Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Vývoj plug-in hybridných motorizácií v posledných rokoch stagnuje. Z hľadiska pohonu v poslednom období nepriniesli žiadne signifikantné vylepšenia a už niekoľko rokov sa „točíme“ okolo rovnakých parametrov.

Tu a tam sa nájdu svetlé výnimky, ako napríklad plug-in hybridy značky Mercedes, či nová generácia nabíjateľných hybridov Toyoty, ktorá je ale ešte iba vo vývoji. Štandardne teda ponúkajú plug-in hybridy elektrický dojazd 30-60 km na jedno nabitie, nabíjanie výkonom 3,6 až 7,4 kW a s vybitými batériami majú pomere vysokú spotrebu.

To majiteľov prakticky núti po väčšinu roka jazdiť v rádiuse elektrického dojazdu a nabíjať svoje auto primárne doma počas noci. V zásade toto všetko platí aj pre Citroën C5 Aircross, no tento Francúz ukrýva pod svojim nenápadným svalnatým vzhľadom niekoľko tromfov, ktoré z neho robia atraktívne rodinné SUV.

V recenzii sa dozvieš:

  • Aká je diaľničná spotreba plug-in hybridu Citroën C5 Aircross
  • Koľko prejde na jedno nabitie v čisto elektrickom režime
  • Čo je najsilnejšia zbraň tohto francúzskeho SUV
  • Aké technológie prináša C5 Aircross
  • Koľko stojí jedno z najpraktickejších SUV na súčasnom trhu

Pod kapotou testovanej plug-in hybridnej motorizácie pracuje benzínový motor s objemom 1,6 l a výkonom 133 kW (179 koní), ktorému prirodzene sekunduje elektromotor s výkonom 110 koní. Kombinovaný systémový výkon tejto sústavy činí úctyhodných 166 kW (225 koní) s točivým momentom 360 Nm.

FonTech

Auto je prirodzene živé, no ambície na športovú jazdu nemá. Dôvodom je podvozok. Odpruženie s progresívnymi hydraulickými vankúšmi je tak mäkké, že na palube C5 Aircross sa skôr cítiš ako na výletnej lodi.

FonTech

Mäkučký podvozok má ale za následok, že v zákrutách sa pri dynamickejšej jazde až neprirodzene nakláňa a vodič nemá potrebnú istotu nad kontrolou auta. K nakláňaniu prispieva aj karosárske prevedenie. Auto je pomerne vysoké, čo ale znovu pridáva ku komfortu vo vnútri, najmä pre zadných pasažierov.

FonTech

O radenie sa stará 8-stupňový automat, ktorého reakcie nie sú najrýchlejšie, no pre potreby tohto auta sú absolútne dostatočné. Pri teste modelu C5 X mi väčšia odozva prevodovky na stlačenie plynového pedála vadila. Predsa len, C5 X vyzerá agilnejšie a atletickejšie. Preto by mal tento moderný kombík zvládať aj ostrejšiu jazdu, kde už ale prevodovka nestíhala.

FonTech

V prípade C5 Aircross som počas testu nikdy nemal nutkanie jazdiť ostrejšie, užíval som si spomínaný komfort a pri pokojnej jazde nemám k prevodovke absolútne žiadne výhrady.

FonTech

Vzhľadom na rozmery auta musím povedať, že ma veľmi milo prekvapila spotreba. Diaľničné tempo rýchlosťou 120 km/h dáva za 8,2 l/100 km a pri 130 km/h je spotreba 9,2 l/100 km. Ak som na diaľnicu vyšiel s nabitými batériami, spotreba sa dostala na úroveň okolo 7 litrov, no aj pri zapnutom hybridnom režime, kedy si auto samé vyberá medzi elektrickým a benzínovým pohonom, prípadne jeho kombináciou, by som neprešiel viac ako 100 km, než sa mi batéria úplne vybila.

FonTech

Elektrický pohon je teda primárne určený do mesta. Akumulátor má kapacitu 13,2 kWh a maximálny nabíjací výkon dosahuje 7,4 kW. Plné nabitie zaberie zhruba 2 hodiny za predpokladu, že využiješ plný potenciál palubnej AC nabíjačky. Z domácej 230 V siete by plné nabitie trvalo okolo 6-7 hodín.

FonTech

V čisto elektrickom režime sa mi po meste podarilo najazdiť maximálne 40 km, no musím priznať, že počasie bolo skôr zimné a teploty v noci klesli pod nulu. Ráno som preto zapínal kúrenie a zohriať sa musela aj samotná batéria. Opäť ale podotknem, že vzhľadom na podmienky, rozmery a tvar karosérie auta je to prijateľná hodnota.

Citroën C5 Aircross má totiž mimoriadne „svalnatý“ vzhľad. Predná kapota je pomerne vysoká, čo prirodzene zhoršuje aerodynamiku. Na druhej strane auto pôsobí väčšie. Celkovo prináša C5 Aircross svieži a moderný dizajn, ktorý ale nie je nijak zásadne extravagantný. Je to taký ideálny balans medzi modernými a rokmi zaužívanými dizajnovými prvkami.

FonTech

Vo vnútri je auto o niečo fádnejšie. Prakticky všetky plochy pokrýva plast, ktorý je na niektorých miestach mäkčený. Na prístrojovej doske rozhodne dominuje dvojica displejov. Multimediálny systém sa ovláda cez 10“  dotykovú obrazovku. Menu je veľmi jednoduché a medzi jednotlivými kategóriami sa dá prepínať iba pomocou dotykových tlačidiel pod displejom. K dispozícii je aj Apple CarPlay a Android Auto, avšak iba cez kábel.

FonTech

Pred vodičom sa nachádza až 12,3“ displej, ktorý takisto ponúka veľmi jednoduchú grafiku, ktorá je však o to prehľadnejšia. Vodič si pred seba môže zobraziť aj mapu zo vstavanej navigácie, pričom po bokoch sa zobrazujú informácie o rýchlosti, spotrebe a podobne.

Plug-in hybridné SUV, ktoré úžitkovosť stavia na prvé miesto

Z hľadiska asistentov je Citroën C5 Aircross vybavený všetkým, čo priemerný majiteľ takéhoto auta potrebuje. K dispozícii je adaptívny tempomat, systém udržiavania v jazdnom pruhu a mnohé ďalšie funkcie, ktoré sú dnes už štandardom pri autách strednej triedy.

Zhodnotenie

SUV je skratka pre „športovo úžitkové vozidlo“. V posledných rokoch sa ale z SUV-čiek stali viac športové než úžitkové autá. Citroën C5 Aircross je ale zástupcom tých SUV, ktoré v prvom rade dbajú na praktickú úžitkovú stránku.

Bohatý vnútorný priestor, veľkorysý batožinový priestor s objemom až 460-600 litrov v plug-in hybridnej motorizácii, extrémne pohodlné sedadlá a podvozok, s ktorým sa cítiš ako pri plavbe loďou, týmto všetkým sa vyznačuje nový plug-in hybrid Citroenu.

Solídny elektrický dojazd a vzhľadom na rozmery auta akceptovateľná benzínová spotreba na diaľnici robia z C5 Aircross PHEV adepta na jedno z najžiadanejších rodinných SUV. Ak k tomu pripočítame atraktívnu cenovku, ktorá začína na sume 28 490 €, budúci majiteľ autu istotne odpustí aj lacnejšie vyzerajúci interiér.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú