RECENZIA: Rodinný kolos s excelentnou spotrebou. Za týmto Hyundaiom sa na ulici všetci otáčajú
Hyundai urobil radikálny krok. Jeho model Santa Fe prešiel kompletnou premenou – a to nielen vizuálnou, ale aj technickou. Nová generácia si zanechala status ideálneho rodinného SUV, no pridala na štýle, priestore, technológiách a komforte. A aj keď sa na Slovensku predáva výhradne ako hybrid alebo plug-in hybrid, verziu s obyčajným spaľovacím motorom rozhodne ľutovať nebudeš. Testovali sme 5-miestnu hybridnú verziu s čiernym lakovaním a elegantným hnedým koženým interiérom. Aké sú dojmy?
Kráľ priestoru v prémiovom šate
Nový Santa Fe zaujme na prvý pohľad. Netradične hranatý dizajn a robustná silueta evokujú skôr off-road než mestské SUV. Hyundai tu očividne cieli na zákazníkov, ktorým sa páčia modely ako Land Rover Defender alebo Ford Bronco, no zároveň hľadajú pohodlie, technológie a spoľahlivosť kórejského výrobcu.
V interiéri ťa čaká ďalšie prekvapenie. Priestor na zadných sedadlách je doslova kráľovský – ešte štedrejší než vpredu, čo je rarita. A kufor? Po sklopení zadných sedadiel sa kapacitou vyrovná menšej dodávke. Praktickosť podčiarkujú široko otvárateľné dvere, nízka nakladacia hrana a šikovné riešenia na odkladanie drobností, vrátane dvojitého veka stredovej konzoly, ku ktorému majú pohodlný prístup aj pasažieri vzadu.
Kvalita spracovania interiéru nás úprimne prekvapila – hnedá koža, príjemné materiály na dotyk, minimalistický dizajn a dve veľké 12,3-palcové obrazovky vytvárajú dojem, akoby si sedel v modeli značky Genesis, nie v bežnom Hyundai.
Motor, ktorý nemá slabé miesto
Pod kapotou testovaného modelu pracuje kombinácia 1,6-litrového benzínového štvorvalca a elektromotora. Výsledkom je pohon, ktorý je nielen dostatočne silný, ale aj prekvapivo plynulý a kultivovaný. Akcelerácia je viac než primeraná – subjektívne pôsobí auto svižne, hoci oficiálne zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá približne 8,3 sekundy. Veľkú pochvalu si zaslúži 6-stupňový automat, ktorý radí hladko a bez zbytočného váhania.
Prechody medzi elektrickým a spaľovacím režimom sú takmer nepostrehnuteľné – pokiaľ sa teda nerozhodne na teba z ničoho nič zakričať niektorý z asistenčných systémov…
Asistenti, ktorí „vypnú“ teba skôr než sa stihneš pozrieť do zrkadla
Santa Fe je plné moderných technológií, ale nie všetky sú domyslené do detailov. Najväčšiu kritiku si zaslúži systém na monitorovanie pozornosti vodiča. Ten sleduje, či sa pozeráš na cestu a ak nie – čo môže zahŕňať aj tak bežné veci ako pozretie do spätného zrkadla – začne pípať. A ak sa nevrátiš pohľadom okamžite na cestu, spustí pípacie peklo vo viacerých tónoch.
Príklad z praxe? Na diaľnici som sa chcel zaradiť do ľavého pruhu, sledoval som spätné zrkadlo a čakal na medzeru. Auto začalo pípať, no nebolo mi jasné prečo. Keď som začal sledovať displeje, pípalo ešte intenzívnejšie. Po asi 15 minútach jazdy sa mi auto rozhodlo oznámiť, že si mám dať pauzu. Keď som to začal čítať, spustilo ešte agresívnejší tón. V tom momente som si uvedomil, že ak sa vodič nepozerá presne pred seba dlhšie než 2-3 sekundy, Santa Fe to považuje za nepozornosť. V princípe dobrý nápad, ale v praxi otravný a miestami až nebezpečný. A čo je najhoršie – tieto systémy sa po každom štarte znova aktivujú.
Spotreba, ktorá prekvapí aj konzervatívneho dieslistu
Hyundai Santa Fe Hybrid dokazuje, že hybrid nemusí byť len mestské auto. Pri plnej nádrži a nabitej batérii sme dosiahli dojazd takmer 900 km. Priemer počas testu? Výborných 7,0 litra na 100 km. Na okreskách sa dalo jazdiť aj za 6,2 litra, diaľnica si vypýtala 7,3 litra. V meste spotreba kolísala okolo 10 litrov, no výrazne záležalo na štýle jazdy a trase – hybridný systém si vie niekedy výrazne pomôcť elektromotorom, najmä pri pomalej a plynulej jazde.
Na veľké, ťažké SUV je to výborný výsledok, ktorý môže konkurovať aj niektorým moderným dieslovým SUV.
Záver: Najlepšie Santa Fe všetkých čias
Nový Hyundai Santa Fe Hybrid je SUV, ktoré sa nebojí experimentovať. Svojím dizajnom púta pozornosť, interiérom prekvapuje a jazdnými vlastnosťami rozhodne nesklame. V mnohom pripomína autá vyššej triedy, no stále si zachováva rozumnú cenovku.
Nový Hyundai Santa Fe je auto, za ktorým sa každý otáča. Tu je kompletná galéria
Áno, asistenčné systémy môžu liezť na nervy. Ale keď si na ne zvykneš – alebo ich pri každom štarte trpezlivo vypneš – dostaneš späť jedno z najpriestrannejších, najkomfortnejších a najúspornejších SUV v strednej triede. K dispozícii je v 5, 6 a dokonca aj 7-miestnom prevedení. Ceny začínajú od 47 290 €, čo je vzhľadom na kvalitu spracovania, použité materiály a veľkostnú kategóriu priam až zarážajúco nízka cena. Ak by som do auta sadol a mal uhádnuť cenovku, tipoval by som možno aj o polovicu vyššie sumy. Koniec koncov, presne také sumy odhadoval každý, koho som v tomto aute viezol.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
RECENZIA: Má dojazd vyše 500 km na diaľnici. Nové BMW aj v základe ponúka totálny luxus
RECENZIA Gigantické dinosaury sú späť. Jurský svet to skúša znova, je to ale premrhaná šanca
Vymenil som svoje smart hodinky za „Čínu“ a ostal som zarazený. Najväčší predsudok Slovákov je dávno preč
Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
Jazdná dokonalosť v kontroverznom balení. Nové BMW X3 potešilo dojazdom, má však nečakanú slabinu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Pokuta až 300 eur za jednu hubu: Lov na dubáky ťa môže vyjsť drahšie než luxusná večera
Headlineri Pohody nevystúpia, organizátori už majú náhradu. Poznáme jej meno
Masívny útok Ruska: Západ Ukrajiny zasiahlo cez 700 dronov. Poľsko nasadilo stíhačky
Organizátorka festivalu Lovestream prezradila prekvapenie: Tajným hosťom bude svetová hviezda
Bistro z Liptova zaujalo aj prestížneho sprievodcu. „Ľudia si myslia, že našu pizzu robí Talian,“ hovorí Boris Vlha
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Dojazd 3 000 km a batéria nabitá za 5 minút? Huawei vymyslel technológiu, ktorá búra hranice
- Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Dojazd 3 000 km a batéria nabitá za 5 minút? Huawei vymyslel technológiu, ktorá búra hranice
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Európa má novú elektromobilovú veľmoc. Krajine menšej ako Slovensko vládne Škoda a Volkswagen
Zúfalstvo v ruskej armáde: Do boja posielajú zaprášené tanky, ktoré si pamätajú Brežneva
Európska krajina investovala do ekologických riešení 41 miliárd eur, obeť štátnych dotácií padla
Kritické suroviny pre high-tech odvetia narazili na vážny problém. Môže zaň Čína, bude horšie
Slováci prepadli pri výbere auta novému trendu. Čísla hovoria za všetko, pozor však na riziká
AI pretransformuje spoločnosť, tvrdí odborník. Varuje pred kľúčovou chybou, ktorú robíme
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP