: Slováci prechádzajú na digitálne platby rýchlejšie než kedykoľvek predtým
Energetici idú modernizovať Slovensko. Čaká nás prerábka, aká tu ešte nebola
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP