RECENZIA: Hyundai prišiel s jedným z najlepších plug-in hybridov na trhu. Čo je na ňom potom zlé?
Nový Hyundai Tucson je po dizajnovej stránke rozhodne vydarené auto. Ak si k tomu ale pridáme športový packet N-Line, kórejské SUV naberie úplne iný, oveľa krajší a agresívnejší vzhľad. Ja som testoval plug-in hybridný Tucson N-Line a svojim čisto elektrickým dojazdom prekonal očakávania.
Aj keď je Tucson N-Line po dizajnovej stránke naozaj vydarený, nie je to vlastnosť, ktorá ma na priestrannom SUV zaujala najviac. Hyundai sa totiž pri tomto plug-in hybride naozaj „hecol“ a za jeho čisto elektrický dojazd by sa nemuseli hanbiť ani nemecké prémiovky.
Koniec koncov, tie z koncernu VW svojim dojazdom Hyundai Tucson ďaleko prekonáva. Napísal by som, že ide o najkrajšie cenovo dostupné plug-in hybridné SUV so skvelým dojazdom na jedno nabitie, no má to jeden háčik. Tucson N-Line plug-in hybrid nie je až tak cenovo dostupný a jeho cena začína až na 41 790 €.
V recenzii sa dozvieš:
- Z čoho pozostáva pohonná sústava plug-in hybridného Tucson N-Line
- Aké sú jazdné vlastnosti tohto športovo ladeného SUV
- Aký je čisto elektrický dojazd
- Koľko „žerie“ plug-in hybridný Tucson N-Line na diaľnici
- Čo ponúka po technologickej stránke
Loading…
Plug-in hybridná motorizácia Hyundai Tucson N-Line pozostáva z dobre známej benzínovej 1.6-ky, ktorú už tradične dopĺňa elektromotor. Výkon spaľovacieho motora je však v tomto prípade až 132 kW miesto pôvodných 110 kW v čisto spaľovacej verzii. Elektromotor produkuje ďalších 67 kW a kombinovaný systémový výkon celej sústavy je tak 195 kW (265 koní).
Krútiaci moment 350 Nm a pohon všetkých štyroch kolies jasne naznačujú, že Hyundai Tucson PHEV je veľmi agilné SUV. Je to naozaj tak, auto zrýchľuje na stovku už za 8,2 sekundy a pritom to nie je žiaden čistokrvný „športovec“.
Rovnako agilný je aj plug-in hybridný Tucson bez prívlastku N-Line. Ten totiž disponuje rovnakou pohonnou sústavou ako SUV so športovejším vzhľadom. Aj keď som napísal, že plug-in hybridný Tucson N-Line nie je žiaden „športovec“, isté náznaky športovejšieho charakteru som tu postrehol. Podvozok sa mi totiž zdal byť naladený o niečo tvrdšie než pri klasickom Tucsone. Packet N-Line skutočne prichádza so zmenami v nastavení tlmičov a riadenia. Nečakaj však žiadne významné rozdiely.
Plug-in hybridná motorizácia je ale aj v tomto prípade predovšetkým určená na bezemisnú jazdu, než na dodatočný výkon, aj keď toho pridáva až až, to nemožno kórejskému SUV uprieť.
Po dobití batérie na 100 % mi palubný počítač ukazoval čisto elektrický dojazd na úrovni 55 km. Hovorím si, že toto je taký štandard a že v realite prejdem nanajvýš niečo do 50 km. Opak bol ale pravdou a pri mestskej jazde, kam som zahrnul aj obchvaty, a teda rýchlosti okolo 80-90 km/h, sa čisto elektrický dojazd priblížil až k 60 km. Treba ale uznať, že podmienky boli viac než ideálne a ja som mal skutočne ľahkú nohu na plyne.
Na druhej strane, Tucson si necháva v batérii „rezervu“ zhruba na úrovni 15 %, kedy čisto elektrický režim vypne a spustí sa hybridný. Elektromotor tak pomáha iba pri plachtení, rozjazdoch a pri potrebe vyššieho výkonu.
Toto riešenie sa mi ale pozdáva, vždy sa tak môžeš spoľahnúť, že v batérii máš nejakú energiu, ktorú využiješ pri akcelerácii, alebo pomocou nej počas chladného rána rýchlejšie vykúriš interiér vozidla. Benzínová spotreba je už ale o niečom inom. Žiaľ, v tomto prípade už tak pozitívna nie je, no testovaný model bol ešte stále „v zábehu“ a verím, že časom by sa upravila na nižšie hodnoty. Po diaľnici s tempomatom nastaveným na 130 km/h sa spotreba vyšplhala až na 9,3 l/100 km. Elektromotor sa v hybridnom režime zapol iba sporadicky a z elektrického dojazdu na diaľnici ubudli na 100 km úseku sotva tri kilometre.
Nebudeme si ale klamať, táto spotreba je dosť vysoká a ak by sa po zabehnutí spaľovacieho motora znížila aj o jeden celý liter, stále by to nebolo najlepšie. To je, žiaľ, „preklatie“ plug-in hybridov, ktoré majú kvôli svojej vysokej hmotnosti podstatne vyššiu spotrebu spaľovacieho motora, ak človek jazdí s vybitými batériami.
Batériu je ale možné nabiť vďaka 7,2 kW palubnej nabíjačke už za 2 hodiny, čo robí z Hyundai Tucson N-Line použiteľný plug-in hybrid. Počas státia v práci či nákupoch stačí auto „pripichnúť“ do siete a za hodinku na nabíjačke získaš elektrický dojazd 25 až 30 km.
Čo sa týka interiéru a technológií Tucson N-Line neprináša oproti klasickej verzii žiadne výraznejšie zmeny, iba ak kozmetické. Športovo ladený interiér je však pekný, takisto sa perfektne drží aj „N-kový“ volant.
Pred vodičom sa nachádza displej s virtuálnymi budíkmi. Ich vzhľad sa mení na základe zvoleného jazdného režimu, no v nastaveniach sa dá vybrať preferované zobrazenie aj fixne.
Stredový displej infotainmentu ponúka menu pre elektrickú jazdu, kde si môže majiteľ nastaviť odložené nabíjanie, pozrieť zostávajúcu kapacitu akumulátora a podobne. Pod stredovým displejom sa nachádza panel klimatizácie, ktorý má svoj menší samostatný displej. Na ňom sa zobrazuje zvolená teplota a ďalšie informácie týkajúce sa klimatizácie.
Jej nastavovanie prebieha skrz dotykové tlačidlá, takže fanúšikovia analógových prvkov si v tomto smere zrejme neprídu na svoje. Volič režimov jazdy vpred, vzad a parkovania sa nachádza na stredovom tuneli. Je vo forme tlačidiel, čo rozhodne prispieva k čistému a uhladenému dizajnu.
V testovanom modeli nechýbal pokročilý asistent jazdy, ktorý kombinuje adaptívny tempomat, asistenta udržiavania v jazdnom pruhu s navádzaním na stred a systém čítania dopravných značiek. Jazda s týmto systémom sa už skutočne blíži k autonómnej jazde a vo väčšine prípadov už stačí iba držať ruky na volante.
Zároveň však musím skritizovať absenciu bezdrôtového Apple CarPlay a Android Auto. V Novom Hyundai Tucson sa pomocou týchto dvoch technológií pripojíš iba káblom, čo je škoda.
Zhodnotenie
Hyundai Tucson N-Line si rozhodne zaslúži titul „rodinné športové SUV“. Ak hľadáš svižné a priestranné auto, ktoré dokáže jazdiť bezemisne, Tucson vo výbave N-Line môže byť jedným z adeptov.
V danej cenovej kategórii je však toho na trhu viac, od 42 000 € môžeš mať napríklad Cupru Veloz s 245 koňmi, alebo tiež plug-in hybridný VW Tiguan R-Line s rovnakým počtom koní. Hyundai Tucson N-Line, ktorý začína na 41 790 € ale rozhodne má svoju špecifickú charizmu a štýl.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Veľmoc dala zelenú autu budúcnosti. Lietajúci elektromobil s dojazdom 1000 km je za rohom
Má 340 koní a 560 km dojazd. Nová Škoda je najvýkonnejšie auto milovanej značky
Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Čaputovú v Prešove vypískali, ruská propaganda a májové oslavy, bez západu by Sovieti nevyhrali (TÝŽDENNÝ PREHĽAD)
Aktualizované: Nezvestná Lucia sa našla, žiaľ, bolo už neskoro, píše Pátrací tým na sociálnej sieti
Ľahký kvíz zo slovenčiny: Musí ho zvládnuť každý, kto prešiel ZŠ. Otestuj svoje vedomosti
Vedci našli „baktériu chudnutia“. Výsledky nečakane predčujú aj populárne lieky
Forma socializácie sa mení: Úloha pitia ako „spoločenského lepidla“ je na ústupe. Gen Z má iné neresti
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdila to ďalšia štúdia
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
-
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Veľmoc dala zelenú autu budúcnosti. Lietajúci elektromobil s dojazdom 1000 km je za rohom
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s pohonom budúcnosti
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
POZOR: Vodičov na Slovensku čaká veľká zmena. Kľúčový poplatok sa totálne mení (PREHĽAD)
Slováci robia kritickú chybu s pneumatikami. Takto sa opotrebujú zbytočne rýchlo
Vesmírny objekt z roku 1972 sa vrátil na Zem. Pád prežil vďaka pevnej konštrukcii
Aurelium otvára dvere vedeckým zážitkom. Interakcia a pokusy budú súčasťou programu
V európskej krajine došlo k výbuchu skladu. Úrady varujú ľudí pred jedovatým oblakom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Čaputovú v Prešove vypískali, ruská propaganda a májové oslavy, bez západu by Sovieti nevyhrali (TÝŽDENNÝ PREHĽAD)
Aktualizované: Nezvestná Lucia sa našla, žiaľ, bolo už neskoro, píše Pátrací tým na sociálnej sieti
Ľahký kvíz zo slovenčiny: Musí ho zvládnuť každý, kto prešiel ZŠ. Otestuj svoje vedomosti
Vedci našli „baktériu chudnutia“. Výsledky nečakane predčujú aj populárne lieky
Forma socializácie sa mení: Úloha pitia ako „spoločenského lepidla“ je na ústupe. Gen Z má iné neresti
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené