RECENZIA: Najkrajšie kombi na Slovensku? Plug-in hybridný Peugeot 508 SW srší luxusom, no drobnými chybami si kazí dojem
Aktuálne už zrejme nejestvuje automobilka, ktorá by vo svojej ponuke nemala nejakú hybridnú motorizáciu. Plug-in hybridná motorizácia sa dostala aj do vlajkového Peugeotu 508 SW. Pred samotným začiatkom testu som netušil, čo môžem od tohto auta očakávať. Vedel som, ako dobre vyzerá zvonka, aké dizajnové prvky sú pre Peugeot typické, a to aj v interiéri, no vôbec som si netrúfol odhadnúť, ako „päťsto-osmička“ jazdí a ako funguje po technologickej stránke.
Než by som mal maž od auta príliš vysoké, alebo naopak nízke očakávania, zachovám k nemu skôr neutrálny postoj a nebudem od neho čakať doslova nič. No a zdá sa, že táto „taktika“ sa ukázala ako efektívna, auto mi totiž samé odhalilo všetky svoje kvality a prednosti, no pri nájazde pár stoviek kilometrov sa ukázali aj jeho nedostatky, niektoré menšie a ospravedlniteľné, iné naopak väčšie a nepochopiteľné.
V recenzii sa dozvieš:
- Čo ponúka plug-in hybrid Peugeot 508 SW po technickej stránke
- Ako jazdí luxusný
- Aké sú spotreby na diaľnici a v meste
- Ako dobre funguje inteligentný hybridný režim
- Ako vyzerá infotainment a menu virtuálnych budíkov
- Čo inžinieri absolútne nezvládli a úplne to kazí inak veľmi dobrý dojem z auta
- Ako fungujú asistenti a funkcia nočného videnia v praxi
Loading…
V úvode sa už štandardne povenujem technickým špecifikáciám. Plug-in hybridná motorizácia Peugeotu 508 ukrýva pod kapotou benzínovú 1,6-ku s výkonom 133 kW (180 koní), ktorej sekunduje elektromotor s výkonom 80 kW (110 koní). Systémový výkon sústavy činí 165 kW (225 koní) a krútiaci moment sa vyšplhal na 360 Nm.
Úvodne parametre tak naznačujú, že luxusný francúzsky kombík ponúkne dobrú jazdnú dynamiku aj napriek vyššej hmotnosti, ktorá je v prevádzkovom stave na hodnote 1890 kg. Pri tak veľkom aute s plug-in hybridom a batériou to však nie je nič neobvyklé. O radenie sa následne stará 8-stupňová elektrifikovaná automatická prevodovka.
Prvý poznatok z testovania sa týka riadenia. Pri nízkych rýchlostiach volant nekladie absolútne žiaden odpor a šoférovanie mi skôr pripomínalo hranie závodnej hry na nejakom lacnom volante. Nekritizujem, len mi to spočiatku prišlo divné, no časom som si na to zvykol. Pri vyšších rýchlostiach sa už riadenie správalo „normálne“. Na druhú stranu, pri manévrovaní v meste alebo na parkovisku sa vodič vôbec nenarobí a vozidlo zvládne ovládať doslova jedným prstom.
Čo sa týka prevodovky a spolupráce benzínového motora s tým elektrickým, všetko v tomto smere fungovalo dokonale. Auto si v inteligentnom hybridnom režime samé volilo, kedy jazdiť na elektrinu a kedy je naopak výhodnejšie zapojiť spaľovací motor. Ako pekný príklad môžem uviesť cestu po diaľnici z Bratislavy do Zlatých Moraviec, čo je zhruba 100 km úsek.
Na tejto trase sa mi podarilo dosiahnuť benzínovú spotrebu na úrovni 6,3 l/100 km a elektrickú spotrebu 3,9 kWh/100 km. Z batérie mi ukrojilo približne polovicu, no diaľničná benzínová spotreba bola viac ako o liter nižšia, než pri iných konkurenčných plug-in hybridoch. Za toto má 508 prvý významný plusový bod.
Toto však bola jazda v hybridnom režime, s úplne vybitými batériami sa spotreba pohybovala o ten jeden liter vyššie, čiže na úrovni 7,3 až 7,5 l/100 km. Prekvapivo dobrá bola v mojom prípade aj čisto elektrická spotreba.
Na okruhu, ktorého prevažnú časť som prešiel v meste, sa výsledná spotreba dostala na 18,7 kWh/100 km. Batéria s kapacitou 11,8 kWh má podľa výrobcu zabezpečiť elektrický dojazd na úrovni 44 km podľa metodiky WLTP. V realite som sa tomuto údaju dokázal pomerne dobre priblížiť, spaľovací motor sa mi zapol až tesne pred dosiahnutím 40 kilometrov. Treba však zdôrazniť, že väčšia časť týchto kilometrov bola najazdená v meste, kde je elektrická spotreba najnižšia.
Príplatková 7,4 kW palubná nabíjačka mi dokázala auto nabíjať maximálne 7 kW výkonom. Za 10 minút na stanici som do batérie natlačil 1,2 kWh energie. Výrobcom udávaný čas nabíjania 1 hodina 45 minút by sa mi tak určite podarilo dosiahnuť. V takomto prípade už má zmysel nabíjať Peugeot 508 SW napríklad aj počas nákupov, kedy za hodinku môžeš získať dojazd niekoľko desiatok kilometrov.
Pri domácom nabíjaní z 230 V siete sa auto dobije za 7 hodín. Čo sa týka poskytovania údajov o spotrebách, infografika v Peugeote je na tom veľmi dobre a tieto dáta prezentuje pomerne detailným spôsobom.
Z jazdných vlastností by som ešte vypichol podvozok a celkovú stabilitu auta. V športovom režime sa auto nerozkýve pri každom prudšom zatočení a v komfortnom režime naopak veľmi pekne filtruje nerovnosti na vozovke. Dvojicu režimov dopĺňa ešte čisto elektrický a hybridný režim.
Na rad ale už v týchto chvíľach prichádza interiér, ktorí som detailne opísal vo videu nižšie.
Francúzi dizajn jednoducho robiť vedia a minimálne zvnútra auto pôsobí dojmom, akoby stálo aspoň raz toľko, koľko reálne stojí.
Drevené dekorácie či mäkčené plasty, to všetko dokopy veľmi dobre hrá a navodzuje dojem luxusu. Mne osobne sa veľmi páči aj exteriérový dizajn, najmä v testovanej verzii GT-line, ktorá prináša napríklad aj bezrámové okná. Vpredu sa vyníma vertikálne orientované denné svietenie, ktoré tiež integruje smerovky a nechýbajú ani predne a zadné Full LED svetlomety, ku ktorým nemám najmenšie výhrady.
Poďme ale naspäť do interiéru, ktorý už po tej technologickej, respektíve technickej stránke nie je až taký očarujúci ako po stránke dizajnu. Pred vodičom sa rozprestiera 12,3″ virtuálny kokpit, ktorý ponúka niekoľko možností zobrazenia. Možnosti sú skutočne bohaté, no je až príliš „prečačkaný“ a niekedy som sa v informáciách strácal.
Pohľad na virtuálny kokpit ponad volant mi absolútne neprekážal, ba čo viac, toto riešenie mne osobne vyhovuje ešte viac, než klasický pohľad skrz volant pri iných autách.
Nad stredovým tunelom sa vyníma 10″ multifunkčný displej. Prístup do jednotlivých položiek menu sa vykonáva iba prostredníctvom hardvérových tlačidiel. Svižnosť systému nie je nijak oslnivá, skôr je to taký priemer.
Zamrzelo ma, že aj nastavovanie klimatizácie prebieha skrz dotykovú obrazovku. Keď už výrobca implementoval do vozidla množstvo hardvérových tlačidiel, prijal by som aj tlačidlá na nastavovanie jednej z najzákladnejších funkcií auta. Bolo by to určite pohodlnejšie, než ťukanie na displej.
Pochváliť musím príplatkové masážne sedadlá, ktoré sú tiež plne elektricky nastaviteľné a ktoré ponúkajú naozaj bohatú variáciu rôznych masáži. Milovníci audia, pre vás sa dá do Peugeotu 508 prikúpiť audiosystém značky Focal. Z mojich skúseností s prémiovými audio sústavami ide v tomto prípade o jednu z tých lepších.
Po technologickej stránke sa Peugeot 508 SW blysol skvele fungujúcim asistentom jazdy na diaľnici. Adaptívny tempomat a funkcia navádzania na stred jazdného pruhu ma pri diaľničných potulkách ani raz nezaskočila a systém vôbec nezaváhal.
V testovanom modeli som mal aj jednu pomerne unikátnu funkciu, ktorou je systém nočného videnia, ktorý v praxi funguje tak, že ak systém zachytí na krajnici nejaký objekt, jednoducho ho vyznačí na virtuálnych budíkoch.
Samozrejme nočné videnie sa dá zapnúť aj tak, aby fungovalo nonstop, respektíve, aby nonstop premietalo obraz z nočnej kamery. Vo videu nižšie si môžeš pozrieť, ako to asi vyzerá.
Primárnym cieľom tohto systému je ale upozorniť vodiča na objekt v tesnej blízkosti auta napríklad vtedy, ak ho oslepuje oproti idúce vozidlo, alebo sa tento objekt nachádza pod horizontom či za zákrutou, kam svetlá auta jednoducho „nevidia“.
Za obrovský nedostatok ale považujem nezvládnutú aerodynamiku vozidla. Pri diaľničnom tempe v rýchlosti nad 110 km/h do auta prenikal veľmi nepríjemný piskľavý zvuk, ktorý spôsobovalo obtekanie vzduchu okolo auta. V niektorom mieste karosérie musel tento vzduch narážať na ostrú hranu, čo spôsobilo nepríjemný piskot.
Neviem, či je to len problém prevedenia GT-line, no v aute, ktoré sa prezentuje ako luxusné manažérske kombi určené aj na dlhé trasy, by sa takéto niečo rozhodne nemalo diať a viem si predstaviť, že pri dlhšom užívaní by mi to skutočne začalo liezť na nervy.
Pozri si bohatú galériu fotografií Peugeot 508 SW:
Zhrnutie
Ako som v úvode spomínal, pred testom Peugeotu 508 SW som od tohto auta nemal žiadne očakávania. Po skočení testu môžem s kľudným svedomím povedať, že auto vo mne zanechalo pozitívny dojem.
Po dizajnovej stránke je excelentné, po stránke technickej priemerné, spotrebou a „ťahom“ sa radí k tým lepším plug-in hybridom v danej triede, no to nepríjemné pískanie vzduchu okolo auta „znižuje známku“ o jeden celý stupeň.
Inak povedané, ak hľadáš luxusnú a priestrannú štýlovku, ktorú si v bohatej výbave zakúpiš už do 50 000 €, plug-in hybridný Peugeot 508 SW v edícii GT-line by pre teba mohol byť tá správna voľba.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
Dojazd 3 000 km a batéria nabitá za 5 minút? Huawei vymyslel technológiu, ktorá búra hranice
Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
Elektrickú verziu nikto nekupoval. Fiat vracia na trh ikonický model so spaľovákom, jeho cena zarazí
Dopyt po elektromobiloch raketovo stúpol. Dôležitý trh v Európe však brzdí vláda a nezmyselná daň
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
KVÍZ 8 z 10 Slovákov pohorí už na druhej otázke: Dokáž, že patríš k elite a zvládneš náročnú výzvu z biológie
Hromadná nehoda šiestich áut paralyzovala dopravu. Zasahujú všetky záchranné zložky
Headlineri Pohody nevystúpia, organizátori už majú náhradu. Poznáme jej meno
Tragický incident na známom letisku: Muža vtiahlo do motora lietadla
Cintulov kamarát prehovoril pred súdom: V minulosti mal napadnúť riaditeľa učilišťa
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Dojazd 3 000 km a batéria nabitá za 5 minút? Huawei vymyslel technológiu, ktorá búra hranice
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Dojazd 3 000 km a batéria nabitá za 5 minút? Huawei vymyslel technológiu, ktorá búra hranice
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Európa má novú elektromobilovú veľmoc. Krajine menšej ako Slovensko vládne Škoda a Volkswagen
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
Zúfalstvo v ruskej armáde: Do boja posielajú zaprášené tanky, ktoré si pamätajú Brežneva
Európska krajina investovala do ekologických riešení 41 miliárd eur, obeť štátnych dotácií padla
Kritické suroviny pre high-tech odvetia narazili na vážny problém. Môže zaň Čína, bude horšie
Slováci prepadli pri výbere auta novému trendu. Čísla hovoria za všetko, pozor však na riziká
AI pretransformuje spoločnosť, tvrdí odborník. Varuje pred kľúčovou chybou, ktorú robíme
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP