Našli sme najlepší hybrid? Novinka od milovanej značky prejde na elektrinu aj 100 km
Nový Volkswagen Tiguan eHybrid je modernizovanou verziou obľúbeného SUV, ktoré teraz ponúka sofistikovanejší pohon a technológie. S väčším elektrickým dojazdom sa s týmto autom dá jazdiť ako s elektromobilom, pričom máš stále v zálohe nádrž a spaľovací motor pre dlhé jazdy. Je teda nový Tiguan tým dokonalým prechodovým mostíkom medzi spaľovákmi a čistými elektromobilmi, alebo aj toto auto opäť spája „to najhoršie“ z oboch svetov?
V recenzii sa dozvieš:
- Čo tvorí pohonný systém nového Tiguanu eHybrid
- Aké sú spotreby elektriny a benzínu
- Ako dlho trvá nabíjanie v zime pri studenej batérii
- Aké technológie ponúka a ako na mňa pôsobí jeho interiér
- Aká je cena moderného plug-in hybridu
Pod kapotou Tiguanu eHybrid 2024 pracuje nová generácia plug-in hybridného systému. Benzínový motor 1,5 TSI (150 koní) spolupracuje s elektromotorom s výkonom 115 koní, pričom systémový výkon dosahuje 204 koní. Tento pohon je spojený so 6-stupňovou DSG prevodovkou a pohonom predných kolies. Dynamika je dostatočná pre každodenné potreby – zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za približne 7,5 sekundy.
Najzásadnejšou novinkou je batéria s kapacitou 19,7 kWh, ktorá umožňuje elektrický dojazd v reálnych podmienkach až 80-100 km. V zime sa mi podarilo prejsť práve nižších 80 km na jedno nabitie – mestská spotreba elektriny sa pohybovala medzi 25-30 kWh/100 km, pričom však išlo o veľmi krátke trasy, kedy sa auto neustále vyhrievalo. Pri diaľničnej jazde v hybridnom režime pri rýchlosti 135 km/h som zaznamenal spotrebu okolo 8 litrov na 100 km. Na 100 km diaľničnom úseku mi z batérie zobralo asi 30 percent kapacity.
Volkswagen uvádza maximálny nabíjací výkon až 50 kW prostredníctvom DC nabíjačky. V zimných podmienkach som však dosiahol len približne 30 kW, čo znamenalo nabitie batérie z 10 % na 70 % za približne 40 minút. Nabíjanie doma cez AC nabíjačku (11 kW) trvá niekoľko hodín, čo je však úplne normálne a veľmi ma potešilo, že 11 kW AC nabíjačka je už štandardom.
Nový Tiguan v testovanej konfigurácii nie je žiadny čistokrvný športovec, skôr sa zameriava na pohodlie a efektivitu. Prechod medzi elektrickým a spaľovacím motorom je plynulý a takmer nepostrehnuteľný – presne takto by mal plug-in hybrid fungovať. Podvozok dobre tlmí nerovnosti a jazda je tichá aj pri vyšších rýchlostiach.
Pri bežnej jazde poteší plynulosť prechodov medzi režimami pohonu. Elektrický režim „E-Mode“ umožňuje tichú jazdu bez emisií v meste, zatiaľ čo hybridný režim kombinuje oba motory pre optimálnu efektivitu. Rekuperácia energie pri brzdení je dostatočne intenzívna a auto začne brzdiť aj po uvoľnení akcelerátora. Najmä na okreskách som na brzdový pedál stúpal veľmi sporadicky.
Na diaľnici Tiguan exceluje svojím komfortom a tichosťou. Dynamika vozidla je dostatočná pre každodenné potreby, no športové ambície nečakajte – hmotnosť takmer 1,9 tony si vyberá svoju daň pri ostrejšej jazde v zákrutách.
RECENZIA POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE —>>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
PRIPOMIENKA KVÍZ: Oplatí sa ti viac elektromobil alebo spaľovák? Vyplň tieto otázky a zisti
Česká automobilka šokuje. Takto bude vyzerať nová Škoda Octavia
CATL uvádza revolučné batérie Shenxing Pro pre Európu. 478 km dojazdu pribudne za 10 minút nabíjania
Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Obľúbenú destináciu zasiahlo silné zemetrasenie: Otrasy cítili až v hlavnom meste
Šesť miliónkrát menej ako zrnko soli. Virológ objasnil, prečo sa Kotlár mýli: „mRNA vakcíny nemenia DNA“ (ROZHOVOR)
Chrípka a covid-19 nemajú šancu: Odborníci hovoria o najjednoduchšej ochrane proti respiračným ochoreniam
Putin sa môže zamerať na „Achillovu pätu“ NATO: Experti varujú pred odrezaním 3 štátov od spojencov
Konsolidácia zasiahne peňaženky všetkých: Minister Kamenický predstavil balík
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
- Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
-
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
Slovenský export zbraní rastie nebývalým tempom. Rok 2025 môže priniesť 3 miliardy eur
Mapy Google sa v Kórei menia. Citlivé oblasti už nebudú viditeľné
Nový prieskum odhalil trend. Platby kartou a mobilom sa stali štandardom na Slovensku
Prekvapenie: Európske automobilky úspešne plnia prísne emisie EÚ, zaostáva len slávna značka
Nemecký politik chce zrušiť zákaz spaľovacích motorov. Prehliadame vraj dostupnú alternatívu pre spaľováky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP