Aktuálne už zrejme nejestvuje automobilka, ktorá by vo svojej ponuke nemala nejakú hybridnú motorizáciu. Plug-in hybridná motorizácia sa dostala aj do vlajkového Peugeotu 508 SW.  Pred samotným začiatkom testu som netušil, čo môžem od tohto auta očakávať. Vedel som, ako dobre vyzerá zvonka, aké dizajnové prvky sú pre Peugeot typické, a to aj v interiéri, no vôbec som si netrúfol odhadnúť, ako „päťsto-osmička“ jazdí a ako funguje po technologickej stránke.

Než by som mal maž od auta príliš vysoké, alebo naopak nízke očakávania, zachovám k nemu skôr neutrálny postoj a nebudem od neho čakať doslova nič. No a zdá sa, že táto „taktika“ sa ukázala ako efektívna, auto mi totiž samé odhalilo všetky svoje kvality a prednosti, no pri nájazde pár stoviek kilometrov sa ukázali aj jeho nedostatky, niektoré menšie a ospravedlniteľné, iné naopak väčšie a nepochopiteľné.

V recenzii sa dozvieš:

  • Čo ponúka plug-in hybrid Peugeot 508 SW po technickej stránke
  • Ako jazdí luxusný
  • Aké sú spotreby na diaľnici a v meste
  • Ako dobre funguje inteligentný hybridný režim
  • Ako vyzerá infotainment a menu virtuálnych budíkov
  • Čo inžinieri absolútne nezvládli a úplne to kazí inak veľmi dobrý dojem z auta
  • Ako fungujú asistenti a funkcia nočného videnia v praxi

Loading...

Loading…

V úvode sa už štandardne povenujem technickým špecifikáciám. Plug-in hybridná motorizácia Peugeotu 508 ukrýva pod kapotou benzínovú 1,6-ku s výkonom 133 kW (180 koní), ktorej sekunduje elektromotor s výkonom 80 kW (110 koní). Systémový výkon sústavy činí 165 kW (225 koní) a krútiaci moment sa vyšplhal na 360 Nm.

Michal Varga/FonTech

Úvodne parametre tak naznačujú, že luxusný francúzsky kombík ponúkne dobrú jazdnú dynamiku aj napriek vyššej hmotnosti, ktorá je v prevádzkovom stave na hodnote 1890 kg. Pri tak veľkom aute s plug-in hybridom a batériou to však nie je nič neobvyklé. O radenie sa následne stará 8-stupňová elektrifikovaná automatická prevodovka.

Michal Varga/FonTech

Prvý poznatok z testovania sa týka riadenia. Pri nízkych rýchlostiach volant nekladie absolútne žiaden odpor a šoférovanie mi skôr pripomínalo hranie závodnej hry na nejakom lacnom volante. Nekritizujem, len mi to spočiatku prišlo divné, no časom som si na to zvykol. Pri vyšších rýchlostiach sa už riadenie správalo „normálne“. Na druhú stranu, pri manévrovaní v meste alebo na parkovisku sa vodič vôbec nenarobí a vozidlo zvládne ovládať doslova jedným prstom.

Michal Varga/FonTech

Čo sa týka prevodovky a spolupráce benzínového motora s tým elektrickým, všetko v tomto smere fungovalo dokonale. Auto si v inteligentnom hybridnom režime samé volilo, kedy jazdiť na elektrinu a kedy je naopak výhodnejšie zapojiť spaľovací motor. Ako pekný príklad môžem uviesť cestu po diaľnici z Bratislavy do Zlatých Moraviec, čo je zhruba 100 km úsek.

Michal Varga/FonTech

Na tejto trase sa mi podarilo dosiahnuť benzínovú spotrebu na úrovni 6,3 l/100 km a elektrickú spotrebu 3,9 kWh/100 km. Z batérie mi ukrojilo približne polovicu, no diaľničná benzínová spotreba bola viac ako o liter nižšia, než pri iných konkurenčných plug-in hybridoch. Za toto má 508 prvý významný plusový bod.

Michal Varga/FonTech

Toto však bola jazda v hybridnom režime, s úplne vybitými batériami sa spotreba pohybovala o ten jeden liter vyššie, čiže na úrovni 7,3 až 7,5 l/100 km. Prekvapivo dobrá bola v mojom prípade aj čisto elektrická spotreba.

Michal Varga/FonTech

Na okruhu, ktorého prevažnú časť som prešiel v meste, sa výsledná spotreba dostala na 18,7 kWh/100 km. Batéria s kapacitou 11,8 kWh má podľa výrobcu zabezpečiť elektrický dojazd na úrovni 44 km podľa metodiky WLTP. V realite som sa tomuto údaju dokázal pomerne dobre priblížiť, spaľovací motor sa mi zapol až tesne pred dosiahnutím 40 kilometrov. Treba však zdôrazniť, že väčšia časť týchto kilometrov bola najazdená v meste, kde je elektrická spotreba najnižšia.

Zobraziť celú galériu (60)
Michal Varga/FonTech

Príplatková 7,4 kW palubná nabíjačka mi dokázala auto nabíjať maximálne 7 kW výkonom. Za 10 minút na stanici som do batérie natlačil 1,2 kWh energie. Výrobcom udávaný čas nabíjania 1 hodina 45 minút by sa mi tak určite podarilo dosiahnuť. V takomto prípade už má zmysel nabíjať Peugeot 508 SW napríklad aj počas nákupov, kedy za hodinku môžeš získať dojazd niekoľko desiatok kilometrov.

Michal Varga/FonTech

Pri domácom nabíjaní z 230 V siete sa auto dobije za 7 hodín. Čo sa týka poskytovania údajov o spotrebách, infografika v Peugeote je na tom veľmi dobre a tieto dáta prezentuje pomerne detailným spôsobom.

Michal Varga/FonTech

Z jazdných vlastností by som ešte vypichol podvozok a celkovú stabilitu auta. V športovom režime sa auto nerozkýve pri každom prudšom zatočení a v komfortnom režime naopak veľmi pekne filtruje nerovnosti na vozovke. Dvojicu režimov dopĺňa ešte čisto elektrický a hybridný režim.

Michal Varga/FonTech

Na rad ale už v týchto chvíľach prichádza interiér, ktorí som detailne opísal vo videu nižšie. 

Francúzi dizajn jednoducho robiť vedia a minimálne zvnútra auto pôsobí dojmom, akoby stálo aspoň raz toľko, koľko reálne stojí.

Michal Varga/FonTech

Drevené dekorácie či mäkčené plasty, to všetko dokopy veľmi dobre hrá a navodzuje dojem luxusu. Mne osobne sa veľmi páči aj exteriérový dizajn, najmä v testovanej verzii GT-line, ktorá prináša napríklad aj bezrámové okná. Vpredu sa vyníma vertikálne orientované denné svietenie, ktoré tiež integruje smerovky a nechýbajú ani predne a zadné Full LED svetlomety, ku ktorým nemám najmenšie výhrady.

Michal Varga/FonTech

Poďme ale naspäť do interiéru, ktorý už po tej technologickej, respektíve technickej stránke nie je až taký očarujúci ako po stránke dizajnu. Pred vodičom sa rozprestiera 12,3″ virtuálny kokpit, ktorý ponúka niekoľko možností zobrazenia. Možnosti sú skutočne bohaté, no je až príliš „prečačkaný“ a niekedy som sa v informáciách strácal.

Michal Varga/FonTech

Pohľad na virtuálny kokpit ponad volant mi absolútne neprekážal, ba čo viac, toto riešenie mne osobne vyhovuje ešte viac, než klasický pohľad skrz volant pri iných autách.

Michal Varga/FonTech

Nad stredovým tunelom sa vyníma 10″ multifunkčný displej. Prístup do jednotlivých položiek menu sa vykonáva iba prostredníctvom hardvérových tlačidiel. Svižnosť systému nie je nijak oslnivá, skôr je to taký priemer.

Michal Varga/FonTech

Zamrzelo ma, že aj nastavovanie klimatizácie prebieha skrz dotykovú obrazovku. Keď už výrobca implementoval do vozidla množstvo hardvérových tlačidiel, prijal by som aj tlačidlá na nastavovanie jednej z najzákladnejších funkcií auta. Bolo by to určite pohodlnejšie, než ťukanie na displej.

Michal Varga/FonTech

Pochváliť musím príplatkové masážne sedadlá, ktoré sú tiež plne elektricky nastaviteľné a ktoré ponúkajú naozaj bohatú variáciu rôznych masáži. Milovníci audia, pre vás sa dá do Peugeotu 508 prikúpiť audiosystém značky Focal. Z mojich skúseností s prémiovými audio sústavami ide v tomto prípade o jednu z tých lepších.

Michal Varga/FonTech

Po technologickej stránke sa Peugeot 508 SW blysol skvele fungujúcim asistentom jazdy na diaľnici. Adaptívny tempomat a funkcia navádzania na stred jazdného pruhu ma pri diaľničných potulkách ani raz nezaskočila a systém vôbec nezaváhal. 

Michal Varga/FonTech

V testovanom modeli som mal aj jednu pomerne unikátnu funkciu, ktorou je systém nočného videnia, ktorý v praxi funguje tak, že ak systém zachytí na krajnici nejaký objekt, jednoducho ho vyznačí na virtuálnych budíkoch.

Michal Varga/FonTech

Samozrejme nočné videnie sa dá zapnúť aj tak, aby fungovalo nonstop, respektíve, aby nonstop premietalo obraz z nočnej kamery. Vo videu nižšie si môžeš pozrieť, ako to asi vyzerá. 

Primárnym cieľom tohto systému je ale upozorniť vodiča na objekt v tesnej blízkosti auta napríklad vtedy, ak ho oslepuje oproti idúce vozidlo, alebo sa tento objekt nachádza pod horizontom či za zákrutou, kam svetlá auta jednoducho „nevidia“.

Michal Varga/FonTech

Za obrovský nedostatok ale považujem nezvládnutú aerodynamiku vozidla. Pri diaľničnom tempe v rýchlosti nad 110 km/h do auta prenikal veľmi nepríjemný piskľavý zvuk, ktorý spôsobovalo obtekanie vzduchu okolo auta. V niektorom mieste karosérie musel tento vzduch narážať na ostrú hranu, čo spôsobilo nepríjemný piskot.

Michal Varga/FonTech

Neviem, či je to len problém prevedenia GT-line, no v aute, ktoré sa prezentuje ako luxusné manažérske kombi určené aj na dlhé trasy, by sa takéto niečo rozhodne nemalo diať a viem si predstaviť, že pri dlhšom užívaní by mi to skutočne začalo liezť na nervy.

Pozri si bohatú galériu fotografií Peugeot 508 SW:

Zhrnutie

Ako som v úvode spomínal, pred testom Peugeotu 508 SW som od tohto auta nemal žiadne očakávania. Po skočení testu môžem s kľudným svedomím povedať, že auto vo mne zanechalo pozitívny dojem.

Po dizajnovej stránke je excelentné, po stránke technickej priemerné, spotrebou a „ťahom“ sa radí k tým lepším plug-in hybridom v danej triede, no to nepríjemné pískanie vzduchu okolo auta „znižuje známku“ o jeden celý stupeň.

Inak povedané, ak hľadáš luxusnú a priestrannú štýlovku, ktorú si v bohatej výbave zakúpiš už do 50 000 €, plug-in hybridný Peugeot 508 SW v edícii GT-line by pre teba mohol byť tá správna voľba.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú